Ειδησεογραφικό blog για τη ΔΩΡΙΔΑ

* To "DORIDA news" είναι ανεξάρτητο ειδησεογραφικό blog, που στελεχώνεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και επιστήμονες συνεργάτες.Διευθύνεται από το δημοσιογράφο Περικλή Ν. Λουκόπουλο - mail, perilouko@yahoo.gr *

Δευτέρα, 31 Ιουλίου 2017

Ο Αυτοκινητόδρομος Αντιρρίου - Λαμίας που θα δώσει ανάπτυξη και στη Δωρίδα

Ρεπορτάζ του Σωτήρη Παπανδρέου
στην εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ»


Η επικείμενη ολοκλήρωση των
 αυτοκινητόδρομων δεν αποτελεί το τέλος των μεγάλων έργων υποδομής στην χώρα, αλλά σηματοδοτεί την έναρξη ενός σχεδιασμού για την λεγόμενη νέα γενιά έργων, τα οποία όπως έχει επισημάνει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, θα στοχεύουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και στη δίκαιη κατανομή της ανάπτυξης.


Πολλοί αναρωτιούνται, αν σε αυτή τη νέα περίοδο έργων, η Δυτική Ελλάδα μπορεί να προσβλέπει κάποια οφέλη που θα αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την θέση της στον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας.

Αν κάποιος δει την αποτύπωση των σημερινών αυτοκινητόδρομων στον χάρτη της Ελλάδας, θα διαπιστώσει εύκολα ότι για να κλείσει το λεγόμενο οδικό «δακτυλίδι», απαιτείται η κατασκευή του άξονα Πύργος - Τσακώνα.

Επιπλέον, για πολλούς, ο οδικός χάρτης της χώρας θα μείνει ελλιπής αν δεν συμπληρωθεί και με την κατασκευή ενός διαγώνιου οδικού άξονα μεταξύ Αντιρρίου-Ιτέας-Λαμίας, που θα συνδέει την Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα.

Η ιδέα για την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα χρονολογείται από παλιά, όμως για πολλούς αυτή είναι η κατάλληλη χρονική περίοδος για να αναδειχθεί πάλι ως μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης.

Το θέμα ανέδειξε στο πλαίσιο του αναπτυξιακού συνεδρίου της «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού λιμένα Πατρών (ΟΛΠΑ) Νίκος Κοντοές, ο οποίος παρέθεσε και συγκεκριμένα επιχειρήματα τόσο ως προς την ανάγκη υλοποίησης του έργου, όσο και για τις δυνατότητες χρηματοδότησής του από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

Σύμφωνα με τον Ν. Κοντοέ, με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των εργολαβιών της ΠΑΘΕ, είναι η στιγμή που η φορείς της Περιφέρειας θα πρέπει να απαιτήσουν από την Πολιτεία να εντάξει στους σχεδιασμούς της και αυτό τον οδικό άξονα, ο οποίος ολοκληρώνει το οδικό πλέγμα της χώρας, συνδέει τον ανεπτυγμένο ανατολικό άξονα με τον λιγότερο ανεπτυγμένο δυτικό άξονα και δημιουργεί νέες προοπτικές για τρεις περιφέρειες, την Δυτική Ελλάδα, την Στερεά Ελλάδα και την Θεσσαλία, οι πληθυσμοί των οποίων φτάνουν τα 2 εκατ. πολίτες, δηλ. το 1/5 της χώρας και μάλιστα χωρίς την διαμεσολάβηση του οδικού δικτύου της Αττικής που ήδη χαρακτηρίζεται από φαινόμενα συμφόρησης.

Όπως εξήγησε ο Ν. Κοντοές, η σημερινή απόσταση Πάτρας - Λαμίας είναι 185 χλμ και με την κατασκευή του διαγώνιου άξονα, θα μειωθεί στα 160 χλμ., ενώ το ταξίδι θα μειωθεί από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα στο μέλλον. Μια τέτοια σύνδεση μεταξύ ανατολικού και δυτικού άξονα, θα συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, θα βοηθήσει στην άρση των περιφερειακών ανισοτήτων, θα συνδέσει δύο μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας, δηλ. της Πάτρας και της Λαμίας, ενώ μπορεί να μειώσει ακόμα και το κόστος διέλευσης της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, λόγω της αύξησης του αριθμού των οχημάτων.

Ο διαγώνιος άξονας, μπορεί κατά τον Ν. Κοντοέ να βοηθήσει και στην τουριστική ανάπτυξη, αφού θα φέρει πιο κοντά στην Πάτρα τον μεγάλο αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, με προοπτικές προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, καθώς η οδική απόσταση θα μειωθεί στα 45 λεπτά.

Τέλος, η διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό της Λαμίας που έχει επαφές με την Τουρκία, μπορεί να διαμορφώσει τις συνθήκες για έναν νέο εμπορευματικό άξονα με την γειτονική χώρα.

Όπως επισήμανε  ο Ν. Κοντοές, ο διαγώνιος οδικός άξονας, έχει ήδη ενταχθεί στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών κατευθύνσεων για εξάλειψη των σημείων συμφόρησης των δικτύων, στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών γιατί συνδέει πόλεις και υποδομές του (π.χ. Λιμάνια ΠάτραςΒόλου], καθώς και στον Χωροταξικό Σχεδιασμό των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.

Ως εκ τούτου, είναι μια υποδομή που μπορεί να δώσει νέες προοπτικές ανάπτυξης και άρσης ανισοτήτων και γι΄αυτό πρέπει από τώρα οι περιφέρειες και οι αρμόδιοι φορείς να θέσουν την διεκδίκηση στο τραπέζι, ώστε η κυβέρνηση να εντάξει το έργο στους προσεχείς σχεδιασμούς της.

Σ.Σ. ο αυτοκινητόδρομος αυτός που θα διασχίζει όλη την παραλιακή Δωρίδα , αντιλαμβάνεται ο καθένας την τεράστια ανάπτυξη που θα φέρει στην περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου