Ειδησεογραφικό blog για τη ΔΩΡΙΔΑ

* To "DORIDA news" είναι ανεξάρτητο ειδησεογραφικό blog, που στελεχώνεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και επιστήμονες συνεργάτες.Διευθύνεται από το δημοσιογράφο Περικλή Ν. Λουκόπουλο - mail, perilouko@yahoo.gr *

Σάββατο, 25 Απριλίου 2015

Δηλώσεις του Κώστα Μπακογιάννη μετά την συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα

 













Μετά την σημερινή  συνάντηση  των Περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό της χώρας, Αλέξη Τσίπρα, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Συναντηθήκαμε σήμερα με τον Πρωθυπουργό, κ. Αλέξη Τσίπρα, μετά από αίτημά μας.
Μοιραστήκαμε μαζί του τους έντονους προβληματισμούς και τις σοβαρές ενστάσεις μας για την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που ακυρώνει τη λαϊκή βούληση, ισοπεδώνει την αυτονομία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία των ΟΤΑ.
Διατυπώσαμε την ξεκάθαρη πολιτική μας βούληση να στηρίξουμε την εθνική προσπάθεια.
Ζητήσαμε και λάβαμε τη δέσμευση του Πρωθυπουργού πως η συγκεκριμένη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου είναι έκτακτη και προσωρινή και ως τέτοια τη θεωρούμε. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο μέσο που έχει στη διάθεσή της, στην περίπτωση που η δέσμευση αυτή καταστεί άκυρη.
Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία πρέπει να χτίζουμε γέφυρες και όχι τείχη.
Θα κριθούμε όλοι εκ του αποτελέσματος».  

"Ντοπιολαλιές στη Δωρίδα" ... Το βιβλίο του φιλόλογου Φώτη Αλ.Κατσούδα


ΧΑΛΙΟΡΗΣ:Συγχαρητήρια στον Απόλλωνα

Ο Κώστας Χαλιορής με τον Πρόεδρο του Τ.Σ.Ευπαλίου
Κώστα Τσιούστα στο γήπεδο της Δεσφίνας στον αγώνα
του Απόλλωνα με τον Ησαΐα
Ο Απόλλων Ευπαλίου είναι ο πρωταθλητής Φωκίδας 2014-2015.
Με ήθος, αθλητικό πολιτισμό και μεθοδικότητα κατάφεραν να βρεθούν στο ψηλότερο βάθρο.


Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές, τον προπονητή, την διοίκηση της ομάδας αλλά και στους φίλους που ακολούθησαν και στήριξαν τον Απόλλωνα σε κάθε του βήμα.

Αξίζουν συγχαρητήρια και στις υπόλοιπες ομάδες που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα για το αθλητικό πνεύμα με το οποίο αγωνίστηκαν.

Εύχομαι ακόμα καλύτερη συνέχεια στους αγώνες διαβάθμισης για την άνοδο στη Γ΄Εθνική κατηγορία.
 
Με σκληρή δουλειά, πειθαρχία, την αναγκαία συμπαράσταση της τύχης και την ομόθυμη στήριξη όλων των Δωριέων μπορεί να γίνει πραγματικότητα το όνειρο της συμμετοχής για πρώτη φορά ενός εκπροσώπου από τη δωρική γη σε τόσο υψηλή κατηγορία πανελληνίου ενδιαφέροντος. Μπορούμε..
Ο αθλητισμός ενώνει.

Κωνσταντίνος Εμ.Χαλιορής
Οικονομολόγος
Πολιτευτής Νέας Δημοκρατίας Νομού Φωκίδας

Οργανωτικά προβλήματα των Δήμων και αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας

Του Κώστα Αντωνόπουλου
Οικονομολόγου
Αντιδημάρχου Δήμου Δωρίδος
Με την ιδιότητα του μέλους της Επιτροπής Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), θέλω να παρουσιάσω όσο πιο περιληπτικά μπορώ, κάποιες πτυχές των οργανωτικών προβλημάτων των Δήμων και την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας για την αντιμετώπισή τους, όπως τις διατυπώσαμε ομόφωνα μετά από εκτενή συζήτηση στην Επιτροπή μας. 
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ως το πλησιέστερο στον πολίτη κύτταρο διοίκησης, διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του κράτους και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Η ανάγκη για εύρυθμη και χρηστή λειτουργία σε τοπικό επίπεδο επιτείνεται ολοένα και περισσότερο, καθώς η εγγύτητα στον πολίτη –εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης, που έχει επηρεάσει την ελληνική κοινωνία σε όλες τις εκφάνσεις της– δημιουργεί επιπλέον υποχρεώσεις και ευθύνες.
Η υιοθέτηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) στην καθημερινή δραστηριότητα των Δήμων, για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους δημότες, μπορεί αρχικά να φαίνεται ότι είναι αποκλειστική ευθύνη των Δήμων, είναι όμως πρωτίστως θεσμικό ζήτημα όπως θα εξηγηθεί στη συνέχεια.
Οι Δήμοι μπορούν να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη συγκροτώντας τοπικά και περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης αξιοποιώντας τις τοπικές δυνατότητες, αφού προηγουμένως βελτιώσουν την οργανωτική και διοικητική τους ικανότητα, προσαρμοστούν στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και βελτιώσουν την απόδοση του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Οι τοπικές αρχές πρέπει να αποτυπώσουν τις ψηφιακές γνωστικές δυνατότητες των υπαλλήλων σε σχέση με την ψηφιακή διαχείριση της πληροφορίας για να μπορέσουν στη συνέχεια να οργανώσουν την απαραίτητη εκπαίδευση και επιμόρφωση.
Δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι οι Δήμοι, παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά, έχουν προσπαθήσει και, αρκετοί εξ αυτών κρινόμενοι σύμφωνα με τις δυνατότητές τους, έχουν πραγματοποιήσει ψηφιακά άλματα.
Δεν φτάνει όμως αυτό, διότι η καθημερινή λειτουργία τους εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το κεντρικό κράτος, το οποίο έχει μείνει πίσω. Η αναδιοργάνωση και οι μεταρρυθμίσεις δεν αφορούν μόνο τους ΟΤΑ, είναι ένα σύνθετο και διαλειτουργικό θέμα το οποίο αφορά και το κεντρικό κράτος. Αυτό πρέπει πρωτίστως να εκσυγχρονιστεί εφαρμόζοντας νέες τεχνικές, προχωρώντας σε μεταρρυθμίσεις τόσο στις δομές, όσο και στις λειτουργίες του, δημιουργώντας έναν ψηφιακό κεντρικό κόμβο γύρω από τον οποίο θα αναπτύσσεται ένα ψηφιακό δίκτυο που θα ενημερώνει και θα ενημερώνεται συνεχώς.
Τι νόημα έχει για παράδειγμα οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου να γράφονται και να αποθηκεύονται ηλεκτρονικά και όταν αποστέλλονται στην Αποκεντρωμένη Περιφέρεια προς έγκριση, να τυπώνονται σε χαρτί, να φακελώνονται, να ταχυδρομούνται, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μειώνοντας έτσι, την μη παραγωγική απασχόληση του προσωπικού, το χρόνο υλοποίησης, το κόστος κλπ;
Επίσης, ένα άλλο σημαντικό ζήτημα είναι κάποιες περιπτώσεις Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου που με αποφάσεις τους επηρεάζουν τη δραστηριότητά των Δήμων.
Πως θα παρέχουν οι Δήμοι ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους δημότες όταν δεν εγκρίνεται ως νόμιμη η δαπάνη για την τοποθέτηση ασύρματων δικτύων Wi – Fi; Σε όποιους Δήμους δόθηκε η έγκριση της δαπάνης, θεωρήθηκε στη συνέχεια μη νόμιμη η δαπάνη για τη βιωσιμότητα και τη συντήρηση των ασυρμάτων δικτύων, επεμβαίνοντας, σαφώς, με αυτόν τον τρόπο στη σκοπιμότητα του έργου.
Πως μπορούμε να παρέχουμε υπηρεσίες στους δημότες όταν σε 70 πόλεις της Ελλάδας υπάρχει δίκτυο υποδομών οπτικών ινών, αλλά είναι αχρησιμοποίητο και δεν μπορούν οι Δήμοι να το εκμεταλλευτούν; Στις ορεινές περιοχές, πάνω από τη μισή Ελλάδα, δεν υπάρχουν καν απλές γραμμές επικοινωνίας ADSL, που θα χρησιμοποιήσουν οι δημότες για να απολαύσουν τις τυχόν υπηρεσίες που θα τους προσφέρει η δημοτική αρχή.
Αυτά και άλλα ακόμη δεν είναι προβλήματα που μπορούν να λύσουν οι Δημοτικές Αρχές, όμως καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα των υπηρεσιών που θέλουν να προσφέρουν
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ βαθμού ποτέ δεν λειτούργησε επιρρίπτοντας τις ευθύνες μόνο στο κεντρικό κράτος. Ξέρει να κάνει αυτοκριτική και να αναγνωρίζει τις λαθεμένες πρακτικές που τυχόν ακολούθησε.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε την διαπιστωμένη συστημική αδυναμία από την έλλειψη δια-λειτουργικότητας μεταξύ των Δήμων. Εδώ και δεκαετίες, ο κάθε Δήμος αντιλαμβάνεται και εφαρμόζει κατά το δοκούν έννοιες που έχουν άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση, τη στήριξη, τη συμμετοχή, τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις του πολίτη. Αυτό έχει ολέθριες επιπτώσεις στην ποιότητα και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών από την Αυτοδιοίκηση. («υπηρεσίες χωρίς ραφή» είναι ο διεθνής επιστημονικός όρος). Έτσι λοιπόν σήμερα, σχεδόν κάθε Δήμος παρέχει τις δικές του υπηρεσίες στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, περιχαρακωμένος στο δικό του πλαίσιο και τις εσωτερικές του διαδικασίες. Αυτό είναι τεράστιο πρόβλημα για την ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στους Δήμους.
Συζητούμε συνεχώς να δοθεί η δυνατότητα για πρόσβαση και αξιοποίηση των βάσεων δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Ε9,ΤΑΠ κλπ.). Πόσο εφικτό (εφόσον λυθεί θεσμικά) είναι αυτό, να μπορέσουν τα πληροφοριακά συστήματα των Δήμων να «μιλήσουν» με αυτές τις σχεσιακές βάσεις δεδομένων; Είναι εφικτό μόνο για περίπου 50 – 60 κυρίως μεγάλους Δήμους.
Γεγονός είναι επίσης ότι έχουν δοθεί μέχρι σήμερα πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ μέσω διαφορών προγραμμάτων για έργα Τ.Π.Ε με το πρόσχημα της ψηφιακής σύγκλισης.
Σε πάνω από τους μισούς Δήμους τα αποτελέσματα ήταν τα εξής:
  1. Έργα που κατάφεραν να υλοποιηθούν λειτούργησαν για λίγο και τώρα είναι τεχνολογικά κουφάρια.
  2. Έργα που υλοποιήθηκαν, αλλά δεν ικανοποιούν τις ανάγκες της καθημερινότητας των πολιτών.
  3. Έργα που υλοποιήθηκαν, αλλά δεν εξασφαλίστηκε η βιωσιμότητα, η συντήρηση, η παρακολούθηση ελέγχου και η ανατροφοδότηση στοιχείων.
  4. Μειωμένη πολιτική και επιτελική προσήλωση στις Τ.Π.Ε και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση από τους αιρετούς και τα στελέχη.
Τα παραπάνω σημεία παρατηρούνται στους Δήμους κυρίως για τους εξής λόγους:
  1. Έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού στον άξονα των ΤΠΕ.
  2. Έλλειψη τεχνογνωσίας και εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων στους ΟΤΑ.
  3. Προτάσεις και εφαρμογές κατά κανόνα σύνθετες και μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών .
  4. Μεγάλο κόστος συντήρησης των έργων πληροφορικής που δεν εξασφάλιζαν οι Δήμοι μετά την αρχική υλοποίηση των έργων αυτών.
  5. Ασυνέχεια των υιοθετημένων πολιτικών σε κάθε αλλαγή της δημοτικής αρχής.
Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρο. Η Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να αποτελεί μία Βαβέλ διαδικασιών, πρωτοβουλιών και ανταγωνιστικών διεκδικήσεων. Βεβαίως, οι τοπικές ιδιαιτερότητες απαιτούν να υπάρχει η δυνατότητα τοπικών επιλογών. Αυτή είναι βασική αρχή της Αυτοδιοίκησης. Αλλά ζούμε στην εποχή των δικτύων. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι η πλήρης- και κυρίως η άναρχη- λειτουργική αυτονόμηση, όχι μόνο δεν παρέχει ελευθερία επιλογών στις τοπικές κοινωνίες, αλλά αντιθέτως τις απομονώνει και τις μαραζώνει.
Η πιο κρίσιμη διοικητική μεταρρύθμιση είναι η «εσωτερική αναδιοργάνωση». Η επέμβαση, δηλαδή, στη διοικητική μικροκλίμακα, στο εσωτερικό των λειτουργιών των Δήμων. Ένας σύγχρονος Δήμος οφείλει να κατανοήσει πως εάν δεν διαθέτει ο ίδιος σωστή δομή και οργάνωση στις Τ.Π.Ε., είναι σχεδόν αδύνατο να παράσχει σοβαρές και ποιοτικές υπηρεσίες στους δημότες του.
Η φυσιογνωμία των Δήμων και οι κατά τόπους διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες, επιβάλλουν ανάλογη προσέγγιση με τη δημιουργία τοπικής ψηφιακής ατζέντας. Ο σχεδιασμός , η φιλοσοφία και η στρατηγική όμως είναι ίδια για όλους, τόσο για ένα μικρό νησιωτικό ή ορεινό, όσο και για έναν αστικό Δήμο.
Οι άξονες στρατηγικής της ΚΕΔΕ για τις ΤΠΕ είναι οι εξής:
  1. Πληροφοριακά Συστήματα/Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες,
  2. Ευρυζωνικές Υποδομές ανοιχτές και προσβάσιμες,
  3. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού.
Με βάση όλα τα παραπάνω οι δράσεις που πιστεύουμε ως Επιτροπή Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης πως πρέπει να αναπτύξει και να δρομολογήσει η ΚΕΔΕ είναι οι εξής:
  1. Δημιουργία νέου μοντέλου λειτουργίας των Δήμων που θα περιλαμβάνει τις αναγκαίες αλλαγές, του κανονιστικού πλαισίου, των διαδικασιών και των εντύπων, των οργανωτικών δομών και ρόλων (θέσεων εργασίας) και των πληροφοριακών συστημάτων.
  2. Άμεση προώθηση του Οδικού Χάρτη Δράσεων Οργάνωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για κάθε κατηγορία δήμων (Αστικοί , Νησιωτικοί , Ορεινοί κλπ.). για να αποκτήσουμε πραγματικό ρόλο επίσημου και ουσιαστικού συνομιλητή στο σχεδιασμό και την εξειδίκευση των δράσεων Τ.Π.Ε μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
  3. Ανάπτυξη και λειτουργία μόνιμου συστήματος ηλεκτρονικής διαβούλευσης μέσω της ιστοσελίδας της Κ.Ε.Δ.Ε με πολλαπλές θεματικές ενότητες που θα αφορούν όλα τα επίπεδα γενικότερης οργάνωσης και Τ.Π.Ε των ΟΤΑ.
  4. Υλοποίηση Ενιαίου Κέντρου Δεδομένων της Αυτοδιοίκησης (Πληροφοριακές Υποδομές και Data Center της Αυτοδιοίκησης).
  5. Δημιουργία Κέντρου Επίδειξης Τεχνολογιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Κ.Ε.Δ.Ε. με ταυτόχρονη υλοποίηση θεματικής τράπεζας καλών πρακτικών από τεχνολογικά αναπτυγμένους ΟΤΑ και διάχυση της πληροφορίας και της τεχνογνωσίας αυτής σε άλλους Δήμους.
Με αυτό το διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των πραγμάτων πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε αφενός ένα ικανοποιητικό επίπεδο οργάνωσης όλων των Δήμων ανεξαρτήτως μεγέθους και γεωγραφικής θέσης και αφετέρου ένα ελάχιστο ή καλύτερο επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους δημότες από όλους τους Δήμους.

Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Εκδήλωση ενημέρωσης για το παθογόνο Xyllela fastidiosa που χτυπάει τις ελιές

Η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας και το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης Ν. Φωκίδας, της Δ/νσης Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας του Υπ. Π.Α.Π.Ε., συνδιοργανώνουν ημερίδα, την Τετάρτη 29 Απριλίου και ώρα 19:00, στην αίθουσα του Δήμου Δελφών, πλατεία Κεχαγιά στην Άμφισσα με στόχο την ευαισθητοποίηση του Νομού Φωκίδας για το παθογόνο βακτήριο καραντίνας Xyllela fastidiosα. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Παράρτημα Ανατολικής Στερεάς.

Το εν λόγω βακτήριο έχει χαρακτηριστεί ως παθογόνο καραντίνας από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), έχει προσβάλει ελαιώνες στη Ν. Ιταλία με αποτέλεσμα να έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μια περιοχή 2,4 εκατομμυρίων στρεμμάτων και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε «απόλυτη επαγρύπνηση» για ενδεχόμενη εξάπλωσή του και σε άλλες χώρες της ΕΕ με «μείζονες επιπτώσεις» στον οικονομικό και κοινωνικό ιστό των προσβεβλημένων περιοχών.

Ειδικότερα, η εν λόγω εκδήλωση αποβλέπει:

1.    Στην ενημέρωση ελαιοπαραγωγών, φυτωριούχων και φορέων της ευρύτερης περιο­χής του παραδοσιακού ελαιώνα της Άμφισσας για τον επιβλαβή οργανισμό Xyllela fastidiosa

2.    Στη συνειδητοποίηση των συνεπειών και των αδιεξόδων που θα δημιουργήσει πιθανή προσβολή της περιοχής όπου η ελιά αποτελεί μονοκαλλιέργεια και

3.    Στην αποσαφήνιση των τρόπων πρόληψης και αντιμετώπισής της.

Τρείς ειδικοί επιστήμονες έχουν προσκληθεί ως ομιλητές από την αρμόδια Δ/νση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής, Τμήμα Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, του Υπ. Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 19:00
  Προσέλευση συμμετεχόντων
19:15 
Έναρξη Εκδήλωσης από τον Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας
κ. Κωνσταντίνο Μίχο
19:25
Χαιρετισμοί εκπροσώπων φορέων
19:40
Έναρξη εισηγήσεων
Επιβλαβής καταστάσεις στο αγροοικοσύστημα του παραδοσιακού ελαιώνα της Άμφισσας
Νίκος Σιδηρόπουλος, Γεωπόνος
Αναπληρωτής Προϊστάμενος ΔΑΟΚ Ν. Φωκίδας
Ο παθογόνος οργανισμός Xyllela fastidiosa. Προέλευση, βιολογία, ξενιστές, συμπτώματα,
Ιωαννίδου Σταυρούλα, Γεωπόνος,
Υπ.Π.Α.Π.Ε., Τμήμα Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου
Εμπειρίες και διδάγματα από την είσοδο του παθογόνου στην Ιταλία.
Αραμπατζής Χρήστος, Γεωπόνος,
Υπ.Π.Α.Π.Ε., Τμήμα Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου
Νομοθετικό Πλαίσιο, μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης.
Καγιάς Ιωάννης, Γεωπόνος
Υπ.Π.Α.Π.Ε., Προϊστάμενος Τμ. Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου
21:00
Ερωτήσεις - Συζήτηση
21:00
Συμπεράσματα
Στάθης Σταυριανός, Γεωπόνος PhD,
Προϊστάμενος ΤΑΑ Ν. Φωκίδας, Υπ.Π.Α.Π.Ε.
21:30
Λήξη της εκδήλωσης

Συντονιστές: Στάθης Σταυριανός τηλ. 2265350605

                        Παρασκευή Καστρίτη τηλ. 2265350656

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ !

Ανακοίνωση του Συλλόγου των Δημοτικών Υπαλλήλων της Ναυπακτίας - Δωρίδας

Την στιγμή που οι εκπρόσωποι των δανειστών επιχειρούν να επιβάλλουν ένα νέο μνημόνιο με μέτρα και αλλαγές στο ασφαλιστικό και το εργασιακό, που ισοδυναμούν με ολοκληρωτική καταστροφή όσων είχαν αφήσει όρθια από τα δικαιώματα των εργαζομένων η Τρόικα και η προηγούμενη κυβέρνηση, έρχεται η σημερινή κυβέρνηση με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να υφαρπάξει το σύνολο των αποθεματικών των Ο.Τ.Α, οδηγώντας τους σε λειτουργική και οικονομική κατάρρευση.

Καταγγέλλουμε τον αντιδημοκρατικό τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση χωρίς καμία διαβούλευση, με την Πράξη του Νομοθετικού Περιεχομένου καταργεί και αυτή το ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ των ΟΤΑ και ζητάμε την απόσυρση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, μια διαδικασία που καταδίκαζε και κατήγγειλε η σημερινή κυβέρνηση ως αντιπολίτευση.

Όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουμε να είμαστε σε επαγρύπνηση και εγρήγορση. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να εκχωρήσουμε σε κανένα τον μοναδικό πόρο των εργαζομένων και των οικογενειών μας.

Τα διαθέσιμα των δήμων είναι για τους εργαζόμενους, το λαό και τις ανάγκες του, όχι για τις τράπεζες, τους δανειστές και το κεφάλαιο.

Ζητάμε από την κυβέρνηση να μην συνεχίσει και αυτή την νεοφιλελεύθερη πολιτική, που θα επιβαρύνει για μια ακόμα φορά τον εργαζόμενο, τον δημότη, τον συνταξιούχο οι οποίοι θα κληθούν και πάλι να «πληρώσουν το μάρμαρο».

Καλούμε τους δήμους Ναυπακτίας και Δωρίδας να πάρουν αποφάσεις για δυναμικές κινητοποιήσεις σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, προκειμένου η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου να μην εφαρμοστεί και να μην υπάρξει καμία δίωξη σε αιρετούς και υπαλλήλους των δήμων.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ!

ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ!

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ!

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

Κοίτα ποιοι μιλούν…..

Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ Φωκίδας για τα ταμειακά διαθέσιμα

Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναστάτωσε όλους τους εντολοδόχους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που την αποκαλούν «πραξικοπηματική απόφαση» και «υφαρπαγή» .

Μιλούν αυτοί που υπέγραψαν φαρδιά πλατιά όλα τα μνημόνια .

Κυρία Ασπασία Μανδρέκα τον Απρίλιο του 2014 ήσασταν ή δε ήσασταν βουλευτής ; Πείτε για μια φορά αλήθεια στο λαό που σας εξέλεξε βουλευτή Φωκίδας.

Στην έκθεση αξιολόγησης τον Απρίλιο του 2014 για το δεύτερο πρόγραμμα προσαρμογής είχατε ή δεν είχατε ενημερωθεί για την παράγραφο 136 « Για την κάλυψη των επιπλέον αναγκών ,εάν υπάρξουν, επιπλέον κεφάλαια μπορούν να εξευρεθούν με μια σειρά από μέτρα όπως η χρήση ρέπος και των ταμειακών διαθεσίμων της γενικής κυβέρνησης». Σήμερα γιατί βγαίνετε και πανικοβάλετε τον κόσμο; Τότε ήταν σωτήριο αλλά σήμερα είναι καταστροφικό;

Επί ποιων κυβερνήσεων δημιουργήθηκε το χρέος;

Σε ποιων τα χέρια το χρέος έφτασε τα 300 δις;

Ποιος κατέστρεψε τους Έλληνες με τα απανωτά δημοσιονομικά μέτρα, τη φρικτή λιτότητα, την υπερφορολόγηση και την κατάρρευση του συνταξιοδοτικού ;

Κυρία Παπαθανάση και κύριε Μπούγα θα μας απαντήσετε για το PSI που έγινε κούρεμα στα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων κατά 75% ;

Ή θα μας απαντήσετε για την διαβρωμένη διοίκηση που δημιουργήσατε με τις μίζες και τις προμήθειες ;

Επί τίνων κυβερνήσεων δημιουργήθηκε ο Καλλικράτης και η αποδυνάμωση της αυτοδιοίκησης ; Ποιες κυβερνήσεις και για ποιο λόγο το 2010 περιέκοψαν κατά 50%  το προσωπικό των Δήμων και κατά 60% την χρηματοδότησή τους;

Κύριε Παναγιωτόπουλε, κύριε Καπεντζώνη και κύριε Ταγκαλή είχατε ή δεν είχατε υιοθετήσει αυτές τις πολιτικές εσείς και οι δημοτικές σας παρατάξεις;

Τα μνημόνια και την καταστροφή της χώρας μας την έχετε υπογράψει εσείς και τα κόμματά σας με το «ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ».

Όμως η χώρα σήμερα οδηγείται σε οικονομική ασφυξία από ντόπιους και ξένους παράγοντες.

Άλλωστε ακόμα και σήμερα οι «σωτήρες» των προηγούμενων κυβερνήσεων μας συμβουλεύουν και μας ζητούν επίμονα να εφαρμόσουμε όλα όσα είχαν υπογράψει προκειμένου η χώρα να σωθεί. Ζητούν ουσιαστικά υπογραφή νέου μνημονίου προσθέτοντας ακόμη περισσότερα βάρη στις πλάτες του λαού με νέες περικοπές μισθών και συντάξεων , κατάργηση ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων , αύξηση της φορολογίας των πολιτών μέσω του ΦΠΑ και εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.

Και όλα αυτά προτείνονται για να μην αποκαλυφθούν οι ατασθαλίες που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια εις βάρος του λαού και ο πλουτισμός όλων αυτών που διοικούσαν το κράτος.

Όταν η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τους δανειστές-εταίρους με σύνεση και αποφασιστικότητα προς όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών καλά θα κάνουν να σταματήσουν οι καταστροφολόγοι να παπαγαλίζουν την ίδια καραμέλα.

Εμείς στο ΣΥΡΙΖΑ θα λέμε πάντα την αλήθεια στο λαό. Ξεκαθαρίζουμε. Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια σύμφωνα με τη συνταγματική πρόβλεψη.

Πρέπει όμως να προετοιμαζόμαστε ως κυβέρνηση ,ως κοινωνία και ως χώρα να αντιμετωπίσουμε τον δρομολογημένο εκβιασμό και την κλιμακούμενη ασφυξία που μας επιβάλλουν , μέρα με την μέρα, βήμα το βήμα , οι Ευρωπαίοι και οι εγχώριοι υποστηρικτές τους.

Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται τις τελευταίες μέρες για την απόφαση μεταφοράς των ταμειακών αποθεμάτων στην ΤτΕ με πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου , ναι πρόκειται για προβληματική αλλά αναγκαία απόφαση στους σημερινούς καιρούς .

Αυτό που έφερε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με την πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπει ότι γίνεται υποχρεωτική η μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των φορέων του Δημοσίου –και σε καμία περίπτωση των Ασφαλιστικών Ταμείων- στον ειδικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος, ώστε να χρησιμοποιηθούν αν χρειαστεί για την έκδοση repos, δηλαδή τίτλων βραχυπρόθεσμου (έως 15 ημέρες) δανεισμού του κράτους.

Αυτή η πρακτική ισχύει σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άλλωστε η ρύθμιση αυτή αναφέρεται σε φορείς οι οποίοι χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και δίνει τη δυνατότητα στο Δημόσιο να δανείζεται για μία χρονική περίοδο ως και 15 ημέρες ποσά τα οποία οι φορείς δεν έχουν ανάγκη.

Με αυτό τον τρόπο οι φορείς εξασφαλίζουν πιο αποδοτική τοποθέτηση των ταμειακών τους διαθεσίμων, αφού τα επιτόκια των εμπορικών τραπεζών δεν ξεπερνούν το 1%, ενώ στην Τράπεζα της Ελλάδος η απόδοση είναι της τάξης του 2,5%. Υπενθυμίζουμε ότι με πρόσφατη τροπολογία της κυβέρνησης, τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων είναι πλήρως εξασφαλισμένα με δικαίωμα αποζημίωσης από το Δημόσιο.

Καμία σχέση με την καταστροφολογία των εντολοδόχων.

