Ειδησεογραφικό blog για τη ΔΩΡΙΔΑ

* To "DORIDA news" είναι ανεξάρτητο ειδησεογραφικό blog, που στελεχώνεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και επιστήμονες συνεργάτες.Διευθύνεται από το δημοσιογράφο Περικλή Ν. Λουκόπουλο - mail, perilouko@yahoo.gr *

Σάββατο, 14 Ιουνίου 2014

Τον Μητροπολίτη Μαραθώνος προτείνει για τη Φωκίδα ο Μητροπολίτης Δωδώνης

ΔΩΔΩΝΗΣ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ :  … Έστειλε επιστολή με πολλά  υπονοούμενα για  μαγειρέματα !

Του Αιμίλιου Πολυγένη

Επιστολή προς τα Μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος απέστειλε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δωδώνης κ. Χρυσόστομος, ο οποίος εκφράζει τον έντονο του προβληματισμό όσον αφορά την πλήρωση των κενών Μητροπόλεων.
Στην επιστολή του ο κ. Χρυσόστομος αναφέρεται και στην πλήρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος, δημοσιεύοντας ταυτόχρονα μια συνομιλία που είχε με τον Μητροπολίτη Σπάρτης κ. Ευστάθιο.

Να αναφερθεί ότι ο κ. Χρυσόστομος δεν έχει κρύψει ότι τάσσεται υπέρ της εκλογής του Μητροπολίτη Μαραθώνος στην Φωκίδα, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι είχε κάνει το ίδιο στο παρελθόν για τον Επίσκοπο Ανδρούσης για την πλήρωση της Ι.Μ. Γόρτυνος.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ :
Εἶναι γεγονός ὅτι, μέ τήν ἀναγγελία τῆς προθέσεώς μου να παραιτηθῶ ἀπό τά καθήκοντα τοῦ Μητροπολίτου, ὑπῆρξε γιά μερικούς «ἀδελφούς» ἀνάμεικτος προβληματισμός, ἐνῶ κάποιοι ἄλλοι, με κρυφή χαρά, περίμεναν την πραγμάτωση τῆς ἐξαγγελίας, γιά νά «ἀνασάνουν» και χωρίς δισταγμό, προς τιμήν τους, να ἀναφωνήσουν: «Οὔφ, ἐπί τέλους τόν ξεφορτωθήκαμε»!

Ὁ σκοπός τῆς παρούσης δεν εἶναι νά θυμίσω ὅτι εἶμαι ἐδῶ, ἀλλά νά μοιρασθῶ ἕναν ἐντονότατο προβληματισμό μου, πού διατρέχει την περίοδο αὐτή στις σκέψεις ὅλων Σας.

Εἶναι οἱ ἐκλογές πρός κάλυψιν τῶν κενωθέντων μητροπολιτικῶν θρόνων και φυσικά ὄχι τῶν ἀπό πολλῶν ἐτῶν ἤδη ἀποιμάντων Μητροπόλεων. Ἔχει και αὐτό τούς λόγους του.

Στό μαγείρεμα δέν ρίχνουμε ὅλα τά ὑλικά μαζί!

Μετά τήν ἐπί τέλους παραίτηση τοῦ Σεβασμιωτάτου κυρίου Ἀθηναγόρα, ὁ Μακαριώτατος ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ νά προτείνει τόν ἐπί δέκα καί ἐννέα χρόνια Ἀρχιερέα Σεβασμιώτατο Μαραθῶνος κ. Μελίτωνα, ὑπηρετοῦντα στήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀπό τοῦ ἔτους 1986.
Μετά ἀπό ἀρκετό χρόνο ἀκούσαμε ὅτι τό ἐνδιαφέρον τοῦ Ἀθηνῶν ὑπεχώρησε στην πρόταση τοῦ Σεβασμιωτάτου Σπάρτης.

Προφανῶς κανείς δέν εἶπε στόν κατά πάντα ἄξιο Ἅγιο Σπάρτης αὐτά, πού ἡ ταπεινότητά μου τοῦ εἶπε, μέ ἀφορμή τηλεφώνημα τοῦ Ἁγίου Σπάρτης πρός ἐμένα, μέ εὐχετική πρόθεση γιά τό Πάσχα καί τά ὁποῖα Σᾶς μεταφέρω ἐδῶ:

«Ἅγιε Σπάρτης, πρό πέντε ἐτῶν ζητήσατε βοηθό Ἐπίσκοπο καί ἡ Ἐκκλησία ἔσπευσε νά ἰκανοποιήσει τήν ἐπιθυμία Σας. Ἤμουν ὑπέρμαχος καί ὡς πρός τό αἴτημα καί ὡς πρός τό πρόσωπο. Σᾶς τιμά ἡ προσπάθεια νά τακτοποιηθεῖ ὁ Ἐπίσκοπος Ἀνδρούσης. Ὑπάρχουν ὅμως τά ἑξῆς ἐρωτήματα: Σήμερα εἶσθε πέντε χρόνια μεγαλύτερος ἀπό τότε πού τόν ζητήσατε, ἄρα ἔχετε σήμερα μεγαλύτερη ἀνάγκη τῆς παρουσίας βοηθοῦ Ἐπισκόπου. Ἄν βέβαια προτάσσετε τήν λογική τῆς θυσίας Σας ὑπέρ τοῦ φίλτατου Ἁγίου Ἀνδρούσης, ὁ ὁποῖος ὑπηρετεῖ μόνο πέντε χρόνια, τότε ἐλπίζω πώς τό ἐγνωσμένο ἦθος Σας ἐπιβάλλει τήν προτεραιότητα στήν τακτοποίηση τοῦ ἐπί δέκα ἐννέα ἔτη βοηθοῦ Ἐπισκόπου Μαραθῶνος. Ἄλλωστε κι ἐγώ δεκαοκτώ χρόνια ἔμεινα Ἐπίσκοπος πρό τῆς ἐκλογῆς μου στήν Ζάκυνθο (Μάιος 1994)».
Ἐδῶ, πρός ἄρσιν κάθε κακοπίστου διαθέσεως, θυμίζω ὅτι τόν Ἅγιο Ἀνδρούσης σθεναρά ὑποστήριξα γιά τήν Μητρόπολη Γόρτυνος καί μέ παρρησία τόν ψήφισα, γνωστοποιήσας τήν πρόθεσή μου πρῶτα καί τήν τελική μου ἐπιλογή στήν συνέχεια στόν ὑπηρετοῦντα σήμερα τήν ἱστορική Μητρόπολη Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Σεβασμιώτατο κ. Ἰερεμία.

