Ειδησεογραφικό blog για τη ΔΩΡΙΔΑ

* To "DORIDA news" είναι ανεξάρτητο ειδησεογραφικό blog, που στελεχώνεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και επιστήμονες συνεργάτες.Διευθύνεται από το δημοσιογράφο Περικλή Ν. Λουκόπουλο - mail, perilouko@yahoo.gr *

Σάββατο, 25 Ιουνίου 2016

Εκλογές για νέα όργανα ΠΑΣΟΚ Φωκίδας

Ποιοι είναι υποψήφιοι και για τα 4 Όργανα σε Φωκίδα και Δωρίδα 

Εκλογές έχει σήμερα Κυριακή 26 Ιουνίου το ΠΑΣΟΚ και στη Φωκίδα για ανάδειξη νέων οργάνων στη Νομαρχιακή Επιτροπή και τις Δημοτικές Οργανώσεις καθώς και Επιτροπές ΝΕΚΑΠ και ΝΕΟΕ.

Οι κάλπες για τα μέλη και τους φίλους του ΠΑΣΟΚ θα είναι δύο:
- Στην Άμφισσα για το Δήμο Δελφών στο Εικαστικό Εργαστήρι στην Άμφισσα
- Στο Ευπάλιο για το Δήμο Δωρίδας στο ΚΕΠ στην Κεντρική Πλατεία Καρυάς.

Οι πολίτες θα μπορούν να ψηφίσουν από 9:00 το πρωί έως 7:00 το απόγευμα, βάζοντας ένα μόνο σταυρό για κάθε όργανο.

Όποιος θέλει μπορεί να ψηφίσει, πληρώνοντας 3 ευρώ, έστω και αν δεν είναι μέλος αφού μπορεί να γραφτεί την ίδια στιγμή.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΩΚΙΔΑΣ
Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος   ( Τείχιο )
Καραχάλιος Αριστείδης             ( Πεντάπολη )
Παπακώστα Ανδριανή               ( Άμφισσα )
Πεχλιβανίδης Παναγιώτης         ( Ιτέα )
Πρασσάς Νικόλαος                    ( Άμφισσα )
Σπυρόπουλος Νικόλαος             ( Ευπάλιο )
Τσαμαντάνης Χρήστος              ( Άμφισσα )

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΩΡΙΔΑΣ
Καραχάλιος Γεώργιος         (Πεντάπολη)
Κατσούλης Μάρκος            (Ερατεινή)
Μπαρμπούτης Ιωάννης       (Κροκύλειο)
Πανάγος Μιλτιάδης             (Λιδωρίκι)
Σπυροπούλου Παναγιώτα    (Ευπάλιο)
Φλέγγας Ιωάννης                  (Ευπάλιο)

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ζέρβας Νικόλαος 
Κορομπίλης Ηλίας
Τσιλίκης Χρήστος

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Πριόβολος Ιωάννης
Τρίγκας Ιωάννης
Τσιούστας Κωνσταντίνος
Ψιμάδας Σπυρίδων

Εγκαίνια γραφείων Πολιτιστικού Ευπαλίου


Η δικαίωση του Γέροντος Νεκταρίου

Γράφει ο Δρ. Ησαΐας Κωνσταντινίδης

Μια από τις σύγχρονες προσωπικότητες της πίστης μας, που εκτιμούμε βαθύτατα για το έργο και τον λόγο του, είναι ο αγαπητός μας Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης! Ο πασίγνωστος στο πανελλήνιο για τη μαχητικότητα του και τον ασυμβίβαστο αγώνα του για την Ορθοδοξία, πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Φωκίδος.

Μια μορφή που μίλησε ΕΓΚΑΙΡΑ και προειδοποίησε σαφέστατα τους Έλληνες για τα επερχόμενα γεγονότα! Μίλησε ο Γέροντας Νεκτάριος για τον κίνδυνο της Νέας Παγκόσμιας Τάξης που απειλεί να πνίξει το έθνος και την Εκκλησία μας…

Από νέος εντρύφησε στα της πίστης μας, της ΜΟΝΗΣ αληθινής πίστης δηλ. της Ορθοδοξίας, που θεμελιώθηκε πάνω στην Εκκλησία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Καρπός των μελετών του, είναι έργα εκπληκτικά όπως: «Πότε θα γίνει η Δεύτερη Παρουσία του Κυρίου μας;», «Η Ελλάδα δεν ανήκει πια στους Έλληνες», «Μάθετε γιατί πρέπει να πούμε ΟΧΙ στη συμφωνία Σένγκεν» και μερικά ακόμη ψυχωφελή βιβλία. Όπως φαίνεται από τους τίτλους των εν λόγω πονημάτων του, ο Γέροντας Νεκτάριος μίλησε όταν ήταν ακόμη ΝΩΡΙΣ! Είπε την αλήθεια, την πραγματικότητα όπως έχει σε χρόνο ανύποπτο, αφού τα ως άνω βιβλία του κυκλοφόρησαν μεταξύ 1985 και 1997…

Όπως γράψαμε και πιο πάνω, η εκτίμηση και η αγάπη μας προς το πρόσωπο του Γέροντα Νεκταρίου είναι βαθύτατη. Τον ευχαριστούμε για την προσφορά του προς την πίστη μας, αν και ο ίδιος βέβαια θεωρεί όλα όσα έχει πει και κάνει ως μέγα ΧΡΕΟΣ του προς τον λαό που τον γέννησε και προς τον Χριστό, στο όνομα του οποίου έλαβε το Άγιον Βάπτισμα! Γι΄ αυτό αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το έργο της σπουδαίας αυτής σύγχρονης μορφής του γένους και της Εκκλησίας μας, μπήκαμε ήδη στους έσχατους καιρούς (αυτό είναι φανερό, τα «σημεία των καιρών» πάμπολλα) και ο λαός μας χρειάζεται να ενημερώνεται για ότι ωφέλιμο υπάρχει καταγεγραμμένο στην Ελληνοορθοδοξία. Σημειώνουμε δε εδώ ότι ο Γέροντας Νεκτάριος ΟΥΔΕΠΟΤΕ μας εζήτησε κάτι (π.χ. να γράψουμε κάτι για να παρουσιάσουμε το έργο του) και ότι δημοσιεύουμε το δημοσιεύουμε αποκλειστικώς και μόνο με δική μας πρωτοβουλία…

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο γέροντας Νεκτάριος ανακάλυψε έναν μοναδικό τρόπο, προκειμένου να περάσει το ελληνορθόδοξο μήνυμα-προειδοποίηση για τη Νέα Εποχή στο ευρύ κοινό: να σχηματίσει ένα μουσικό συγκρότημα που να απευθύνεται κυρίως στους νέους (αλλά και όχι μόνο σ΄ αυτούς), το οποίο ονόμασε «Ελεύθεροι», κυκλοφορώντας μάλιστα και μερικούς ενδιαφέροντες μουσικούς δίσκους! Η ίδρυση των «ελεύθερων» είχε την ευλογία του μακαριστού Μητροπολίτη Φωκίδος κυρού Αθηναγόρα, αλλά και την προτροπή του μακαριστού επίσης Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Χριστοδούλου. Οι «Ελεύθεροι» έμειναν πιο πολύ γνωστοί ως «παπαροκάδες», όπως τους ονόμασε ο απλός λαός.