Τέλος , αυτοί που ποτέ δεν είπαν στο λαό την αλήθεια γιατί ήταν υποτακτικοί της Μέρκελ ας κοιταχτούν στον καθρέφτη γιατί είναι γνωστό σε όλους το mail Χαρδούβελη που τους είχε ζητηθεί να εφαρμόσουν το 2014.

Ο κόσμος που βλέπει την υποκρισία έχει αλάνθαστο κριτήριο και γι’ αυτό στηρίζει με μεγάλη πλειοψηφία τις κινήσεις της κυβέρνησης.

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Σημαντική ανθρωπιστική βοήθεια από την Τράπεζα Πειραιώς

Μεγάλη ανακούφιση σε δεκάδες χιλιάδες Ελληνικές οικογένειες

Πρόγραμμα διαγραφής ή προνομιακής ρύθμισης των οφειλών των οικονομικά αδύναμων πελατών της, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, αποφάσισε και προωθεί άμεσα η Διοίκηση της Τράπεζα Πειραιώς.

Συγκεκριμένα αποφάσισε:

1. Διαγράφει το 100% των συνολικών οφειλών μέχρι 20.000 ευρώ, για όλα τα Καταναλωτικά Δάνεια και τις Πιστωτικές Κάρτες.

2. Παγώνει τα Στεγαστικά Δάνεια και διαγράφει τους τόκους για όσο διάστημα οι δικαιούχοι υπάγονται στις διατάξεις του Νόμου 4320/2015.

Στο πρόγραμμα αυτό της Τράπεζας Πειραιώς εντάσσονται οι δικαιούχοι του Νόμου 4320/2015, όσοι δηλαδή πληρούν τα σχετικά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την ένταξή τους στο Νόμο.

Πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους θα δίδονται και από τα 803 καταστήματα της Τράπεζας Πειραιώς στην Ελλάδα και στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.piraeusbank.gr.

«Η παρέμβαση αυτή της Τράπεζας Πειραιώς για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, αντανακλά τη γενικότερη κινητοποίηση της Τράπεζας για την κάλυψη των αναγκών της οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας, μέσα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της κρίσης, σηματοδοτώντας την προσπάθεια όλων μας για μια νέα αρχή», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

ΔΙΩΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ Προσοχή, μη σηκώσετε ποτέ το τηλέφωνό σας αν δείτε έναν συγκεκριμένο αριθμό!


Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες και εφιστά την προσοχή για την αποφυγή εξαπάτησής τους από απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν σκοπό την υφαρπαγή φωτογραφιών ή βίντεο.

Tα θύματα, κυρίως γυναίκες, δέχονται κλήση στο σταθερό ή κινητό τους τηλέφωνο, από άγνωστο αριθμό και ένδειξη στην αναγνώριση κλήσης “Εκτός Περιοχής”.

Στο τηλεφώνημα, ο καλών ισχυρίζεται με αλλοιωμένη φωνή ότι είναι στενό συγγενικό τους πρόσωπο και επικαλούμενος διάφορες προφάσεις καταφέρνει και τις πείθει να του στείλουν γυμνές φωτογραφίες ή αρχεία βίντεο, σε συγκεκριμένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που τους υποδεικνύει.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συστήνει,
στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε τηλεφωνικές κλήσεις αυτής της μορφής, ενώ παράλληλα παρακολουθεί την εξέλιξη των κακόβουλων αυτών συμπεριφορών και παρεμβαίνει άμεσα σε κάθε περίπτωση σχετικής καταγγελίας ή ενημέρωσης.

Πρώτη φορά αριστερά - πρώτη φορά καταστροφικά…

Της Ασπασίας Μανδρέκα


Η Κυβέρνηση αρνούμενη πεισματικά να πράξει τα απαραίτητα, ώστε να επιτευχθεί η ποθούμενη συμφωνία με τους εταίρους μας, αντιμετωπίζει ήδη από καιρό το πρόβλημα της ρευστότητας στη χώρα.

Έχοντας επιφέρει τεράστια ζημία με τις χρονικές καθυστερήσεις της, τις παλινωδίες αλλά και τη διγλωσσία της, εντός και εκτός των συνόρων, έχει προβεί σε άτυπη και γενικευμένη "στάση πληρωμών" στο εσωτερικό της χώρας, ενώ παράλληλα έχει "αφαιμάξει" τα ταμεία όλων των φορέων του Δημοσίου για να μπορεί να πληρώνει μέχρι σήμερα εμπρόθεσμα τις άμεσες υποχρεώσεις της, (δηλαδή μισθούς, συντάξεις και δόσεις).
Τώρα και μέχρι την 1 Μαΐου το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να καταβάλλει σε μισθούς, συντάξεις και ασφαλιστικά ταμεία το ποσό των 1,9 δις ευρώ. 

Η Κυβέρνηση, όμως, όπως προαναφέρθηκε, τη στιγμή αυτή δεν διαθέτει το ποσό αυτό και στερούμενη άλλων πηγών ρευστότητας στρέφεται στα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων της γενικής Κυβέρνησης, ώστε να εξασφαλίσει το ποσό αυτό.
Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, λοιπόν, - και στο σημείο αυτό αξίζει να θυμηθούμε ότι ο Σύριζα κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο ήταν κάθετα αντίθετος με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, τις οποίες κατήγγειλε με κάθε ευκαιρία, και για τις οποίες η Πρόεδρος της Βουλής, κ.Κωνσταντοπούλου, αμέσως μετά την εκλογή της στο εν λόγω Αξίωμα, δήλωνε ότι δεν θα τις επιτρέψει- η Ελληνική Κυβέρνηση υποχρεώνει τους Οργανισμούς του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να μεταφέρουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα στον Κοινό λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Η ανωτέρω Πράξη που είναι αντίθετη με την αρχή που επιβάλλει την αυτονομία και την ανεξαρτησία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, βάλλει κατά της κανονικής λειτουργίας αλλά και της αποτελεσματικής υπηρεσίας των Δήμων και των Περιφερειών, δεδομένου ότι με τον τρόπο αυτό η Τ.Α στερείται τα λιγοστά ταμειακά διαθέσιμα και κατά συνέπεια τη ρευστότητα, οδηγούμενη με βεβαιότητα σε στάση πληρωμών μη μπορώντας να πληρώσει οποιαδήποτε υποχρέωσή της.
Με τον τρόπο αυτό όμως, εξουδετερώνεται παντελώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία, ούτως ή άλλως, είχε αποδυναμωθεί από πόρους.