Αὐτά θεώρησα χρέος νά καταστήσω γνωστά καί νά θέσω στήν ἀρχιερατική συνείδησή Σας τό ἐρώτημα: Ἐπί τέλους, πότε τά μαγειρεία θά αντικατασταθούν μέ τήν ἐπίπνοια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Πότε τό συμφέρον τῆς Ἐκκλησίας θά περιβληθεί μέ τήν ἐντιμότητα καί τήν λογική, γιά νά διαφέρει ἀπό τά πολιτικά τερτίπια; Πότε τό ἀποτέλεσμα τῶν ψήφων θά εἶναι οἱ αριθμοί τῶν ψηφισάντων χωρίς ταχυδακτυλουργικά λάθη; Μήπως θέλετε παραδείγματα; Λέω, μήπως;;;

romfea.gr/epikairotita

 

Η υπονόμευση Κάμερον - Μέρκελ

Του Γιάννη Κοτόφωλου *

Δεκαπέντε μέρες μετά από τις ευρωεκλογές, μετά τη θηριώδη αποχή από τις κάλπες και την άνοδο του ευρωσκεπτικισμού, όλα όσα διαδραματίζονται με επίκεντρο την ανάδειξη του νέου προέδρου της Κομισιόν, μάλλον επιτείνουν το κλίμα απογοήτευσης και ανησυχίας στους Ευρωπαίους πολίτες, παρά δημιουργούν το έναυσμα για μια νέα περίοδο αλλαγών στην Ευρώπη. Κοινώς, το μήνυμα δεν ελήφθη!

Θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί κοινή λογική να μην αγνοείς ποτέ τις επιλογές των ψηφοφόρων και ποτέ να μην δείχνεις ότι γράφεις στα παλαιότερα των υποδημάτων σου τα αποτελέσματα μιας νωπής εκλογικής διαδικασίας.

Αυτές είναι βασικές αρχές για τη λειτουργία ενός πολιτικού συστήματος και θεμελιώδεις κανόνες της δημοκρατίας, τους οποίους θα έπρεπε να σέβονται και να τηρούν πάνω από όλους, ηγέτες σύγχρονοι και μεγάλων κρατών όπως η κ. Μέρκελ και ο κ. Κάμερον.

Παρ’ όλα αυτά, οι δύο ηγέτες, με τις ψευδο-αυτοκρατορικές αντιλήψεις, διαβουλεύονται κεκλεισμένων των θυρών για το πρόσωπο που επιθυμούν να διορίσουν (!) στη θέση του προέδρου της Κομισιόν, αδιαφορώντας για αποτελέσματα και ψηφοφορίες, κόντρα στη θέληση και τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων πολιτών.

Στη βάση μόνο των δικών τους εθνικών σκοπιμοτήτων και των προσωπικών πολιτικών τους συμφερόντων, διαψεύδοντας τις ελπίδες που δημιουργήθηκαν για τον εκδημοκρατισμό της ευρωπαϊκής διακυβέρνησης και την πολιτικοποίηση της εκλογής του προέδρου ενός ισχυρού κοινοτικού οργάνου.

Ε, τότε γιατί ψήφισαν οι Ευρωπαίοι πολίτες; Και γιατί όλη αυτή η υποκρισία με τα ντιμπέϊτ μεταξύ των υποψηφίων (υποτίθεται) για την προεδρία της Κομισιόν;

Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας είναι φανερό ότι προσπαθεί -και με αυτό τον τρόπο- να υπονομεύσει την πορεία ενοποίησης της Ευρώπης, δυναμιτίζοντας το πρώτο σοβαρό βήμα δημοκρατικής νομιμοποίησης του ευρωπαϊκού εγχειρήματος.

Η καγκελάριος της Γερμανίας επιδιώκει να επιβεβαιώσει την παντοδυναμία της, δείχνοντας εντός και εκτός των εθνικών της συνόρων ότι είναι, η χώρα της και η ίδια, η ισχυρότερη όλων, αυτή που αποφασίζει για την Ευρώπη και προσδιορίζει και τα κοινοτικά όργανα.

Στο βαθμό που τα σχέδια Βρετανών και Γερμανών επιτευχθούν και δεν επιτραπούν από τους υπόλοιπους εταίρους, θα ακυρωθεί εν τη γενέσει της μια πολύ σημαντική υπόθεση προόδου της δημοκρατίας και της πολιτικής νομιμοποίησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στις δημοκρατίες το σημαντικό είναι τί θέλουν οι πολίτες. Έτσι, διαμορφώνονται και κρίνονται προγράμματα, προτάσεις, πολιτικές, έτσι αναδεικνύονται ικανοί ηγέτες, έτσι τα πρόσωπα που λαμβάνουν τις αποφάσεις ελέγχονται και λογοδοτούν.

Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία αποτελεί ατόπημα ιστορικό, ιδίως για μια Ευρώπη που μεταπολεμικά υπήρξε υπόδειγμα δημοκρατίας και σήμερα μπορεί να συνεχίσει την πορεία της μόνο ενωμένη οικονομικά και πολιτικά, για να επιβιώσει στον παγκόσμιο ανταγωνισμό κολοσσιαίων δυνάμεων.

Η εκλογή του προέδρου της Κομισιόν με βάση την πλειοψηφούσα παράταξη στο Ευρωκοινοβούλιο (βλέπε εν προκειμένω Γιούνκερ) είναι ένα «παιγνίδι» δημοκρατικής υπευθυνότητας και πολιτικής ωριμότητας, για τη διάσωση του εγχειρήματος της ενωμένης Ευρώπης.

Αποτελεί πρόκριμα των απαιτούμενων αλλαγών για τις αποφάσεις και τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις στην Ευρώπη- το μήνυμα των Ευρωεκλογών!

* Ο Γιάννης Κοτόφωλος είναι δημοσιογράφος στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, με καταγωγή από την Δωρίδα

Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014

Τι δουλειά κάνει η Κεντρική Τράπεζα

Του Δημήτρη Σ. Αβραμίδη *

Όπως είχε προαναγγελθεί, ο Γιάννης Στουρνάρας οδεύει προς την Τράπεζα της Ελλάδας, όπου για τα επόμενα έξι χρόνια θα ασκεί τα καθήκοντα του διοικητή της.

Η είδηση από χθες είναι γεγονός και είναι χρήσιμο να δούμε τι ακριβώς κάνει η Τράπεζα της Ελλάδας και ποιος είναι ο ρόλος της.

 ΩΣ ΜΙΚΡΟΜΕΤΟΧΟΣ

Η Τράπεζα της Ελλάδας, από τον Ιανουάριο του 2001, είναι μέλος του ευρωσυστήματος που απαρτίζεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και τις κεντρικές τράπεζες των κρατών-μελών της Ευρωζώνης.

Έκτοτε η Τράπεζα της Ελλάδας, που είναι και μέτοχος της ΕΚΤ με ποσοστό 1,9%, οφείλει να συμβάλλει με τη δράση της στην επίτευξη των στόχων αυτού του ευρωσυστήματος, το οποίο χαράζει και εφαρμόζει τη νομισματική πολιτική στην Ευρωζώνη.

 Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ

Με δύο λόγια, η Τράπεζα της Ελλάδος είναι αρμόδια για την εφαρμογή της νομισματικής πολιτικής του ευρωσυστήματος στην Ελλάδα και τη διαφύλαξη της σταθερότητας του ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Ως πρωταρχικός σκοπός ορίζεται από το καταστατικό της η διασφάλιση της σταθερότητας του γενικού επιπέδου των τιμών. Στον βαθμό που δεν επηρεάζεται η επίτευξη του πρωταρχικού της σκοπού, η Τράπεζα στηρίζει τη γενική οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης.

Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η Τράπεζα κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, έχει κατοχυρωμένη θεσμική, προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία, ενώ υφίσταται και ο δημοκρατικός έλεγχος εκ μέρους της Βουλής.

Σημειώνεται επίσης ότι ο Στουρνάρας θα μείνει εκεί για τα επόμενα έξι χρόνια και ας το πούμε για άλλη μια φορά. Η δουλειά του εκεί θα είναι να εφαρμόζει στην Ελλάδα τη νομισματική πολιτική της Ευρωζώνης.

ΒΙΑΙΩΣ

Στο σημείο αυτό αξίζει να παρατηρήσουμε τη βίαιη αντίδραση του Αλέξη Τσίπρα. Κατ' επανάληψη απευθύνθηκε στην Κυβέρνηση ζητώντας να εμποδίσει την τοποθέτηση του Στουρνάρα εκεί, δήλωσε ότι η ενδεχόμενη επιλογή του δεν τον δεσμεύει και μάλιστα έφτασε έως τη Φρανκφούρτη, όπου είπε στον πρόεδρο της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι ότι δεν θέλει τον Στουρνάρα στην Τράπεζα της Ελλάδας.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δεν είναι απολύτως σαφές τι έχει κατά νουν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Θα ήθελε βέβαια έναν δικό του άνθρωπο στην Τράπεζα της Ελλάδας, αλλά γιατί;

Για να πιέσει, με το βάρος του 1,9%, να αλλάξει η νομισματική πολιτική της Ευρωζώνης;

Για να μην έχει στην Τράπεζα της Ελλάδας μια ενοχλητική φωνή, αν τυχόν σχηματίσει δική του κυβέρνηση;

Για να πείσει ότι είναι ο εν αναμονή πρωθυπουργός;

Ερωτήσεις που δεν θα πάρουν απαντήσεις…

 * Ο Δημήτρης Σ. Αβραμίδης είναι δημοσιογράφος, σύμβουλος έκδοσης της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

 


Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014

ΦΡΑΓΜΑ ΤΟΛΟΦΩΝΑΣ : Νέο γεφύρι ... της Άρτας με δασικό κόλλημα τώρα!


  • Νέο «κόλλημα», στην Επιτροπή Δασικών Αμφισβητήσεων ο φάκελος του φράγματος Τολοφώνος
  • Το έργο εξαγγέλθηκε το 2007, η μελέτη του προκηρύχθηκε τον Απρίλιο του 2009, αλλά η σύνταξή της ξεκίνησε περί το 2012

 Όταν δεν υπάρχει πραγματική πολιτική βούληση και εξαγγέλλονται τα έργα για προεκλογικούς λόγους, το μόνο που γίνεται είναι να καλλιεργούν προσδοκίες στις τοπικές κοινωνίες και να παγώνουν χωρίς ουσιαστικό λόγο, μέχρι να βρεθεί κάποιος που θα θέλει ουσιαστικά να το κατασκευάσει.

Το περιβόητο φράγμα Τολοφώνος είναι ένα από τα πολλά έργα που εξαγγέλθηκαν πριν από πολλά χρόνια, αλλά δεν έχουν συμβασιοποιηθεί. Για την ακρίβεια το έργο από το 2007 που παρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα, δεν έχει καν προκηρυχθεί, ενώ έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα «κολλημένο» για περιβαλλοντικές εγκρίσεις και μόλις τελείωσε αυτό, προέκυψε άλλο «κόλλημα» με Δασικές Υπηρεσίες.

Για να πούμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους χάθηκαν ήδη 13 εκ ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός του, δεδομένου ότι περνά «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ. Το έργο  δεν δημοπρατήθηκε εντός του 2013, με αποτέλεσμα στην παράταση της Δ Προγραμματικής Περιόδου δεν μπορεί να γίνει νέα δημοπράτηση και αφορά μόνο την αποπεράτωση των ήδη δημοπρατημένων έργων.

Η διαδικασία των αδειοδοτήσεων δεν έχει καν ολοκληρωθεί, αφού μετά την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων εγκρίσεων θα χρειαστεί υπολογίσιμο διάστημα, περί το εξάμηνο για να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης και να βγει το έργο σε διεθνή διαγωνισμό.

Όλο αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Φωκίδα στερήθηκε τα 13 εκ ευρώ που είχαν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ για το έργο και θα δεσμευτούν άλλα τόσα από την επόμενη προγραμματική περίοδο που περνάει το έργο ως «γέφυρα», ενώ θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί εντός των προθεσμιών –διότι μια χαρά προλαβαίναμε- και να διεκδικήσουμε ακόμη ένα μεγάλο έργο.

 Το ιστορικό του

 Το έργο παρουσιάστηκε από στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης το 2007 στο ξενοδοχείο “DELPHI BEACH”, με κατ’ εκτίμηση προϋπολογισμό περί τα 3 εκ ευρώ. Από τότε χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να ξεκινήσει η σύνταξη των μελετών. Σήμερα και ενώ έχει αλλάξει ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζοντας τα 13 εκ ευρώ, έχει υποβληθεί και εγκριθεί η γεωλογική μελέτη.  Έχει υποβληθεί και εγκριθεί η γεωπονική  μελέτη. Έχει υποβληθεί και εγκριθεί η προμελέτη των υδραυλικών. Έχει  υποβληθεί  η περιβαλλοντική μελέτη και εκδόθηκε μετά από τεράστια καθυστέρηση η απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων  από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 13 εκ. ευρώ, με πίστωση σύμφωνα με την απόφαση ένταξης 9.000.000 ευρώ και προβλέπεται:

- η κατασκευή του φράγματος , (χωμάτινου ύψους 30μ. κα χωρητικότητας  2.500.000 κυβικά νερού)

- δίκτυο μεταφοράς νερού από φράγμα έως κεντρική δεξαμενή)

- Κατασκευή κεντρικής δεξαμενής χωρητικότητας 1.100 κυβικών

 - Κεντρικούς αγωγούς από P.V.C μεταφοράς νερού προς Τολοφώνα, Παραλία Τολοφώνος,  Άγιο Νικόλαο Ερατεινή και Πάνορμο συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων.