Όπως θεωρούν όλο και περισσότεροι, οι στίχοι των «παπαροκάδων» γεμάτοι από έγνοια για την Ελληνορθοδοξία και σταθερά απέναντι στη Νέα Παγκόσμια Τάξη, εξακολουθούν να αποτελούν μια μουσική επανάσταση συνειδήσεων κατά της αντιχριστιανικής Νέας Εποχής! Φυσικά, επειδή τότε ήταν ακόμη μια εποχή «παχέων αγελάδων» για τον ελληνισμό (με τον υπερκαταναλωτισμό, τον υπερδανεισμό κτλ.), το μήνυμα των τραγουδιών των «παπαροκάδων» ακούγονται σήμερα ως «προφητικά»…

Για την ιστορία, οι τέσσερις δίσκοι που κυκλοφόρησαν συνολικά οι «Ελεύθεροι» είναι οι ακόλουθοι: «Έμαθα Ελεύθερος να ζω», «S.O.S.», «Κοντά σας» και «Ο κόσμος αλλάζει». Οι «παπαροκαδές», εκτός από τη δισκογραφική αυτή δουλειά, έκαναν και μία σειρά συναυλιών σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος, συγκλονίζοντας το κοινό!

Για του «Ελεύθερους» του Γέροντα Νεκταρίου ο μακαριστός Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος είχε γράψει σε σημείωμα του και τα εξής: «Έχομεν βεβαίαν την πεποίθησιν, ότι η Εκκλησία δια του τρόπου τούτου συμπληρώνει ένα μέγα κενόν εις την αδικουμένην συνεχώς νεολαίαν μας. Δια τούτο, συγχαίρομεν τους κοπιώντας και πεφορτισένους νυχθημερόν δια των διαφόρων μέσων ψυχαγωγίας και εκδηλώσεων, όπως φέρωσι τους νέους πλησιέστερον προς την αληθινήν χαράν και ζωήν, τον Κύριον ημών Ιησού Χριστόν. Η υγιής αυτή προσέγγισις εκδηλοί δυναμικώς τον ρόλον, τον οποίον η Εκκλησία διαδραματίζει εις την προσφοράν αγάπης και στηρίξεως προς τους νέους μας, οίτινες θςωρούνται και είναι αυριανοί πνευματικοί και πολιτικοί ταγοί της κοινωνίας μας ». Εμείς εδώ αναφέρουμε μόνο τα εξής: Εύγε, Γέροντα Νεκτάριε Μουλατσιώτη!

Ιδού εδώ, οι στίχοι του γνωστότερου ίσως τραγουδιού των «παπαροκάδων» που τιτλοφορείται «Έμαθα Ελεύθερος να ζω», από τον ομώνυμο δίσκο του έτους 2000 (16 ολόκληρα χρόνια πριν). Στίχοι προφητικοί, δραματικά επίκαιροι… Οι στίχοι έχουν ως εξής:

Eμπρός λαοί ας ενωθούμε
η νέα τάξη μας καλεί
να γίνουμε κονσέρβες
στην ίδια μηχανή.
 

Θα τρώς, θα πίνεις και θα κοιμάσαι
θα σε ελέγχουν όπου πας,
θα ζεις για να δουλεύεις
και να τους τα ακουμπάς.
 

Δε θέλω μεγάλο αφεντικό
γιατί έμαθα ελεύθερος να ζω
και στους δρόμους θα το πω.
 

Kράτησε την πίστη σφιχτά
στα μεγάλα ιδανικά
η Πατρίδα δεν πουλιέται,
η Eκκλησία δεν πεθαίνει
κι η Ιστορία δεν ξεχνιέται.
 

Συνθήκες κάνει και συμφωνίες
ο άθεος πολιτισμός.
Δεν είσαι πλέον πρόσωπο
μονάχα αριθμός.
 

Hγέτες, Kροίσοι και Tραπεζίτες,
ιδιοκτήτες καναλιών,
μαθαίνουν στα παιδιά μας
το δρόμο το «σωστό»!

Σήμερα, τόσα χρόνια μετά, πολλοί ίσως απορήσουν πόσο μπροστά έβλεπαν τότε οι «παπαροκάδες», πόσο προορατικός υπήρξε ο Γέροντας Νεκτάριος! Εμείς το ξανασημειώνουμε: το έργο του Γέροντα είναι μοναδικό και λίαν πολύτιμο στις δύσκολες ημέρες της εποχής που ήδη εισήλθαμε. Γι΄ αυτό και αξίζει να μελετά κανείς και να ακολουθεί το πνεύμα του…

Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2016

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: 10 σταθμοί μιας πορείας που άλλαξε την Ελλάδα


Του Γιώργου Λακόπουλου

 Ο Ανδρέας Παπανδρέου μπήκε επισήμως στην πολιτική το 1964, όταν εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής με την Ένωση Κέντρου. Ήταν 45 ετών.


Ακριβώς 20 χρόνια από τον θάνατό του η μνήμη του είναι παρούσα, παρότι ο φυσικός απόγονος και διάδοχος του, οδήγησε το κόμμα του στην καταστροφή. `

Στα 32 χρόνια ενεργού πολιτικής δράσης που επακολουθήσαν από το 1964 που μπήκε στην πολιτική ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν κεντρικό πρόσωπο των εξελίξεων.

Επέβαλε την παρουσία του με πρωτοβουλίες, ρήξεις, ανατροπές, αλλαγές. Και με τον προσωπικό βίο του που είχε πάντα τις αντινομίες και τις μεταπτώσεις του. Γοήτευε με τον πολιτικό λόγο του και την αναλυτική σκέψη του .

Ήταν διορατικός στους πολιτικούς χειρισμούς του, χαρισματικός, ευγενής, αξιοπρεπής, οραματιστής και πίστευε σ’ αυτά που έλεγε κάθε φορά. Αγαπούσε τη ζωή και ήξερε ότι για να είναι κάθε στιγμή «κυρίαρχος του παιχνιδιού» πρέπει να αντλεί τη δύναμή του από το λαό.

Με τη δύναμη του χαρακτήρα του, συγκλόνισε τη δημοκρατική παράταξη, τη συνένωσε στο ΠΑΣΟΚ και πορεύτηκαν μαζί στους δέκα μεγάλους σταθμούς της πορείας του.

1. Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Στις εκλογές της 16ης Φεβρουαρίου 1964 εξελέγη θριαμβευτικά και ο Γεώργιος Παπανδρέου τον τοποθέτησε υπουργό Προεδρίας και αργότερα αναπληρωτή υπουργό Συντονισμού. Σύντομα αναγορεύτηκε σε θυελλώδη άτυπο αρχηγό της τότε κεντροαριστεράς, που ασφυκτιούσε στο παλαιοκομματικό πλαίσιο της Ένωσης Κέντρου.

2. Ο ΑΣΠΙΔΑ. Η πρώτη μεγάλη πολιτική περιπέτεια του Α. Παπανδρέου υπήρξε η διαβόητη «υπόθεση ΑΣΠΙΔΑ». Μια ομάδα χαμηλόβαθμων, αλλά φιλόδοξων, αξιωματικών συνέπτυξε την ομώνυμη οργάνωση, ως αντίδραση στο «κατεστημένο» που επέβαλε στο στράτευμα η παραστρατιωτική οργάνωση ΙΔΕΑ. Εκμεταλλευόμενη τη σχέση ενός μέλους της με τον Α. Παπανδρέου, η οργάνωση ήλθε σε επαφή μαζί του για να ακολουθήσει πολιτική έκρηξη. Ο γιος του τότε Πρωθυπουργού κατηγορήθηκε ότι συνωμοτεί, οι αξιωματικοί κάθισαν στο εδώλιο και ο επίλογος δεν εγράφη ποτέ, λόγω της δικτατορίας που επήλθε εν τω μεταξύ.

3. Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ. Το πολιτικό γεγονός που επέβαλε τον Α. Παπανδρέου, ως εκπρόσωπο του πιο ριζοσπαστικού τμήματος της δημοκρατικής παράταξης, ήταν η Αποστασία. Απέκοψε από την Ένωση Κέντρου εκείνους που αποτελούσαν τροχοπέδη υιοθέτησης της πολιτικής του και διαμόρφωσε συνθήκες που ευνόησαν ιδιαιτέρως τον πολιτικό λόγο του, που συμπυκνώθηκε στο σύνθημα «Η Ελλάδα στους Έλληνες». Η πρόσκληση αγωνιστικής αντιπαράθεσης με το «κατεστημένο» ενίσχυσε την επιρροή του στο χώρο της νεολαίας, που πρωτοστατούσε στις καθημερινές κινητοποιήσεις εκείνη την περίοδο.

4. Η ΧΟΥΝΤΑ.: Η δικτατορία ανέκοψε την πορεία του Α. Παπανδρέου, αλλά διαμόρφωσε τους όρους που ανέδειξαν το μύθο του. Η διεθνής κινητοποίηση για την απελευθέρωση του και η αντιδικτατορική του δραστηριότητα, του προσέδωσαν ένα νέο αγωνιστικό φωτοστέφανο. Η ίδρυση του ΠΑΚ το 1968 ήταν το πρόπλασμα ενός μελλοντικού πολιτικού φορέα. Ήλθε σε επαφή με τα επαναστατικά ρεύματα της εποχής, υιοθέτησε τον μαρξισμό και διαμόρφωσε πολιτικά χαρακτηριστικά τον ακολούθησαν για πολλά χρόνια.

5. Η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ. Η καθυστερημένη άφιξή του, η απουσία του από την κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας και η ίδρυση του ΠΑΣΟΚ στις 3 Σεπτεμβρίου 1974 έμελλε να αλλάξουν τη φορά των πραγμάτων. Έβαλε εξ αρχής την προσωπική σφραγίδα του στο νέο κόμμα, με συνέπεια να εισέλθει σε μια περίοδο τριγμών, αλλά στο τέλος επεβλήθη ως ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης του. Οι εκλογές του 1977 επιβεβαίωσαν την κυριαρχία του και τον έβαλαν στην τροχιά της εξουσίας.

6. Η ΝΙΚΗ: Στις εκλογές του 1981 με 48% και 172 βουλευτές αναδείχθηκε πανίσχυρος πρωθυπουργός, απέναντι στη Ν.Δ. – της οποίας ο ιδρυτής βρισκόταν ήδη στο ανώτατο αξίωμα- και την Αριστερά που είχε αιμορραγήσει προς το ΠΑΣΟΚ. Με την κεκτημένη ταχύτητα εκείνης της νίκης προέβη σε σημαντικές τομές, που μετέβαλαν το κοινωνικό κλίμα και το πολιτικό σκηνικό στο εσωτερικό- και αναπροσανατόλισαν την εξωτερική πολιτική της χώρας.

7. ΤΟ ΧΕΡΦΙΛΝΤ: Όταν εισήλθε στο χειρουργείο του νοσοκομείο Χέρφιλντ, για να υποβληθεί σε εγχείρηση καρδιάς, άφηνε πίσω του ανοικτά θέματα που -εφόσον κέρδιζε τη μάχη της ζωής- θα έπρεπε να αντιμετωπίσει σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Το πανελλήνιο είχε στραμμένη την προσοχή του στο “ σκάνδαλο Κοσκωτά” που συγκλόνιζε τη χώρα και στην ιδιωτική ζωή του που έφερε στο προσκήνιο τη Δήμητρα Λιάνη. Στις εκλογές του 1989 και του 1990 πλήρωσε το κόστος και στις 8 Απριλίου 1990 ο Κ. Μητσοτάκης τον νίκησε για τρίτη φορά και ανεδείχθη Πρωθυπουργός.

8. ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ. Η παραπομπή στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο κλόνισε τον Ανδρέα Παπανδρέου, αλλά όσοι πίστευαν ότι θα τον δουν στο εδώλιο απογοητεύτηκαν. Επέμενε εξ αρχής ότι η δίκη ήταν σκευωρία και, έχοντας κλείσει εν τω μεταξύ με τον τρίτο γάμο του, το θέμα της ιδιωτικής του ζωής έπαιξε όπως ήξερε, το ρόλο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η απόφαση του Δικαστηρίου τον Ιανουάριο του 1992 και οι συμπληρωματικές εκλογές στη Β’ Αθήνας τον Απρίλιο, τον έβαλαν εκ νέου στην τροχιά της εξουσίας και ανέκοψαν -έστω προσωρινά- την εσωκομματική αμφισβήτηση.

9. Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ. Τον Οκτώβριο του 1993 ο πολιτικός ηγέτης που μόλις τέσσερα χρόνια νωρίτερα παραπέμφθηκε για οικονομικά σκάνδαλα, ήταν και πάλι ο θριαμβευτής των εκλογών. Με 46,88% εξέλεξε 170 βουλευτές και σχημάτισε ισχυρή κυβέρνηση. Ήταν όμως σαφές ότι στο εσωτερικού του κόμματος άρχισε να κλιμακώνεται η αμφισβήτηση, εν όψει της μεταπαπανδρεϊκής εποχής που άρχισε όσο ο ίδιος ήταν εν ζωή. Η σύσταση της «Ομάδας των Τεσσάρων» κατέδειξε την αδυναμία του να θέτει πλέον υπό έλεγχο τις αμφισβητήσεις.

10. ΤΟ ΤΕΛΟΣ. Στις 20 Νοεμβρίου 1995 ο Α. Παπανδρέου εισήλθε στο Ωνάσειο. Με τηνη εσωτερική δύναμη που τον διέκρινε, πάλεψε επί 57 σε πρωτοφανές κλίματος πιέσεων, μέχρι να βγει από την ενεργό πολιτική. Στις 15 Ιανουαρίου 1996, ακριβώς 35 χρόνια από την ημέρα που η πτήση της Λουφτχάνσα τον έφερε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, έβαλε την υπογραφή του στο κείμενο της παραίτησής του από πρωθυπουργός.


Ύστερα από 123 μέρες νοσηλείας θα βγει ζωντανός από το Ωνάσειο, αλλά ο καταπονημένος οργανισμός του δεν θα αντέξει περισσότερο από τρεις μήνες.
Στις 23 Ιουνίου 1996 άφησε την τελευταία πνοή του (Χθες έκλεισε 20 χρόνια).
Η πιο συγκλονιστική συγκέντρωση του ήταν αυτή που δεν είδε ποτέ: το τριήμερο λαϊκό προσκύνημα στην κηδεία του.

20 τόνοι τρόφιμα σε άπορες οικογένειες

Παρελήφθησαν από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας 20 τόνοι τροφίμων που συγκεντρώθηκαν από το «’Ολοι μαζί μπορούμε» και τον «ΣΚΑΪ». Τα τρόφιμα θα διατεθούν από την Περιφέρεια, μέσω των Μητροπόλεων και των Κοινωνικών Δομών μας, σε οικογένειες και πολίτες των πέντε νομών, που έχουν ανάγκη.
 
Συγκεκριμένα θα διατεθούν: 6 τόνοι στην Εύβοια, 6 τόνοι στην Φθιώτιδα, 4 τόνοι στη Βοιωτία, 2 τόνοι στην Ευρυτανία και 2 τόνοι στη Φωκίδα.