Εκτός, όμως, των Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την ανωτέρω ΠΝΠ δεσμεύονται υποχρεωτικά και τα ταμειακά διαθέσιμα των Νοσοκομείων της χώρας, των Πανεπιστημίων, των Λιμανιών, των Ανεξάρτητων Αρχών και πολλών άλλων κρίσιμων γα τη λειτουργία του Κράτους Οργανισμών και κατά συνέπεια κρίσιμων για τη ζωή των πολιτών της χώρας.
Και αναρωτιόμαστε τί νόημα έχουν όλα αυτά;
Θεωρεί, άραγε η Κυβέρνηση ότι τα διαθέσιμα των Δημόσιων Οργανισμών είναι ανεξάντλητα;
Ή πιστεύει ότι είναι αρκετά για να παίζει, για εσωτερική κατανάλωση και μόνο, το παιγνίδι των ...κόκκινων γραμμών;


Η αλήθεια είναι άλλη και δυστυχώς είναι πικρή για όλους μας:
Η χώρα είναι ήδη Ταμειακά χρεοκοπημένη μετά την τρίμηνη ανεύθυνη πορεία της Κυβέρνησης του Σύριζα.
Η Οικονομία καταρρέει, οι σύμμαχοί μας χάνονται ο ένας μετά τον άλλον, οι ελπίδες του λαού διαψεύδονται.
Η συντριβή της χώρας είναι προ των πυλών.


Να είναι σίγουρη, όμως, η Κυβέρνηση, ότι κανείς δεν θα πιστέψει ότι η συντριβή αυτή θα είναι αποτέλεσμα του εκβιασμού που «δήθεν» της ασκείται από τους
εταίρους μας και λοιπούς παράγοντες της φαντασίας της.
Το επιχείρημα αυτό, που αρέσει στην Κυβέρνηση να χρησιμοποιεί, δεν πείθει πια κανέναν και οι ευθύνες θα της αποδοθούν στο ακέραιο.

Ας αφήσουν, λοιπόν, το σύνδρομο της καταδίωξης και τις συνωμοσιολογίες.
Λυπάμαι, που θα σας το θυμίσω, κύριοι της Κυβέρνησης, αλλά εσείς πρώτοι απειλήσατε ότι δεν θα πληρώσετε το Δ.Ν.Τ.
Εσείς απειλήσατε ότι αν δεν πάρετε τα χρήματα, με τους δικούς σας όρους, θα το κάνετε «Κούγκι». …Ότι αν οι εταίροι μας δεν συμφωνήσουν μαζί σας θα τους στείλετε τους Τζιχαντιστές στην Ευρώπη.

Ποιος σάς εκβιάζει λοιπόν;
Ξυπνήστε, κύριοι της Κυβέρνησης γιατί δεν έχει μείνει άλλη άμμος στην κλεψύδρα της διάσωσης της Ελλάδας!

Εκτός και αν η πρόσκρουση με τα \"βράχια\" και η κατάρρευση της χώρας ήταν απ’ την αρχή στην κρυφή ατζέντα του Σύριζα για την οποία, όμως, δεν έχει Λαϊκή Εντολή!!!
ΦΕΥ.....

Ρυθμίσεις οφειλών στο Δήμο Δωρίδας

Ο Δήμος ΔΩΡΙΔΟΣ, στα πλαίσια του Ν. 4321/2015 (ΦΕΚ 32/21.03.2015 τεύχος Α’) «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας», ανακοινώνει τη ρύθμιση οφειλών που θα έχουν βεβαιωθεί έως τις 26.5.2015, συμπεριλαμβανομένων των οφειλών που προκύπτουν από εισφορά σε χρήμα ή τη μετατροπή εισφοράς γης σε χρήμα των προς ένταξη ή και των ήδη ενταγμένων ιδιοκτησιών, σύμφωνα με το ν. 1337/1983.

Στον ανωτέρω Νόμο ορίζεται ως προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για την υπαγωγή στη ρύθμιση, η 26η Μαΐου 2015 (άρθρο 6 παρ. 1 Ν. 4321/2015).

Συγκεκριμένα:

Α. Στη ρύθμιση του Ν. 4321/2015 υπάγεται το σύνολο των οφειλών που θα έχουν βεβαιωθεί έως τις 26.5.2015 προς ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και νομικά πρόσωπα αυτών, συμπεριλαμβανομένων των οφειλών που προκύπτουν από εισφορά σε χρήμα ή τη μετατροπή εισφοράς γης σε χρήμα των προς ένταξη ή και των ήδη ενταγμένων ιδιοκτησιών, σύμφωνα με το ν. 1337/1983.

Β. Οι οφειλές δύνανται να καταβληθούν εφάπαξ ή σε μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν.

Γ. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση του άρθρου 1 του Ν. 4321/2015 πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επομένων μηνών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση.

Δ. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των είκοσι (20) ευρώ.

Με την παρέλευση της ως άνω ημερομηνίας (26.05.2015), για τους οφειλέτες που δεν έχουν υποβάλλει αίτηση, θα ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης των οφειλομένων ποσών, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τις διατάξεις των άρθρων 10-62 του ΝΔ 356/74 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του  Ν. 4174/13, ΦΕΚ-170 Α/26-7-13 όπως ισχύουν σήμερα.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο τμήμα εσόδων του Δήμου ΔΩΡΙΔΟΣ (Υπεύθυνοι Επικοινωνίας ΛΥΡΗΣ ΔΗΜΟΣ τηλ. 2634350018, ΤΣΟΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ τηλ. 2266350309 και ΜΠΑΚΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ 2266350020).