 Οι καθυστερήσεις

 Το έργο εξαγγέλθηκε το 2007, ενώ η μελέτη του προκηρύχθηκε τον Απρίλιο του 2009, αλλά η σύνταξή της ξεκίνησε περί το 2012, αφού στο μεταξύ είχε αλλάξει η κυβέρνηση και έπρεπε να γίνουν προφανώς όλες οι διαδικασίες από την αρχή, για να πιστωθεί στη νέα διοίκηση, ως συνήθως γίνεται. Από την Άνοιξη του 2013 μέχρι και πριν λίγους μήνες έμεινε κολλημένο στην αίτηση έγκρισης περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, μια διαδικασία ούτως ή άλλως χρονοβόρα. Τώρα και αφού ξεμπλοκάρισε από τα περιβαλλοντικά «κόλλησε» στο Δασαρχείο. Ειδικότερα, εκκρεμεί έγκριση από το Δασαρχείο για μια έκταση που έχει κριθεί αναδασωτέα και η απόφαση θα εκδοθεί από την Επιτροπή Δασικών Αμφισβητήσεων. Ο φάκελος του έργου έχει σταλεί με θετική εισήγηση από το Δασαρχείο Λιδωρικίου, ενώ ο Δήμαρχος Δωρίδας δήλωσε ότι για να επισπευστεί η διαδικασία, ο φάκελος μετακινήθηκε χέρι με χέρι.

Όλα αυτές οι καθυστερήσεις οδήγησαν το έργο εκτός Αλ. Μπαλτατζή και το έστειλαν στέλνουν στο επόμενο πακέτο κοινοτικής χρηματοδότησης. Για μια ακόμη φορά, η γραφειοκρατία και το νομικό πλαίσιο αποδεικνύονται ανασταλτικά ακόμη για έργα που ωφελούν και προάγουν το δημόσιο όφελος. Πάνω από όλα όμως, έχει φανεί ότι δεν υπάρχει η πολιτική πρόθεση ούτε για αυτό το έργο, όπως δεν υπάρχει και για τον παραλίμνιο αγωγό και τόσα άλλα μεγάλα έργα. Την λαϊκή ρήση «όποιος δε θέλει να ζυμώσει…» δικαιώνουν οι διαχειριστές τους έργου.

Ρεπορτάζ από την “ΩΡΑ της Φωκίδας”



Κροκύλειο - Πάνορμο στις ευεργετικές διατάξεις για τους σεισμούς του 2010

Με κοινή Υπουργική απόφαση, οι Τοπικές Κοινότητες Κροκυλείου και Πανόρμου, συμπεριλαμβάνονται στους δικαιούχους δωρεάν κρατικής αρωγής - στεγαστική συνδρομή για την αποκατάσταση των ζημιών, των κτιρίων που επλήγησαν από τους σεισμούς στις 18 και 22 Ιανουαρίου 2010. 
Όπως ανακοίνωσε η Αντιπεριφερειάρχης Γιώτα Γαζή ορίζεται προθεσμία έξι μηνών, από την δημοσίευση της παρούσας απόφασης σε Φ.Ε.Κ, για την υποβολή, από τους ενδιαφερόμενους (προκειμένου να χαρακτηριστεί το κτίσμα τους και να κριθούν δικαιούχοι), αίτησης για τη διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίσμα από μηχανικούς της αρμόδιας υπηρεσίας και την έκδοση πορίσματος χαρακτηρισμού του.

Οι αιτήσεις αυτές θα συνοδεύονται από τίτλους ιδιοκτησίας, τοπογραφικό διάγραμμα και φωτογραφίες του πληγέντος κτίσματος.

ΠΡΟΚΡΙΜΑ ΟΙ 100 ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Του ΘΑΝΑΣΗ ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ *    

Ο οδικός χάρτης ενός υπουργού κατά την τελευταία πενταετία, κρινόταν από το κατά πόσο πειθαρχούσε στα σήματα που έστελναν το διευθυντήριο των Βρυξελλών και η τρόικα και δευτερεύοντος από τις αξιολογήσεις της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας.

Αυτή τη φορά η πορεία των υπουργών που ανασχηματίστηκαν, θα κριθεί από την ικανότητα και ετοιμότητά τους, να προωθήσουν τα ώριμα λαϊκά και κοινωνικά αιτήματα, ακούγοντας τη φωνή της υγιούς ελληνικής αγοράς και των εγχώριων παραγωγικών δυνάμεων.

Γρήγορα οι εντυπώσεις από το μεγάλο ανασχηματισμό και τα σχόλια για την ανθρωπογεωγραφία της νέας κυβέρνησης, θα δώσουν τη θέση τους στον τρόπο αντιμετώπισης των ζητημάτων που ήταν σε εκκρεμότητα, αλλά και σε όσα θα προκύψουν στην πορεία.

Ζητήματα που σχετίζονται με τον τρόπο επίλυσης των θεσμικών ανεπαρκειών που επιμένουν ακόμη και σήμερα, για την ανόρθωση των οικονομικών του κράτους, αλλά και για την απαραίτητη ρευστότητα της παραγωγικής μηχανής.

Πού σχετίζονται επίσης, με το κατά πόσο θα υπάρξει επιτέλους η προσδοκώμενη βελτίωση των φοροεισπρακτικών μηχανισμών σε συνδυασμό με τη βελτίωση των μηχανισμών είσπραξης ασφαλιστικών εισφορών. 

Ακόμα, με το κατά πόσο θα εξαλειφθούν ορισμένες, έστω, από τις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια στη διαχείριση της καθημερινότητάς της.

Όλα αυτά βεβαίως και ορισμένα ακόμη, συνθέτουν τη λεγόμενη μικρή εικόνα. Συνθέτουν το ενδιάμεσο στάδιο μιας πορείας, που φτάνει στον έναν και μοναδικό στόχο, που είναι η οριστική διευθέτηση του χρέους.

Αν για τις κυβερνήσεις των δεκαετιών ‘80 και ’90, το περίφημο πρόγραμμα των 100 ημερών είχε συμβολικό χαρακτήρα, το πρόγραμμα 100 ημερών της νέας κυβέρνησης που προέκυψε από τον ανασχηματισμό, θα πρέπει να απεικονίζει από τη μία πλευρά την σύνθεση και τον ρεαλισμό και από την άλλη την αποφασιστικότητα, την ευελιξία και την κοινωνική ευαισθησία.

Θα πρέπει επίσης να απεικονίζει τα προτάγματα των παραγωγικών δυνάμεων και των νοικοκυριών της μέσης και κατώτερης ελληνικής οικογένειας, που σήμερα συνθλίβεται και υποφέρει .

Οι αναγκαιότητες αυτές δεν καλύπτονται ούτε διευθετούνται, από τις χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ των κάθε μορφής ολιγαρχικών ομάδων και των ποικιλώνυμων καρτέλ, που επιμένουν μετά από πέντε χρόνια πρωτοφανούς κρίσης, να θέτουν την εθνική προσπάθεια για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, κάτω από τα προσωπικά και επιχειρηματικά συμφέροντα.

Τα συμφέροντα, δηλαδή, εκείνα που αποβλέπουν στην κερδοσκοπία και όχι στη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης.

Στις 100 αυτές ημέρες η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει δείγμα γραφής για το πώς εννοεί τις διαβόητες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες πιέζουν εκ νέου τρόικα, ΔΝΤ και οι σκληροί της ευρωζώνης.

Θα πρέπει, για παράδειγμα να ξεκαθαρίσει από τώρα, ότι δεν συνιστά αναγκαία μεταρρύθμιση, η νέα μόχλευση του ασφαλιστικού συστήματος, μέσα από την ισοπεδωτική αντιμετώπιση των διαδικασιών που διασφαλίζουν ανθρώπινες συντάξεις.