"Τέτοιες δράσεις αναδεικνύουν το μεγαλείο της κοινωνικής συνοχής και της ευαισθησίας για τους συνανθρώπους μας που στερούνται τα στοιχειώδη. Ευχαριστώ τους ανθρώπους του «Όλοι μαζί μπορούμε», του ΣΚΑΪ, αλλά και όλους εκείνους που απλόχερα προσέφεραν ότι μπορούσαν. Σε αυτή την τεράστια προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει για να βοηθήσουμε τις οικογένειες που υποφέρουν, βρίσκουμε συμμάχους και αυτό είναι το πιο αισιόδοξο μήνυμα"  τόνισε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης.

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2016

Εκλογές έχει το ΠΑΣΟΚ την Κυριακή για ανάδειξη των νέων οργάνων


Την Κυριακή 26 Ιουνίου 2016 και από της 09:00 έως 19:00 θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές για την ανάδειξη των νέων οργάνων του
ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Παράταξη.


Τα εκλογικά κέντρα όπου θα μπορούν να ψηφίζουν τα μέλη και οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ είναι:

Για το Δήμο Δελφών: στο Εικαστικό Εργαστήρι στην Άμφισσα,

Για το Δήμο Δωρίδας: στο Κ.Ε.Π. του Δήμου στην Κεντρική Πλατεία Ευπαλίου.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΠΑΣΟΚ ΦΩΚΙΔΑΣ

Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016

ΚΑΤΣΑΓΟΥΝΟΣ: Μήνυμα προς τους απόφοιτους μαθητές του Λυκείου

Σας εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια και σας εύχομαι εγκάρδια καλή πρόοδο και προκοπή στο καινούριο στάδιο της ζωής σας .
 
Συγχαρητήρια επίσης στους δασκάλους σας και τους γονείς σας που σας ενέπνευσαν και σας συμπαραστάθηκαν στο δύσκολο αγώνα που δώσατε .
 
Το να εκπληρώνει κανείς τους στόχους του σε μια εποχή που όλα φθίνουν μας δίνει ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Γ. ΚΑΤΣΑΓΟΥΝΟΣ
 

Απολογισμός του προγράμματος σίτισης στα σχολεία από Περιφέρεια Στερεάς

Ολοκληρώθηκε, ταυτόχρονα με την εφετινή σχολική περίοδο, το Πρόγραμμα Σίτισης και Προώθησης Υγιεινής Διατροφής στα σχολεία της Στερεάς Ελλάδας. Το Πρόγραμμα συγχρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο «Prolepsis».

Στην περίοδο υλοποίησης συμμετείχαν 47 σχολεία της περιφέρειας και διανεμήθηκαν 149.350 γεύματα σε 3.159 μαθητές.

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης, με αφορμή την ολοκλήρωση του προγράμματος, τόνισε:

«Όσο πιο λίγοι μαθητές συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα, τόσο πετυχημένη θα είναι η δουλειά που κάνουμε ως Περιφέρεια, ως κεντρικό κράτος και ως κοινωνία. Όσο όμως διαρκεί η λαίλαπα της οικονομικής κρίσης, εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Πρέπει κάθε στιγμή, κάθε ώρα της θητείας μας να έχει αφετηρία τις ανάγκες εκείνων που δεν έχουν, εκείνων που δεν μπορούν, πόσω μάλλον για τα παιδιά μας».

Λαϊκορεμπέτικη βραδιά την Παρασκευή από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ευπαλίου


Και τ΄όνομα του νεοφώτιστου… Νεκτάριος


Ήταν μια διαφορετική βάπτιση, όχι από πλευράς μυστηρίου, αλλά διότι βαπτιζόταν ο φίλος και συμμαθητής μας, ο μέχρι πριν από λίγο Άλφρεντ, που ονομάστηκε Νεκτάριος και γράφτηκε ως μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Άλλος ένας νεοφώτιστος χριστιανός προστέθηκε στον κατάλογο των πιστών. Μακάρι να τον μιμηθούν και άλλοι!
Στο Μυστήριο παρευρέθηκαν οι γονείς του, οι συγγενείς του νεοφώτιστου Νεκτάριου, καθώς και όλοι εμείς οι φίλοι και συμμαθητές του, όπως επίσης και καθηγητές του.
Μετά το πέρας του μυστηρίου ευχήθηκαν όλοι να ζήσει ο νεοφώτιστος πολλά, πολλά χρόνια κοντά στο Θεό και να ομοιάσει στον Άγιό του Νεκτάριο. Στο ανάδοχο (νονό) Παναγιώτη, που είναι συμμαθητής με τον Νεκτάριο, ευχήθηκαν όλοι «πάντα άξιος».
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στις 18 Ιουνίου 2016 και ώρα 12:00 τελέστηκαν τα Ιερά Μυστήρια της Βάπτισης και του Χρίσματος στην Ιερά Μονή Αγίων Αυγουστίνου Ίππωνος και Σεραφείμ του Σαρώφ στο Τρίκορφο Δωρίδος.
Ένας φίλος, ένας συμμαθητής, ένας αδερφός ο Άλφρεντ Λυμπεσάρι αποφάσισε να γίνει ενεργό μέλος της κοινωνίας των ορθοδόξων χριστιανών. Με καταγωγή από την Αλβανία ζει αρκετά χρόνια με τους γονείς και τα αδέρφια του στην Ελλάδα και μόλις αποφοίτησε από το Γυμνασίου Ευπαλίου.
Έπειτα από αρκετούς μήνες κατήχησης, περισυλλογής, γνωριμίας με το Χριστό έφτασε επιτέλους η στιγμή να λάβει μέρος στα δύο αυτά μυστήρια της Εκκλησίας μας. Το ξεκίνημα και την αρχική του επιθυμία να γίνει Ορθόδοξος χριστιανός εμπιστεύθηκε στον ιερέα του χωριού του, Καστρακίου Δωρίδος, αιδεσιμότατο πατέρα Γρηγόριο Σαμά, ο οποίος του έμαθε «του Θεού τα γράμματα», αφού παρακολουθούσε από μικρό παιδί τις κατηχητικές συνάξεις.
Κάποια στιγμή ήρθε η ώρα να γνωριστεί και με τον πατέρα Αυγουστίνο Σύρρο, υπεύθυνο νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδας, αλλά και κατηχητή των νεανικών συνάξεων, ο οποίος έπαιξε καταλυτικό ρόλο στο κομμάτι της ολοκλήρωσης της κατήχησής του στην Ορθόδοξη πίστη. Με τη Βίβλο στο χέρι ο Άλφρεντ ανακάλυπτε σιγά-σιγά το Χριστό, μελετούσε τα ιερά γράμματα και συχνά πυκνά μάθαινε τα σχετικά με την Ορθόδοξη κατήχηση με συστηματικό τρόπο από τον π. Αυγουστίνο. Κάθε Σάββατο μετά τη σύναξη των νέων ο νεοσύλλεκτος συμμαθητής μας είχε ραντεβού με την κατήχηση.
Έτσι έφτασε αυτή η ημέρα που περιμέναμε όλοι με αγωνία, η ημέρα της εισόδου του στην Ορθόδοξη Εκκλησία μέσω του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Το Μυστήριο πραγματοποιήθηκε στο άλσος της Ιεράς Μονής, στον εξωτερικό χώρο του μοναστηριού δίπλα από το εκκλησάκι της Παναγίας της Γερόντισσας όπου υπάρχει εξωτερικό βαπτιστήριο ειδικά φτιαγμένο για μεγάλα παιδιά, έφηβους αλλά και ενήλικες. Εκεί τελέστηκαν τα δύο μυστήρια, το Βάπτισμα και το Χρίσμα. Ο πρώην Άλφρεντ με ανάδοχο [λέγεται ανάδοχος (νονός), διότι αναδέχεται αναλαμβάνει δηλ. την ευθύνη της κατήχησης του νεοφώτιστου] τον Παναγιώτη Φρομουζόπουλο, γιο του ιερέα πατρός Νικολάου Φρομουζόπουλου εφημερίου Μαραθιά Φωκίδος, βουτήχτηκε στα αγιασμένα ύδατα και έλαβε το όνομα Νεκτάριος.
Η ατμόσφαιρα ήταν συγκινητική και φορτισμένη καθώς όλοι παρακολουθούσαν αλλά και προσεύχονταν για τον νεοσύλλεκτο συμμαθητή, φίλο και συγγενή τους χωρίς περιττές μετακινήσεις ή συζητήσεις. Άλλωστε ήταν τόσο σημαντικά και τα σχετικά που ακούσαμε για το Μυστήριο του Βαπτίσματος όπως π.χ. για τους εξορκισμούς προς τον νεοσύλλεκτο, για το λάδι, για το Χρίσμα, για την κουρά του κ.λπ. που δεν άφηναν το περιθώριο να πράξεις κάτι διαφορετικό...
Όμως ένα πράγμα μάς έκανε μεγάλη εντύπωση το οποίο θα παρατηρήσετε και στις φωτογραφίες! Το πρόσωπο του νεοφώτιστου Νεκτάριου, κυριολεκτικά φωτίστηκε, έλαμψε λες και κάτι τον φώτιζε(!) που δεν ήταν άλλο από την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Το Μυστήριο της βάπτισης τελέστηκε από τον Αρχιμ. πατέρα Αυγουστίνο Σύρρο με τη βοήθεια του Αιδεσ. πατρός Νικολάου Φρομουζόπουλου εφημερίου Μαραθιά Δωρίδος και του Αιδεσ. πατρός Γρηγορίου Σαμά εφημερίου Καστρακίου Φωκίδος.
Στο Μυστήριο παρευρέθηκαν συγγενείς, φίλοι και συμμαθητές του νεοφώτιστου Νεκτάριου όπως επίσης και καθηγητές του. Μετά το πέρας του Μυστηρίου μοιράστηκαν τα καθιερωμένα κουφέτα καθώς και γλύκισμα, αλλά και ένα μικρό εικονάκι του Αγίου Νεκταρίου. Όλοι ευχήθηκαν να ζήσει ο νεοφώτιστος και φυσικά στο νονό «πάντα άξιος»!
Να ζήσει λοιπόν ο Νεκτάριος και ευχόμαστε να τον ακολουθήσουν και άλλοι στο δρόμο προς την Ορθόδοξη πίστη που δεν είναι άλλη από την ομολογία και πίστη στο όνομα του θεανθρώπου Ιησού Χριστού, του μόνου αληθινού Θεού.