Ανακοίνωση από τον Δήμο Δωρίδας

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ ΝΕΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΈΝΤΡΟ

Του Γιάννη Κοτόφωλου *

Έξη ακριβώς μήνες μετά την έναρξη της Τραπεζικής Ενωσης, το Νοέμβριο του 2014, το ευρωπαικό τραπεζικό σύστημα πατάει ήδη σε πολύ πιο γερά θεμέλια. Εχει δημιουργήσει νέες συνθήκες ασφάλειας και σταθερότητας για τις ευρωπαικές οικονομίες και, παράλληλα, προετοιμάζει την καινούργια αρχιτεκτονική του.
 
Αλλαγές πολύ σημαντικές για το χρηματοπιστωτικό τομέα, που θα ωφελήσουν απίστευτα την Ευρωζώνη στην οικονομική της ανάπτυξη και θα επιταχύνουν τις διαδικασίες της πολιτικής ενοποίησης. Που πηγαίνει, λοιπόν, το ευρωπαικό τραπεζικό σύστημα; Ποιες είναι οι προβλεπόμενες μεταβολές, η επόμενη μέρα;

Υπάρχουν αλλαγές που σημειώθηκαν ήδη – μέσα σε έξη μήνες - και είναι κολοσσιαίας σημασίας για την πορεία της Ευρώπης, όπως οι παρεμβάσεις της Ευρωπαικής Κεντρικής Τράπεζας στην αγορά ομολόγων, η απεριόριστη παροχή ρευστότητας και ο νέος της ρόλος ως δανειστής τελευταίας προσφυγής. Και υπάρχουν και αλλαγές, τεράστιας επίσης σημασίας για το μέλλον, οι οποίες τροχιοδρομούνται.

Η ουσιαστική μεταβολή της δομής του ευρωπαικού τραπεζικού συστήματος, για παράδειγμα, είναι μία από αυτές. Το ύψος των κεφαλαίων που θα χρειαστούν οι τράπεζες τα επόμενα χρόνια, αλλά και τα επενδυτικά κεφάλαια που θα χρειαστούν οι επιχειρήσεις, το κόστος με το οποίο θα τα σηκώσουν, από ποιες αγορές θα τα αντλήσουν κ.ο.κ., είναι ζητήματα πολύ κρίσιμα.
 
Οπως επίσης και τα επιτόκια, τα οποία πολύ γρήγορα ακολουθούν μία διαδρομή σύγκλισης ή η ενοποίηση των κανόνων λειτουργίας και η ενιαίαεποπτεία, είναι παράμετροι πολύ βασικοί, που θα επηρεάσουν αποφασιστικά το καινούργιο τοπίο του χρηματοπιστωτικού τομέα. Είναι στοιχεία φρέσκα, που θα καθορίσουν την επόμενη φάση των τραπεζών.
 
Ακόμη και οι νέοι όροι που η Τραπεζική Ενωση θεσπίζει για τη διαδικασία εκκαθάρισης και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων (κούρεμα ομολογιούχων ή καταθετών κ.λ.π.), δημιουργούν νέα δεδομένα στην εικόνα. Η ενιαία ευρωπαική αγορά χρήματος αναβαθμίζει το ρόλο του ευρωπαικου τραπεζικού τομέα στο παγκόσμιο χρηματοοικονομικό σύστημα, επηρεάζει το κοινό νόμισμα.

Εκτός όλων αυτών, όμως, υπάρχει και μία δεύτερη, περισσότερο πολιτική και κρίσιμη για το μέλλον και την προοπτική της ομοσπονδιοποίησης της Ευρώπης διάσταση. Η δημιουργία μίας ενιαίας ευρωπαικής κεφαλαιαγοράς, ενός νέου ισχυρού χρηματοοικονομικού κέντρου της Ευρωζώνης, όπως είναι σήμερα το Λονδίνο.
 
Η εξέλιξη αυτή θα ήταν αδύνατο να σημειωθεί, όποτε και να εκδηλωθεί στο μέλλον, χωρίς τη σημερινή θεμελιώδη βάση της Τραπεζικής Ενωσης και του κορυφαίου ρόλου της ΕΚΤ για την ανάπτυξη των οικονομιών.
 
Πρόκειται για ένα παιγνίδι δύναμης και συμφερόντων, για τη συγκέντρωση και τον έλεγχο ροής των κεφαλαίων σε πανευρωπαικό επίπεδο, το οποίο δεν μπορεί να εκφράζει το Λονδίνο για τη Ζώνη του Ευρώ.
 
Το παιγνίδι μόλις άρχισε. Είναι μία εξέλιξη με στρατηγική ουσία, με δεδομένο ότι τα συμφέροντα της Ευρωζώνης έτσι κι αλλιώς δεν είναι ταυτόσημα με τα συμφέροντα του Λονδίνου, το οποίο εξάλλου από το 2017 μπορεί να είναι εκτός Ευρώπης, μετά το δημοψήφισμα.
 
Η Ευρωζώνη δεν μπορεί να μην κτίσει ( και) τη δική της οικονομική πρωτεύουσα, το δικό της πόλο έλξης επενδυτικών μηχανισμών και επιχειρήσεων. Είτε το κέντρο αυτό προταχθεί και διαμορφωθεί στη Φρανκφούρτη, είτε στο Παρίσι, όπως περισσότερο λέγεται, για εξισορρόπηση των κέντρων επιρροής.
 
* Ο Γιάννης Κοτόφωλος είναι δημοσιογράφος στη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, με καταγωγή από την Δωρίδα