Αντίθετα, θα πρέπει να καταστήσει σαφές ότι, υπό τις παρούσες συνθήκες, μεταρρύθμιση συνιστά ο σεβασμός στις σωστές και ισορροπημένες εργασιακές σχέσεις, καθώς και η θεσμοθέτηση νέων διαδικασιών, που οδηγούν στην απρόσκοπτη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να κρατηθούν όρθια τα ασφαλιστικά ταμεία.

Κάτι που μπορεί να γίνει μέσω της ρύθμισης των παλαιών χρεών των επιχειρήσεων προς τα ταμεία, κατά τρόπο που και οι επιχειρηματίες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν και τα ασφαλιστικά ταμεία να έχουν τα απαραίτητα έσοδα.

Να ξεκαθαρίσει επίσης ότι αποτελεί επιβεβλημένη μεταρρύθμιση, η αποτελεσματική αναβάθμιση των φοροεισπρακτικών και εισφοροεισπρακτικών μηχανισμών του κράτους, με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, για την οριστική και μόνιμη αντιμετώπιση, της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής.

Σε κάθε περίπτωση οι 100 ημέρες της νέας κυβέρνησης, θα είναι το πρόκριμα για το πώς και σε ποια βάση θα διεξαχθεί η συζήτηση για την οριστική ρύθμιση του χρέους.

Μια ρύθμιση χωρίς συμψηφισμούς, που θα δημιουργήσει νέα προβλήματα στα δημοσιονομικά και νέες ανασφάλειες για τις καταθέσεις των τραπεζών.

Μια ρύθμιση που αν γίνει σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της χώρας και της εθνικής οικονομίας, θα δώσει και το πολιτικό πλεονέκτημα σε όλες εκείνες τις δυνάμεις που θέλουν να ξεπεραστεί ο κάβος της προεδρικής εκλογής του ερχόμενο Φεβρουαρίου, χωρίς την προσφυγή σε πρόωρες εκλογές.
 
O Θανάσης Λουκόπουλος είναι πολιτικός συντάκτης, μέλος της ΕΣΗΕΑ, με καταγωγή από την Δωρίδα

Πανηγύρι Αγίου Πνεύματος στη Στρούζα

Όπως μας ενημερώνουν από την «Φωνή της Πεντάπολης» με μεγάλη επιτυχία και αρκετό κόσμο πραγματοποιήθηκε και φέτος το Πανηγύρι της Στρούζας στην Πεντάπολη.

Συλλειτούργησαν οι ιερείς μας παπα Ρέλλος και παπα Φάκος. Οι μουσικοί της ορχήστρας ήταν σπουδαίοι.

Η παρουσία των συγχωριανών μας και των επισκεπτών ευχάριστη.

Ξεχώρισαν με την παρουσία και το χορό τους οι αδερφές Καφρίτσα Ευθυμία, Μαρία και Ασημίνα.

 





Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014

Πόσο αξίζει σε ευρώ ή κάθε ομάδα που συμμετέχει στο μουντιάλ της Βραζιλίας



Πόσο αξίζουν σε χρήμα οι εθνικές ομάδες που συμμετέχουν στου μουντιάλ της Βραζιλίας; Απάντηση δίνει έρευνα που διεξήγαγε η τράπεζα Ing και αυτή βασίστηκε στην μεταγραφική αξία κάθε ποδοσφαιριστή. Τα αποτελέσματά της δείχνουν πόσο αξίζουν σε εκατομμύρια ευρώ οι 32 ομάδες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας 2014.

Πρώτη στην κατάταξη και με τον τίτλο της ακριβότερης εθνικής η Ισπανία με αξία 675 εκατομμύρια ευρώ, σχεδόν 30 εκατομμύρια ευρώ αξίζει κάθε παίκτης της. Οι ρήτρες αποδέσμευσης, όπως εκείνες του Κόκε, του Ντιέγκο Κόστα ή του Ινιέστα ανεβάζουν κατά πολύ το ποσό για την Ισπανία, στην οποία υπάρχουν ασφαλώς παίκτες, που μη όντας πια νέοι σε ηλικία δεν έχουν μεγάλη τιμή στην αγορά.

Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε την Γερμανία, γεμάτη από τα… κοσμήματα της Μπάγερν Μονάχου και της Μπορούσια Ντόρτμουντ και για την οποία ο πιο ακριβός της παίκτης είναι ο Μεσούτ Εζίλ. Τα παιδιά του Λεβ αξίζουν σύμφωνα με την έρευνα της Ing 609 εκατομμύρια ευρώ.

Στο τρίτο σκαλί του πόντιουμ τοποθετείται η οικοδέσποινα του Παγκοσμίου Κυπέλλου Βραζιλία, η οποία αντικατοπτρίζει την χαμηλή μεταγραφική αξία παικτών της όπως οι Ζούλιο Σέζαρ, Μάξουελ, Μαϊκόν, Ενρίκε.

Τέταρτη θέση για τη Γαλλία, η οποία, με αξία 453.000.000 ευρώ ξεπερνάει την Αργεντινή του Μέσι, του Αγουέρο, του Ιγκουαΐν και του Ντι Μαρία. Η Ιταλία με 350 εκατομμύρια ευρώ αξία είναι πίσω και από το Βέλγιο (378) και την Αγγλία (362).

Η Ελλάδα βρίσκεται χαμηλά, στην 23η θέση, με την αξία της σύμφωνα με την έρευνα να 87 εκατομμύρια ευρώ. Στην τελευταία θέση τώρα, η χώρα με τη χαμηλότερη αξία είναι η Ονδούρα και το Ιράν, που κοστίζουν είκοσι τρία εκατομμύρια ευρώ έκαστη. Στην πράξη, η Ονδούρα και οι παίκτες του Κεϊρόζ αξίζουν κατά μέσο όρο λιγότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ.

Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα (τα ποσά είναι σε εκατομμύρια ευρώ).Με μαύρα οι ομάδες του ομίλου της Ελλάδας στην πρώτη φάση

1. Ισπανία    675
2. Γερμανία   609
3. Βραζιλία    507
4. Γαλλία     453
5. Αργεντινή    410
6. Βέλγιο     378
7. Αγγλία    362
8. Ιταλία    350
9. Πορτογαλία    322
10. Ουρουγουάη     236

11. Κολομβία     225
12. Ολλανδία    225
13. Κροατία    210
14. Ρωσία    200
15. Ελβετία    193
16. Χιλή      152

17. Ακτή Ελεφαντοστού    132
18. Καμερούν    127
19. Βοσνία Ερζεγοβίνη    121

20. Ιαπωνία    106
21. Μεξικό    104
22. Γκάνα    104

23. Ελλάδα    87
24. Νιγηρία    81
25. ΗΠΑ    63
26. Αλγερία    62
27. Εκουαδόρ    57
28. Νότια Κορέα    56
29. Κόστα Ρίκα      32
30. Αυστραλία    24
31. Ονδούρα    23
32. Ιράν      23


Τρίτη, 10 Ιουνίου 2014

Μουντιάλ Βραζιλίας 2014: Οι 12 πόλεις, τα 12 στάδια και πόσο κόστισαν αυτά !