Ήταν μια διαφορετική βάπτιση...
Για το Γραφείο Νεότητας
Δημητρία Αθανασοπούλου
Απόφοιτος Β΄ Λυκείου
 

Τρίτη, 21 Ιουνίου 2016

Που δεν τα... βρίσκουν οι Ιεράρχες !

Το χρονικό της κρίσης για την Ορθόδοξη Εκκλησία,
από την Γενεύη μέχρι την Σύνοδο της Κρήτης

 

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον, πώς από την προετοιμασία για την ιστορική Πανορθόδοξη Συνόδου της Κρήτης, φθάσαμε στο σημείο να κινδυνεύει ακόμα και η ενότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τη διαφοροποίηση 4 εκκλησιών των Πατριαρχείων Αντιοχείας, Μόσχας, Βουλγαρίας και Γεωργίας.
 
Διαβάστε το χρονικό της κρίσης όπως το κατέγραψαν το GREEK AMERICAN NEWS AGENCY και το περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ.

Ιανουάριος 2016. Σαμπεζύ Γενεύη. Παρά την συμφωνία επί της αρχής και την επισφράγιση της απόφασης της Σύναξης των Προκαθημένων τον Μάρτιο του 2014, για την σύγκληση της Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου, κατά την διάρκεια αλλά και στο περιθώριο της Σύναξης των Προκαθημένων 21 με 28 Ιανουαρίου 2016, καταγράφονται οι πρώτες ουσιαστικές τριβές στα εξής θέματα:
α) επί του πρωτοκόλλου
β) στην διευθέτηση των οικονομικών και στο περί «κοινό ταμείο» για την αντιμετώπιση ενός «τέτοιου ιστορικού μεγάλου οργανωτικά εγχειρήματος»,
γ) επί του κανονισμού λειτουργίας της Πανορθοδόξου Συνόδου –μάλιστα δεν υιοθετείται από τις Εκκλησίες της Γεωργίας και της Αντιόχειας
δ) επί της ουσίας συγκεκριμένων κειμένων που απαιτούν σοβαρότατες διορθώσεις τροποποιήσεις – προσθήκες , αλλαγές . Το μοναδικό ίσως θετικό που καταγράφεται είναι η σταθερή βούληση απόφαση για την σύγκληση –με σθεναρή επιμονή της Εκκλησίας της Ρωσίας – για την δημοσιοποίηση των {τελικών} κειμένων από την πολυετή σε πανορθόδοξο επίπεδο Προσυνοδική προ Διαδικασία(1961-2016).

Οι πρώτες επίσημες δημόσιες αντιδράσεις:

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2016
2 και 3 Φεβρουαρίου, συγκαλείται η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ρωσίας
Επιστολή του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο με τα ονόματα της Ρωσικής αντιπροσωπείας για την συμμετοχή τους στην κοινή διορθόδοξη διαγραμματειακή οργανωτική επιτροπή. Η απάντηση για την συμμετοχή στην μείζονος σημασίας αυτή οργανωτική επιτροπή ήρθε μόλις στις 7 Ιουνίου.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2016
Νέα Υόρκη. Ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Ρωσικής Ορθοδόξου Διασποράς με προτάσεις για διορθώσεις επί του κειμένου «σχέσεις της Ορθοδόξης Εκκλησίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο» και εντάσεις επί άλλων κειμένων
Μόσχα. 19 Απριλίου το Πανεπιστήμιο «Άγιος Τύχον» οργανώνει συνέδριο με θέμα την πανορθόδοξη σύνοδο. Καταγράφονται επίσημες και σοβαρές αντιδράσεις και ενστάσεις επί του κειμένου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον»
21 Απριλίου, Συνεδρίαση της Ιεράς Πατριαρχικής Συνόδου της Βουλγαρικής εκκλησίας όπου καταγράφονται σοβαρότατες ενστάσεις επί συγκεκριμένων κειμένων και ειδικότερα επί του κειμένου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον» για το οποίο προτείνονται τροποποιήσεις και βελτιώσεις
Η Ρωσική Εκκλησία ανακοινώνει την επίσημη αντιπροσωπεία της στην Πανορθόδοξη