Την Πέμπτη 12 Ιουνίου ξεκινά στη Βραζιλία το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014.

 Η Βραζιλία θα φιλοξενήσει για δεύτερη φορά τελική φάση ενός Παγκοσμίου Κυπέλλου καθώς ήταν η διοργανώτρια χώρα και στο Μουντιάλ του 1950, ενώ θα μπει στο κλειστό κλαμπ των χωρών που έχουν διοργανώσει δύο φορές τελική φάση μαζί με Ιταλία (1934, 1990), Μεξικό (1970, 1986), Γαλλία (1938, 1998) και Γερμανία (1974 ως Δυτική Γερμανία, 2006).

Το 2003 η Βραζιλία είχε την υποστήριξη όλων των χωρών της Λατινικής Αμερικής πλην της Κολομβίας, η οποία είχε θέσει υποψηφιότητα η οποία ωστόσο θεωρήθηκε μη επαρκής. Αξίζει να σημειωθεί πως η Κολομβία είχε οριστεί από την FIFA διοργανώτρια για την διοργάνωση του 86’, η οποία ωστόσο αυτή κατέληξε στο Μεξικό.

Το κάποτε αχανές Μαρακανά, που στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου το 1950 μεταξύ της Βραζιλίας και της Ουρουγουάης (1-2) είχε φιλοξενήσει 199.854 θεατές (!), μετετράπη σε ένα υπερσύγχρονο γήπεδο (έστω και με μικρότερη χωρητικότητα) για τις ανάγκες του Μουντιάλ 2014

Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014 στην Βραζιλία, θα διεξαχθεί σε 12 πόλεις και 12 στάδια. Ρίο ντε Τζανέιρο, Σάο Πάολο, Κοριτίμπα και Πόρτο Αλέγκρε είναι κάποιες από τις πόλεις, που θα φιλοξενήσουν αγώνες από την φάση των ομίλων, μέχρι και τον τελικό. Όλα τα γήπεδα έχουν εκσυγχρονιστεί , το κόστος ήταν αρκετά τσουχτερό όπως αναφέρουμε παρακάτω και η χωρητικότητά τους έχει μικρύνει.


Αναλυτικά οι πόλεις και τα
στάδια της διοργάνωσης


Πόλη: Ρίο ντε Τζανέιρο (6,32 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Μαρακανά (90.000 χωρητικότητα, έτος κατασκευής:1950, κόστος: 360.134.320 ευρώ)

Πόλη: Μπραζίλια (2,56 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Εστάντιο Νασιονάλ (71.000 χωρητικότητα, έτος κατασκευής:2012, κόστος: 458.352.771 ευρώ)

Πόλη: Σάο Πάολο (11,24 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Αρένα ντε Σάο Πάουλο (65.807 χωρητικότητα, έτος κατασκευής:2014, κόστος: 268.463.766 ευρώ)

Πόλη: Φορταλέζα (3,60 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Εστάντιο Καστελάο (64.846 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 1973, κόστος: 170.245.315 ευρώ)

Πόλη: Μπέλο Οριζόντε (5,49 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Εστάντιο Μινεϊράο (62.547 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 1965, κόστος: 227.683.474 ευρώ)

Πόλη: Πόρτο Αλέγκρε (4,40 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Εστάντιο Μπέιρα-Ρίο (48.849 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 1969, κόστος: 95.004.615 ευρώ)

Πόλη: Σαλβαδόρ (3,57 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Αρένα Φόντε Νόβα (48.747 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 1951, κόστος: 193.940.456 ευρώ)

Πόλη: Ρεσιφέ (3,74 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Αρένα Περναμπούκο (44,248 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 2014, κόστος: 174.335.133 ευρώ)

Πόλη: Κοριτίμπα (1,80 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Αρένα ντα Μπασάντα (41,456 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 1914, κόστος: 58.985.571 ευρώ)

Πόλη: Μανάους (1,98 εκατ. κατοίκους) Στάδιο: Αρένα Αμαζόνια (42,374 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 2013, κόστος: 174.335.133 ευρώ)

Πόλη: Κουιάμπα (942.861 κατοίκους) Στάδιο: Αρένα Παντανάλ (42,968 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: 2014, κόστος: 196.618.572 ευρώ)

Πόλη: Νατάλ (950.820 κατοίκους) Στάδιο: Αρένα ντας Ντούνας (42,086 χωρητικότητα, έτος κατασκευής: Δεκέμβριος 2013, κόστος: από 131.079.048 ευρώ μέχρι και 327.697.619 ευρώ)


 

Κυβέρνηση των 46 και 22 νέα πρόσωπα


Σαρανταέξι μέλη συμπεριλαμβανομένου του πρωθυπουργού, αριθμεί η νέα κυβέρνηση. Ορκίζεται από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο και ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, στις 3.30 το μεσημέρι της Τρίτης στο Προεδρικό Μέγαρο.

Στη νέα κυβέρνηση εισέρχονται συνολικά 22 νέα πρόσωπα:

Πρόκειται για οκτώ υπουργούς, τους κ.κ Γκίκα Χαρδούβελη (Οικονομικών) , Αργύρη Ντινόπουλο (Εσωτερικών) Βασίλη Κικίλια (Δημοσίας Τάξης), Κωνσταντίνο Τασούλα (Πολιτισμού) Γιώργο Καρασμάνη (Αγροτικής Ανάπτυξης) Γιώργο Ορφανό (Μακεδονίας Θράκης), Ανδρέα Λοβέρδο (Παιδείας) και Μάκη Βορίδη (Υγείας).
Εξι από τους νέους υπουργούς προέχρονται από τη Νέα Δημοκρατία και ένας (ο Ανδρέας Λοβέρδος) από την ΕΛΙΑ.

Χωρίς κομματική ταυτότητα αλλά με εν γένει προοδευτικό πρόσημο, τόσο ως οικονομολόγος όσο και από τη θητεία του ως συμβούλου σε δύο πρώην πρωθυπουργούς (στους Κώστα Σημίτη και Λουκά Παπαδήμο) είναι ο νέος «τσάρος» της Οικονομίας Γκίκας Χαρδούβελης.

Οι 14 νέοι υφυπουργοί και αναπληρωτές είναι οι εξής: Θεόφιλος Λεονταρίδης και Γιώργος Ντόλιος (Εσωτερικών) Γιάννης Λαμπρόπουλος (Αμυνας) Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και Γεράσιμος Γιακουμάτος (Ανάπτυξης) , Αλέξης Δερμέντζοπουλος και Κώστας Κουκοδήμος (Παιδείας) Αντζελα Γκερέκου (Πολιτισμού), Γιάννης Πλακιωτάκης (Εργασίας) Κατερίνα Παπακώστα (Υγείας) ,Σοφία Βούλτεψη (Επικρατείας), Παρις Κουκουλόπουλος (Αγροτικής Ανάπτυξης), Αντ. Μπέζας (Εργασίας) και Ν. Ταγαράς (Περιβάλλοντος)
Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Πρωθυπουργός
Αντώνης Σαμαράς

Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργός : Ευάγγελος Βενιζέλος (αντιπρόεδρος της κυβέρνησης)
Υφυπουργός: Δημήτρης Κούρκουλας
Υφυπουργός: Άκης Γεροντόπουλος

Υπουργείο Οικονομικών
Υπουργός: Γκίκας Χαρδούβελης
Αναπληρωτής υπουργός: Χρήστος Σταϊκούρας
Υφυπουργός: Γιώργος Μαυραγάνης

Υπουργείο Άμυνας
Υπουργός: Δημήτρης Αβραμόπουλος
Αναπληρώτρια υπουργός: Φώφη Γεννηματά
Υφυπουργός: Γιάννης Λαμπρόπουλος

Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργός: Αργύρης Ντινόπουλος
Αναπληρωτής υπουργός: Θεόφιλος Λεονταρίδης
Υφυπουργός: Γιώργος Ντόλιος

Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Υπουργός: Κυριάκος Μητσοτάκης
Υφυπουργός: Εύη Χριστοφιλοπούλου

Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
Υπουργός: Νίκος Δένδιας
Υφυπουργός: Γεράσιμος Γιακουμάτος
Υφυπουργός: Νότης Μηταράκης
Υφυπουργός: Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Υπουργός: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Υφυπουργός: Μιχάλης Παπαδόπουλος

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Υπουργός: Ανδρέας Λοβέρδος
Υφυπουργός: Αλέξανδρος Δερμετζόπουλος
Υφυπουργός: Κωνσταντίνος Κουκοδήμος

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Υπουργός: Κωνσταντίνος Τασούλας
Υφυπουργός: Άντζελα Γκερέκου
Υφυπουργός Αθλητισμού: Γιάννης Ανδριανός

Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Υπουργός: Γιάννης Μανιάτης
Αναπληρωτής υπουργός: Νικόλαος Ταγαράς
Υφυπουργός: Ασημάκης Παπαγεωργίου

Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Υπουργός: Γιάννης Βρούτσης
Υφυπουργός: Βασίλης Κεγκέρογλου
Υφυπουργός: Αντώνιος Μπέζας
Yφυπουργός: Γιάννης Πλακιωτάκης

Υπουργείο Υγείας
Υπουργός: Μάκης Βορίδης
Αναπληρωτής υπουργός: Λεωνίδας Γρηγοράκος
Υφυπουργός: Κατερίνα Παπακώστα

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Υπουργός: Γιώργος Καρασμάνης
Αναπληρωτής υπουργός: Πάρις Κουκουλόπουλος

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Υπουργός: Χαράλαμπος Αθανασίου

Υπουργείο Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη
Υπουργός: Βασίλειος Κικίλιας

Υπουργείο Τουρισμού
Υπουργός: Όλγα Κεφαλογιάννη

Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου
Υπουργός: Μιλτιάδης Βαρβτσιώτης

Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης
Υπουργός: Γιώργος Ορφανός

Υπουργός Επικρατείας
Δημήτρης Σταμάτης

Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, ΜΜΕ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος
Σοφία Βούλτεψη

ΓΚΙΚΑΣ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗΣ:
Ποιος είναι ο νέος
τσάρος της Οικονομίας

Ο νέος υπουργός Οικονομικών Γκίκας Α. Χαρδούβελης είναι καθηγητής στο Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, και Οικονομικός Σύμβουλος και Επικεφαλής Οικονομικών Μελετών του ομίλου της Eurobank.

Στο εξάμηνο της κυβέρνησης συνεργασίας στην Ελλάδα (Νοέμβριος 2011 - Μάιος 2012) διατέλεσε Διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου. Είναι ερευνητικός εταίρος στο Centre for Economic Policy Research του Λονδίνου και στο Centre for Money, Banking and Institutions του Surrey Business School. Είναι μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών καθώς και εκπρόσωπος της στο EBF- EMAC.

Επίσης είναι μέλος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του CIIM, του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΟΒΕ και του ελληνικού Ιδρύματος Harvard. Είναι κάτοχος διδακτορικού Διπλώματος στα Οικονομικά από το Berkeley-Καλιφόρνια USA (1983) και Master of Science και Bachelor of Arts στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά από το Harvard-Μασαχουσέτη USA (1978).

Έχει διατελέσει επίκουρος καθηγητής στο Barnard College, Columbia University (1983-1989), και αναπληρωτής και στη συνέχεια τακτικός καθηγητής στο Rutgers University- New Jersey (1989-1993).

Την τετραετία 2000-2004 διετέλεσε διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη. Έχει εκτεταμένη εμπειρία σε κεντρικές τράπεζες και τον ιδιωτικό τραπεζικό τομέα: Υπήρξε ο Οικονομικός Σύμβουλος του Ομίλου στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος(1996-2000), Οικονομικός Σύμβουλος στην Τράπεζα της Ελλάδος (1994-1995), όπου υπήρξε Αναπληρωτής του Διοικητή στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, και Σύμβουλος Ερευνών στην Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Νέας Υόρκης (1987-1993).

Το επιστημονικό του έργο έχει δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά κύρους, συμπεριλαμβανομένων το American Economic Review, Journal of Finance, The Review of Financial Studies, The Quarterly Journal of Economics, The Journal of Monetary Economics, The Review of Economics and Statistics, κ.ά. Στο παρελθόν (1989-1995), οι βιβλιογραφικές αναφορές στο επιστημονικό του έργο τον ανέδειξαν στους 50 κορυφαίους στον κόσμο στον ευρύτερο τομέα της εφαρμοσμένης οικονομετρίας (βλ. Badi H. Baldagi, "Applied Econometrics Rankings: 1989-1995" Journal of Applied Econometrics, 1999, 14:423-441). Επίσης, οι εργασίες του στο θέμα των υποχρεωτικών καταβολών ασφάλειας συνέδραμαν ουσιαστικά στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις αγορές συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης σε δείκτες μετοχών στις ΗΠΑ.

Μεταξύ των διακρίσεων του ξεχωρίζει ότι ήταν ανάμεσα στους 50 οικονομολόγους στον κόσμο µε τον υψηλότερο αριθμό αναφορών στο επιστημονικό τους έργο (στο χώρο της εφαρµοσμένης οικονομετρίας) την περίοδο 1989 -1995.



Κυριακή, 8 Ιουνίου 2014

Σεισμός 4,4 ρίχτερ στον Κορινθιακό














Σεισμός  4,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ  σημειώθηκε στις 6.10 το απόγευμα της Κυριακής με επίκεντρο κοντά στην Τέμενη Αιγίου,

Ειδικότερα επίκεντρο ήταν ο  υποθαλάσσιος χώρος του Κορινθιακού κόλπου, 9 χλμ. βόρεια-βορειοδυτικά του Αιγίου και σε εστιακό βάθος 5 χλμ.