ΜΑΙΟΣ 2016
08 Μαΐου, Ανοικτή επιστολή Αγιορειτών Μοναχών εν όψει της «Αγίας και Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου
25 Μαΐου επίσημη επιστολή της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο με κοινοποίηση προς του 14 Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών
24 και 25 Μαΐου, Έκτακτη Σύγκληση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το κείμενο που συγκεντρώνει την σφοδρή κριτική της μεγάλης πλειοψηφίας των Ιεραρχών είναι «οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τον λοιπό χριστιανικό κόσμο». Αντιρρήσεις και ενστάσεις καταγράφονται και επί των κειμένων με θέμα «το μυστήριο του γάμου και τα κωλύματα αυτοί», το κείμενο «περί αυτοκεφάλου» και γίνονται εισηγήσεις επί του κειμένου « Η αποστολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας σήμερα …»
25 Μαΐου.Το Πατριαρχείο Γεωργίας εν συνόδω αποφαίνεται ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα κείμενα που πραγματεύονται : «το μυστήριο του γάμου και τα κωλύματα αυτού» και «Η Αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας ἐν τῳ συγχρόνῳ κόσμῳ» πρέπει να ενσωματωθούν σημαντικές τροπολογίες, ενώ το κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξυ Εκκλησίας προς τον υπόλοιπον χριστιανικόν κόσμον» πρέπει να επεξεργασθεί ουσιαστικά. Στο επίσημο ανακοινωθέν της Βουλγαρικής εκκλησίας σημειώνεται ότι «σε περίπτωση που οι προτεινόμενες τροπολογίες δεν θα ληφθούν υπόψη και δεν θα ενσωματωθούν στο τελικά κείμενο η Εκκλησία της Γεωργίας δεν είναι δυνατόν να το υπογράψει». Σφοδρές αντιδράσεις για τον κανονισμό λειτουργίας της Μ. Πανορθοδόξου Συνόδου.
Στις 25 Μαΐου ολοκληρώνονται και οι έκτακτες εργασίες της Ιεραρχίας της Σερβικής Εκκλησίας με την συμμετοχή όλων των Μητροπολιτών η οποία και εγκρίνει το τελικό σχέδιο κείμενο το οποίο θα ασχοληθεί με την προετοιμασία της Πανορθοδόξου Συνόδου. Εκφράζονται σοβαρές ενστάσεις επί του κανονισμού λειτουργίας της Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου και φυσικά επί του κειμένου οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο .
Στις 27 Μαΐου στο Πατριαρχείο Αντιοχείας συνέρχεται η Πατριαρχική Σύνοδος η οποία εκτός των άλλων ζητημάτων που συζητά εν όψει της Μ. Πανορθοδόξου εγκρίνει όλες τις προτάσεις για τροποποιήσεις επί του συνόλου των κειμένων, θέτει θέμα επί του κανονισμού λειτουργίας της Συνόδου και αναφέρεται στο διμερές πρόβλημα που έχει με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων
Επίσκεψη και επίσημη ομιλία σε εκδήλωση στην Εκκλησία της Βουλγαρίας από τον καθηγητή της Θεολ. Σχολης του Παν. Θεσσαλονίκης πρωτοπρεσβύτερο Θεόδωρο Ζήση

ΙΟΥΝΙΟΣ 2016
1η Ιουνίου, η Γραμματεία της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Αντιοχείας εξέδωσε ανακοίνωση την 1 Ιουνίου 2016, όπου μεταξύ άλλων σημειώνεται ότι «με μεγάλη λύπη και έκπληξη» πληροφορήθηκε την ἐν λόγῳ πρόταση(σ.σ της ανακοίνωσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου) και δέχθηκε ότι «η ως άνω απόφαση επιβεβαιώνει ότι όλες οι προσπάθειες οι οποίες καταβλήθηκαν κατα την τριετία δεν καρποφόρησαν…
Αυτές οι προσπάθειες καταβλήθηκαν επίτηδες προ της ενάρξεως της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου προκειμένου η Σύνοδος να αποτελέσει έκφραση της Ορθοδόξου ενότητας. Η καλύτερη απόδειξη αυτής της ενότητας είναι η Θεία Λειτουργία με συμμετοχή όλων των αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών την εορτή της Πεντηκοστής. Το Συλλείτουργο είναι η ασφαλής οδός προς την επίλυση ζητημάτων, τα οποία αφορούν σε όλο το πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, καθώς και έκφραση της ομοψυχίας επί των θεμάτων αυτών».
Και όμως «η προτροπή να αναβληθεί η επίλυση του ἐν λόγῳ προβλήματος μετασυνοδικῶς, δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό διεξαγωγής της Συνόδου, η οποία καλείται να αποτελέσει έκφραση της Ορθοδόξου ενότητας» και «απειλεί την σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου στις προκαθορισμένες ημερομηνίες». Η Εκκλησία της Αντιοχείας κατ’ επανάληψιν προειδοποιούσε σχετικῶς». Επίσης πληροφορούμαστε ότι «η Ιερά Σύνοδος συνεχίζει τις συνεδριάσεις αυτής και συνέρχεται σε λίγες ημέρες για να εξετάσει τις εξελίξεις, οι οποίες αφορούν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, και να αποφασίσει σχετικῶς».
Κατά την συνεδρίαση αυτής, την 1 Ιουνίου 2016, η με πλήρη σύνθεση Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Βουλγαρίας «συζήτησε επισταμένως τα θέματα, τα οποία συνδέονται με τη σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας από 16 έως 26 Ιουνίου ε.ε. στην Κρήτη».  Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Βουλγαρίας υπέδειξε:
1. Την έλλειψη από την Ημερήσια Διάταξη της Πανορθοδόξου Συνόδου των ιδιαιτέρως σημαντικών διά την Ορθοδοξία ζητημάτων τα οποία είναι επίκαιρα και χρήζουν έγκαιρης Πανορθοδόξου αντιμετωπίσεως,
2. Τις διαφωνίες οι οποίες προέκυψαν και τις οποίες δήλωσαν επισήμως οι κατά τόπους Εκκλησίες επί ορισμένων των ήδη εγκριθέντων συνοδικών κειμένων,
3. Την αδυναμία επιμελείας των κειμένων, συμφώνως προς τον ήδη εγκριθέντα Κανονισμό Λειτουργίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, κατά την διάρκεια εργασιών της Συνόδου,
4. Την προταθείσαν διάταξη των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών η οποία θα ακολουθείται στην αίθουσα συνεδριάσεων της Συνόδου προς παράβασιν της αρχής της ισοτιμίας των Προκαθημένων των αυτοκέφαλων κατά τόπους Εκκλησιών,
5. Την ακατάλληλη διάταξη για τους παρατηρητές και προσκεκλημένος της Συνόδου,
6. Την ανάγκη μεγάλων και μη αιτιολογημένων δαπανών σε περίπτωση συμμετοχής του Πατριαρχείου Βουλγαρίας στη Σύνοδο.
Ως αποτέλεσμα της συνεδριάσεως η Ιερά Σύνοδος ομοφώνως αποφάσισε:
1. Να επιμείνει στην αναβολή της συγκλήσεως της από 16 έως 26 Ιουνίου ε.ε. Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ενώ να συνεχισθούν οι προετοιμασίες για την σύγκληση αυτής,
2. Αντιθέτως η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Βουλγαρίας δηλώνει κατηγορηματικά τη μη συμμετοχή του στις εργασίες τις προγραμματιζόμενης από 16 έως 26 Ιουνίου Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
Στις 2 Ιουνίου 2016 διά Γράμματός του προς τους Προκαθημένους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών ο Αγιότατος Πατριάρχης Βουλγαρίας Νεόφυτος κοινοποίησε την απόφαση αυτή. 