Έγινε αισθητός σε Δωρίδα, Ιτέα,  Πάτρα και Ναύπακτο, ενώ μέχρι στιγμής στις Αρχές δεν έχουν αναφερθεί ζημιές.

Το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο προσδιόρισε το επίκεντρο του σεισμού, σύμφωνα με τις συντεταγμένες του ίδιου κέντρου, ότι  προερχόταν από απόσταση 148 χιλιομέτρων δυτικά της Αθήνας και πέντε χιλιομέτρων Δυτικά της Τέμενης και  είχε εστιακό βάθος 13 χιλιομέτρων

Οι σεισμολόγοι εντάσσουν τη δόνηση στη φυσιολογική σεισμική δραστηριότητα της περιοχής και δεν ανησυχούν.

Από την πλευρά του το  Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κάνει αναφορά  για σεισμική δόνηση 4,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στον υποθαλάσσιο χώρο μεταξύ Λόγγου Αιγίου και Τριζονίων

Η Πατρίδα μας θύμα της πολιτικής

Του Γεώργιου Εμ. Δημητράκη *
Τεράστιες είναι οι θυσίες που έχει υποστεί ο λαός μας με την έναρξη της κρίσης. Λογικό είναι να αισιοδοξεί ότι τώρα έρχονται καλύτερες ημέρες για μία νέα πορεία ανάπτυξης, προόδου και αξιοπρεπούς διαβίωσης μετά το μεγάλο τίμημα που πλήρωσε.

Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα αισθανόμαστε. Διότι μετά από τόσες θυσίες έρχονται κάθε τόσο νέα αρνητικά μηνύματα, συστάσεις και απειλές από παράγοντες της ευρωπαϊκής και διεθνούς πολιτικής. Για νέες θυσίες και για έξοδο της χώρας μας από το Ευρώ, οι οποίες βέβαια ευθύς αμέσως, ως είναι λογικό και πρακτική εις την παγκόσμια πολιτική, κάθε τόσο διαψεύδονται ή εξωραΐζονται.

Όμως αυτές οι ψυχρολουσίες με τις τόσο αρνητικές συνέπειες που υφίσταται ο λαός μας δεν είναι τυχαίες, αλλά υποκρύπτουν το βάθος και την σοβαρότητα του υπαρκτού προβλήματός μας. Που ενώ αυτό είναι γνωστό εις τους διαμορφωτές της διεθνούς πολιτικής, οι εσωτερικοί παράγοντες του πολιτικού συστήματος φαίνεται ότι δεν θέλουν να αντιληφθούνε το μεγάλο αδιέξοδο εις το οποίο ευρίσκεται εδώ και 7 χρόνια εξοντωτικής λιτότητας η χώρα και ο λαός μας. Και για το οποίο ευθύνονται αυτοί και μόνον.

Απεναντίας όπως τώρα υποστηρίζεται, για να εξέλθει η χώρα μας από το αδιέξοδο και να αντιμετωπίσει τις διεθνείς πιέσεις, «χρειάζεται αλλαγή της πολιτικής». Περίεργο πράγμα αυτή η νέα επινόηση. Περίεργο διότι δεν ομιλεί κανείς και για αλλαγή των προσώπων.

Κάθε άνθρωπος οφείλει να είναι ρεαλιστής για να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα. Εις την ιατρική χρησιμοποιείται ο αξονικός τομογράφος, ο οποίος παρουσιάζει την γενική εικόνα του ανθρώπινου οργανισμού. Η οποία απεικονίζει τις παθήσεις π.χ. τα ελαττώματα του τα οποία πρέπει αντιμετωπισθούν με την σχετική θεραπευτική αγωγή.

Δυστυχώς όμως εδώ και δεκαετίες εις τα πολιτικά τεκταινόμενα της χώρας μας αποφεύγεται η ακτινογραφία της εφαρμοζόμενης πολιτικής και των υποστηρικτικών φορέων και πυλώνων της.

Αυτή η αποφυγή αντιμετώπισης των αδυναμιών και των προβλημάτων της χώρας με ρεαλισμό και υπευθυνότητα, με παράλληλη ανανέωση και εναρμόνιση της πολιτικής προς αυτά, ευθύνεται για την τόσο οδυνηρή και ανέλπιστη κατάσταση της χώρας μας.

Με τον γενικό όρο πολιτική εννοείται το σύνολο των μέτρων που λαμβάνονται και των μεθόδων και διαδικασιών που ακολουθούνται, μέσω των οποίων, ομάδες ανθρώπων οργανώνονται και λειτουργούν, προκειμένου να πετύχουν κατά τον καλύτερο τρόπο και με το μικρότερο δυνατό κόστος τους σκοπούς που επιδιώκουν σε διάφορους τομείς δραστηριοτήτων.

Ο όρος αυτός εμπεριέχει κόμματα, Θεσμικά Όργανα και την Αρχή της Διακρίσεως των Εξουσιών. Η άσκηση της πολιτικής αποτελεί τέχνη και επιστήμη και αφορά ιδέες και στον τρόπο εφαρμογής τους, τόσο σε ζωτικά ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης και υπόστασης, αλλά επίσης και σε όλα τα υπόλοιπα που έχουν σχέση με το κοινωνικό σύνολο, με κάθε πολίτη ως άτομο.

Όταν όμως η πολιτική μετατρέπεται σε τέχνη για να διατηρηθεί ή να κατακτήσει ένα κόμμα την εξουσία ως αυτοσκοπός, τότε υπεισέρχεται η διαφθορά, η κατάχρηση εξουσίας, το "χρήμα" και οι περισσότεροι πολίτες απογοητεύονται και παύουν να ενδιαφέρονται για αυτά που τους αφορούν, με κίνδυνο τα αποτελέσματα να είναι ολέθρια σε όλους τους τομείς.

Δυστυχώς εις την χώρα μας εδώ και δεκαετίες η πολιτική είναι συνυφασμένη με την εξουσία και την δύναμη κομμάτων και προσώπων, τα οποία με τους Θεσμούς και διάφορους πυλώνες που έχουν δημιουργήσει αυτοί οι ίδιοι για ιδιοτελείς σκοπούς και αυτοπροστασία, καταδυναστεύουν επί δεκαετίες όχι μόνον τον ελληνικό λαό, αλλά ευθύνονται και για την κατάρρευση της χώρας μας.

Δυστυχώς αυτή η μακροχρόνια παθογένεια κρατάει όμηρο ολόκληρο τον Ελληνικό Λαό. Εάν δεν αλλάξει η εφαρμοζόμενη πολιτική αλλά και τα πρόσωπα, τότε πολύ δυσοίωνο είναι το μέλλον της Ελλάδος.
* Ο Γεώργιος Εμ. Δημητράκης έχει  σπουδάσει Πολιτικές-Οικονομικές Επιστήμες και Κοινωνιολογία στη Βόννη και Ιστορία και Πολιτιστική κληρονομιά στην Αθήνα. Διετέλεσε επί 5 χρόνια υπάλληλος της Ομοσπονδιακής Βουλής της Γερμανίας.