3η Ιουνίου 2016. Μόσχα.
Αναγγέλλεται έκτακτη συνεδρίαση της Πατριαρχικής Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσίας και επίσημο δημόσιο αίτημα προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για έκτακτη σύγκληση της Σύναξης –Συνόδου (κατά το προηγούμενο των αντίστοιχων του 2014 και του Ιανουαρίου 2016) των προκαθημένων στις 10 Ιουνίου προς εξέταση της διαμορφωθείσας κατάστασης και επίλυση των τεχνικών και άλλων ζητημάτων που έχουν ανακύψει. Επίσης δίδεται στην δημοσιότητα μέρος των πρακτικών (με αριθμό 35) όπου μέσα περιέχονται αιχμές και αναφορές όχι μόνο για τα ουσιώδη ζητήματα που αφορούν στα έξι κείμενα αλλά και στον κανονισμό λειτουργίας της Πανορθοδόξου Συνόδου αλλά περιέχονται και αναφορές που εκθέτουν το οικουμενικό πατριαρχείο ως προ της διαχείριση των οικονομικών θεμάτων και εξόδων της Πανορθοδόξου

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016.
Κωνσταντινούπολη. Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Συγκαλείται έκτακτη Πατριαρχική σύνοδος όπου αφενός απορρίπτεται το αίτημα της Ρωσικής και Βουλγαρικής αλλά και του Πατριαρχείου Αντιοχείας(σ.σ. και άλλων Εκκλησιών) για έκτακτη Σύναξη των Προκαθημένων στις 10 Ιουνίου και ανακοινώνεται επισήμως τα εξής: Συνῆλθε σήμερον ἐκτάκτως, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, εἰς συνεδρίαν, ἡ Ἱερά Ἐνδημοῦσα Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου πρός ἐπισκόπησιν τῆς πορείας τῆς χάριτι Θεοῦ συγκληθείσης καί ἤδη ἐπί θύραις Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Ἡ Ἱερά Ἐνδημοῦσα Σύνοδος, μετ᾿ ἐκπλήξεως καί ἀπορίας ἐπληροφορήθη τάς ἐσχάτως ἐκφρασθείσας θέσεις καί ἀπόψεις ἐνίων ἀδελφῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί, ἀξιολογήσασα αὐτάς, διεπίστωσεν ὅτι οὐδέν θεσμικόν πλαίσιον ὑφίσταται πρός ἀναθεώρησιν τῆς ἤδη δρομολογηθείσης συνοδικῆς διαδικασίας. Ὅθεν, ἀναμένεται, οἱ Προκαθήμενοι τῶν Ἁγιωτάτων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, συμφώνως πρός τόν Κανονισμόν Ὀργανώσεως καί Λειτουργίας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, νά προσκομίσουν τάς τυχόν «προτάσεις τροπολογιῶν, διορθώσεων ἤ προσθηκῶν εἰς τά ὁμοφώνως ἐγκριθέντα κείμενα ὑπό Προσυνοδικῶν Πανορθοδόξων Διασκέψεων καί τῶν Συνάξεων τῶν Προκαθημένων ἐπί τῶν θεμάτων τῆς ἡμερησίας διατάξεως» (βλ. ἄρθρον 11), πρός τελικήν διαμόρφωσιν καί ἀπόφανσιν κατά τάς ἐργασίας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, τῇ ἐπικλήσει τοῦ Παναγίου καί Τελεταρχικοῦ Πνεύματος.
Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, ὡς πρωτεύθυνος Ἐκκλησία διά τήν διασφάλισιν τῆς ἑνότητος τῆς Ὀρθοδοξίας, καλεῖ ἅπαντας νά ἀρθοῦν εἰς τό ὕψος τῶν περιστάσεων καί νά μετάσχουν εἰς τάς, κατά τάς προκαθωρισμένας ἡμερομηνίας, ἐργασίας τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, ὡς πανορθοδόξως ἀπεφασίσθη καί ὑπεγράφη τόσον ὑπό τῶν Προκαθημένων εἰς τάς Ἱεράς Συνάξεις αὐτῶν ὅσον καί ὑπό τῶν ἐξουσιοδοτημένων ἑκάστοτε Ἀντιπροσωπειῶν καθ᾿ ὅλην τήν μακράν προπαρασκευαστικήν τῆς Συνόδου διαδικασίαν.
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 6ῃ Ἰουνίου 2016
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας

Δευτέρα 6 Ιουνίου, Balamand. Έκτακτη Πατριαρχική Σύνοδος στην Εκκλησία της Αντιόχειας όπου εν τέλει ανακοινώνεται η ΜΗ συμμετοχή του Πατριαρχείου Αντιοχείας στην Πανορθόδοξη Σύνοδο του Ιουνίου στην Κρήτη και σε μια μακροσκελέστατη ανακοίνωση εξηγούνται οι λόγοι της μη συμμετοχής του Πατρ. Αντιοχείας, που αφορούν κεφαλαιώδεις διαφορές και αντιρρήσεις επί συγκεκριμένων κειμένων και δράσεων όπως το πείραμα των Επισκοπικών Συνελεύσεων, αλλά και εκτοξεύονται βαρύτατες καταγγελίες που αφορούν την όλη προσυνοδική διαδικασία. Καλείται δε ο Οικουμενικός Πατριάρχης να εξασφαλίσει την ομοφωνία με αφορμή τις επιφυλάξεις –εντάσεις που διατυπώνονται από όλες τις εκκλησίες επί συγκεκριμένων κειμένων αλλά και επί του κανονισμού λειτουργίας της Συνόδου.
Δευτέρα 6 Ιουνίου. Συνεδριάζει εκτάκτως η Εκκλησία της Σερβίας και ανακοινώνεται ότι «δυσκολεύεται να μετάσχει των εργασιών –σ.σ. και εξηγεί αναλυτικά όλους τους υφιστάμενους λόγους- και ζητά την αναβολή της Πανορθόδοξης
Τρίτη 14 Ιουνίου, Ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναγγέλλει έκτακτη Σύναξη των Προκαθημένων –κατά το αίτημα της Εκκλησίας της Ρωσίας για την Παρασκευή 17 Ιουνίου στην Κρήτη.
15 Ιουνίου, Ανακοινώνει η Εκκλησία της Σερβίας ότι θα μετάσχει στην Σύναξη –μόνον – και υπό όρους στην Σύνοδο που ξεκινά την Κυριακή της Πεντηκοστής στις 19 Ιουνίου
16 Ιουνίου, Καταφθάνουν στην Κρήτη οι 10 από τους 14 Προκαθήμενους της ανά τον κόσμο Ορθοδοξίας
17 Ιουνίου Κρήτη Στις 10 το πρωί ξεκινούν οι εργασίες της έκτακτης Σύναξης των 10 Προκαθημένων η οποία εν τέλει με επίσημο ανακοινωθέν αυτή η σύναξη ονομάζεται ως «μικρά Σύναξη»
17 Ιουνίου Κρήτη ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος αποστέλλει επιστολή προς τους 10 Προκαθημένους και τους ζητά να συμφωνήσουν σε αυτή την «συνάντηση τους» όπως την χαρακτηρίζει είναι μια θαυμάσια και καλή ευκαιρία προεργασίας αφενός να συζητηθούν ευρύτερα τα προβλήματα και τα κωλύματα των Εκκλησιών που απουσιάζουν και να αναζητηθούν οι αιτίες που τις οδήγησαν σε αυτή τους την απόφαση και να μην επικριθούν για αυτή την απόφαση τους –να μην μετάσχουν- και αφετέρου να μεταβληθεί αυτή η συνάντηση των 10 προκαθημένων ως επέκταση της Προσυνοδικής διαδικασίας , αλλά τονίζει πως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί Πανορθόδοξη Σύνοδος αφού λείπει έστω και μια εκκλησία, πόσο μάλλον τέσσερις Εκκλησίες.

Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016

Θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα χθες στην επαρχιακή οδό Άμφισσας - Λιδωρικίου



Χθες το πρωί στο 37 χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Άμφισσας - Λιδορικίου, περιοχή Παλαιόκαστρο, κοντά στην Πεντάπολη, Ι.Χ. μάρκας ΙΜΠΙΖΑ, χρώματος μαύρου που οδηγούσε 70χρονος εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε παρακείμενο δένδρο, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού του.

Τα πρώτα αυτά στοιχεία έδωσε η Αστυνομική Διεύθυνση Φωκίδας.

Λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο άτυχος οδηγός ήταν ο Δημήτρης Υφαντής από την Λεύκα .

Ενεργείται προανάκριση, από το Αστυνομικό Τμήμα Λιδορικίου, για τον προσδιορισμό των συνθηκών του θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος.

Γιατί το φετινό θερινό ηλιοστάσιο θα είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα


Ενα σπάνιο φαινόμενο που έχει να γίνει 70 χρόνια, θα συμβεί τα ξημερώματα της Τρίτης: Θερινό ηλιοστάσιο και πανσέληνος μαζί! 

Την Τρίτη 21 Ιουνίου θα σημάνει και επισήμως καλοκαίρι, με το θερινό ηλιοστάσιο, τη μεγαλύτερη ημέρα και τη μικρότερη νύχτα του χρόνου.

Το θερινό ηλιοστάσιο θα συμβεί στις 01:34 τα ξημερώματα της Τρίτης και θα έχει και πανσέληνο! Συγκεκριμένα, το φεγγάρι θα βρεθεί στο πιο... γεμάτο του σημείο στις 02:02, δηλαδή 32 λεπτά μετά το θερινό ηλιοστάσιο!

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΝΙΑΙΑΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙ - ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΡΕΥΜΑ

Του  Γιάννη  Κοτόφωλου*

Υπάρχουν δύο - τρείς αιτίες που τροφοδοτούν τον ευρω - σκεπτικισμό, σε πολλές χώρες της Ευρώπης, διευκολύνοντας τη διόγκωση των εθνικιστικών και λαϊκιστικών κινημάτων.
Την αφορμή για τη συζήτηση  τούτη την ώρα, μας τη δίνει το δημοψήφισμα για το Brexit, αλλά, δεν είναι αυτό μόνο το πρόβλημα, δεν είναι  η πρώτη φορά που δυνάμεις αντι-ευρωπαϊκές κοντεύουν να αποκτήσουν κυρίαρχη θέση στο πολιτικό προσκήνιο.

Είναι ο αντι-ευρωπαϊσμός που τείνει να γενικευτεί ως φαινόμενο και αυτό είναι το πολύ επικίνδυνο και το απειλητικό για το μέλλον της Ευρώπης, για την ειρήνη, τη σταθερότητα και τη συνοχή στη Γηραιά Ήπειρο.
Η πρώτη αιτία, για να ξεκινήσουμε από το καθαρά πολιτικό κομμάτι, είναι ότι οι ηγεσίες της Ευρώπης αποφασίζουν ερήμην των λαών που τη συγκροτούν.

Οι μεγάλες αποφάσεις, οι οποίες αφορούν περίπου πεντακόσια εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες, λαμβάνονται δυστυχώς από ηγεσίες που έχουν εκλεγεί από τα εθνικά τους ακροατήρια. Και μάλιστα με βάση την πολιτική που επικαλούνται επί των εθνικών τους προβλημάτων και όχι επί των ζητημάτων που απασχολούν έντονα την Ευρώπη (συνολικά) και τους πολίτες της.

Για αυτό και οι περισσότερες κρίσιμες αποφάσεις για ορισμένες χώρες (βλέπε και Ελλάδα) ή για ορισμένες μεγάλες κοινωνικές ομάδες (για παράδειγμα αγρότες), λαμβάνονται με γνώμονα τα επιμέρους εθνικά συμφέροντα της συγκυρίας και όχι τα κοινά μακροπρόθεσμα συμφέροντα της Ευρώπης.

Υπάρχει συνεπώς ένα καυτό θέμα δημοκρατίας και νομιμοποίησης σε επίπεδο ηγεσιών. Μία βαθειά κρίση αντιπροσώπευσης, η οποία κατ αρχάς οδηγεί στην αποξένωση και στη συνέχεια στην απόρριψη και την αποδοκιμασία.
Η δεύτερη αιτία είναι αναμφίβολα η οικονομική κατάσταση και ειδικότερα η απώλεια εισοδημάτων, την οποία προκάλεσε η κρίση για μεγάλες κατηγορίες του πληθυσμού και για την μεσαία τάξη.

Όπως η ύφεση στο Νότο και η συνακόλουθη εκτίναξη της ανεργίας σε δυσθεώρητα για τα μεταπολεμικά δεδομένα ύψη. Ιδίως μάλιστα στους νέους ανθρώπους, όπου η ανεργία κάνει θραύση και τσακίζει τις ψυχές τους.

Είναι η μεγάλη δεξαμενή από όπου αντλεί ψηφοφόρους και στρατολογεί δυνάμεις το αντι-ευρωπαϊκό ρεύμα. Τον ευρω-σκεπτικισμό, τον λαϊκισμό και τον εθνικισμό, τον τροφοδοτούν η φτώχεια και η ανασφάλεια, αυτή είναι η αλήθεια.

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση, με εμφανή την ανικανότητα των ηγετών της Ευρώπης να δώσουν λύσεις βιώσιμες και να δημιουργήσουν ανάπτυξη, να δημιουργήσουν νέες δουλειές, νέες θέσεις εργασίας και εισοδήματα, προκαλεί πολιτικά αυτή την αγανάκτηση τη μεγάλη. Συναισθήματα και στάσεις ακραίες, που αντιστρατεύονται τις ανοικτές κοινωνίες, τον πολιτισμό, την ενοποίηση - άρα και την ισχυροποίηση - της Ευρώπης.
Μία τρίτη αιτία είναι η διγλωσσία που χρησιμοποιούν οι πολιτικοί σε εθνικό επίπεδο (ακόμη και οι φιλο-ευρωπαϊστές), όσον αφορά στα ζωτικά θέματα στα οποία έχει ρόλο και ευθύνες η Ευρώπη.

Με άλλα λόγια, ότι καλό γίνεται οι πολιτικοί ηγέτες των κρατών μελών το πιστώνουν στον εαυτό τους, το προβάλουν ως επιτυχία προσωπική.
Αντιθέτως, ότι στραβό και δυσάρεστο εξελίσσεται το χρεώνουν εκατό τοις εκατό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις Βρυξέλλες, τη Φρανκφούρτη και πάει λέγοντας.

Και με αυτή την καιροσκοπική αντίληψη, βεβαίως, ροκανίζουν την προοπτική της Ευρώπης. Υποδαυλίζουν οι ίδιοι την αντι-ευρωπαϊκή προπαγάνδα, διευκολύνουν την ευρωπαϊκή ακύρωση !

* Ο Γιάννης Κοτόφωλος είναι δημοσιογράφος στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, με καταγωγή από την Δωρίδα