Ειδησεογραφικό blog για τη ΔΩΡΙΔΑ

* To "DORIDA news" είναι ανεξάρτητο ειδησεογραφικό blog, που στελεχώνεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και επιστήμονες συνεργάτες.Διευθύνεται από το δημοσιογράφο Περικλή Ν. Λουκόπουλο - mail, perilouko@yahoo.gr *

Σάββατο, 21 Ιουλίου 2012

Ποδηλατική βόλτα διοργανώνει σήμερα ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος του Ευπαλίου


Ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος Ευπαλίου σας προσκαλεί στην πρώτη ποδηλατική του βόλτα που θα πραγματοποιηθεί σήμερα Σάββατο 21 Ιουλίου 2012 και ώρα 19.30΄μ.μ.
Η εκκίνηση θα γίνει από την Κεντρική Πλατεία του Ευπαλίου και η διαδρομή έχει ως εξής:

ΕΥΠΑΛΙΟ – ΠΕΥΚΑΚΙ – ΓΡΗΓΟΡΗΤΙΚΑ – ΚΑΣΤΡΑΚΙ – ΕΥΠΑΛΙΟ.

Μετά το τέλος της βόλτας με τα ποδήλατα ξεκούραση στην Κεντρική Πλατεία του Ευπαλίου με αναψυκτικά.

Σας περιμένουμε με τα ποδήλατά σας.

« ΧΡΟΝΟΣ, ΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ » Σημαντική ημερίδα στην Αγία Ευθυμία

Η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας Ν. Φωκίδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αγιοευθυμιωτών «Ο Άγιος Ευθύμιος», διοργανώνουν στα πλαίσια των Σκαριμπείων, ημερίδα με τίτλο «Χρόνος, Φθορά και Υπέρβαση μέσω του δημιουργικού έργου». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 29 Ιουλίου 2012, στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Ευθυμίας, ώρα προσέλευσης 19.00.

Η ημερίδα υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης σε θέματα ψυχικής υγείας της Ε.Κ.Ψ.&Ψ.Υ. Ν. Φωκίδας που έχει ως γενικό σκοπό την αλλαγή της στάσης της κοινότητας απέναντι στην ψυχική νόσο και την προώθηση της κοινωνικής αλληλεγγύης, την προαγωγή της ψυχικής υγείας του πληθυσμού και την πρόληψη των ψυχικών διαταραχών, καθώς και την ψυχοκοινωνική επανένταξη των ψυχικά ασθενών στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης που επιτελείται στη χώρα.

Ειδικός στόχος της ημερίδας είναι η ανασκόπηση των 30 χρόνων της παρουσίας του Π. Σακελλαρόπουλου στο Ν. Φωκίδας και η παρουσίαση του έργου του με πολυτροπική μορφή. Επίσης στόχος είναι να αναδειχθεί η σημασία που έχει η προαγωγή της ψυχικής υγείας βασισμένη στις αρχές της Κοινωνικής και Κοινοτικής Ψυχιατρικής μέσα από το έργο που επιτελεί η Ε.Κ.Ψ.&Ψ.Υ. Ν. Φωκίδας όλα αυτά τα χρόνια και η ευθύνη που έχουμε όλοι στη συνέχιση της φροντίδας των ψυχικά ασθενών.
Στο τέλος της ημερίδας θα απονεμηθεί τιμητική πλακέτα στον ομοτ. καθηγητή Ψυχιατρικής - Παιδοψυχιατρικής,  Π. Σακελλαρόπουλο από τον πρόεδρο του Συλλόγου Αγιοευθυμιωτών «Ο Άγιος Ευθύμιος», Σπύρο Κυριάκη.

Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Θέματα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη συνεδρίαση της Δευτέρας στη Λαμία

Στην 7η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, που θα πραγματοποιηθεί στις 23 Ιουλίου 2012, ημέρα Δευτέρα και ώρα 11.30 π.μ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία, θα συζητηθούν και θα ληφθούν αποφάσεις για τα ακόλουθα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης:

 ΘΕΜΑ 1ο : Εισήγηση για την παραχώρηση κατά χρήση κτηρίου της Περιφερειακής Ενότητας Ευρυτανίας στο Δήμο Καρπενησίου.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αντιπεριφερειάρχης   Καραμπάς Βασίλειος.

ΘΕΜΑ 2ο: Έγκριση του Σταδίου αποτύπωσης – Κτηματογράφησης της μελέτης του έργου: «Εκούσιος Αναδασμός Αγροκτήματος Σφάκας (4.100 στρέμματα περίπου)».
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Π.Ε. Φθιώτιδας   Ρίζος Δημήτριος.

 ΘΕΜΑ 3ο: Θεώρηση επαγγελματικής άδειας λαϊκών αγορών σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.Α εδ.4 του Π.Δ.51/2006 όπως ισχύει.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Η Προϊσταμένη της Γενικής Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Σ.Ε.  Οικονόμου Ευγενία.

 ΘΕΜΑ 4ο: Μεταβίβαση επαγγελματικής άδειας πωλητή λαϊκών αγορών σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.Ε του Π.Δ.51/2006 όπως ισχύει.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Η Προϊσταμένη της Γενικής Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Σ.Ε.  Οικονόμου Ευγενία.

 ΘΕΜΑ 5ο: Τοποθέτηση πωλητών στις Λαϊκές αγορές των Δήμων Ερέτριας και Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Ε. Εύβοιας   Γιαννάκος Δημήτριος.

 ΘΕΜΑ 6ο: Έγκριση τριμηνιαίας έκθεσης Β΄ τριμήνου έτους 2012 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Δ/νσης Οικονομικού Π.Σ.Ε.  Κύρκος Βασίλειος.

 ΘΕΜΑ 7ο: Έγκριση 6ης Τροποποίησης Προϋπολογισμού έτους 2012 Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Δ/νσης Οικονομικού Π.Σ.Ε.  Κύρκος Βασίλειος.

 ΘΕΜΑ 8ο :Έγκριση οριστικής παραλαβής της μελέτης «Μελέτη κατασκευής κατά τμήματα της οδού Θήβας – Λιβαδειάς – Δελφών. Τμήμα Παράκαμψη Αλιάρτου». 
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Σ.Ε.  Παπαναστασίου Αναστάσιος.

ΘΕΜΑ 9ο : Χορήγηση Παράτασης συμβατικής προθεσμίας της μελέτης : «Μελέτη κατασκευής αρδευτικού δικτύου στην κτηματική περιφέρεια Ηράκλειας», προεκτιμώμενης αμοιβής 134.899,02 (χωρίς Φ.Π.Α.), αναδόχου « Σύμπραξη :Μελετητών «Αφραταίος Χαράλαμπος – Κουϊνης Ιωάννης – Σταμάτης Παναγιώτης – Σιακοβέλλης Πασχάλης – Μαμάτση Χριστίνα».
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Η Προϊσταμένη της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Φθιώτιδας  Τσιβελέκη Ευθυμία.

 ΘΕΜΑ 10ο : Χορήγηση παράτασης συμβατικής προθεσμίας της μελέτης : « Παράλληλα έργα Λιανοκλαδίου, Δ.Δ. Λυγαριάς του Δήμου Λαμιέων» αναδόχου, «Σύμπραξη: Μελετητών Γεωαπεικόνιση Ανώνυμη Εταιρεία Μελετών & Γεωπληροφορικής Α.Ε.- Κανελόπουλος Δημ. – Μπαχλαβά Σοφία».
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Η Προϊσταμένη της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Φθιώτιδας Τσιβελέκη Ευθυμία.

 ΘΕΜΑ 11ο :Α) Έγκριση της μελέτης με τίτλο : « Στατική Μελέτη ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού των κτιρίων του 1ου και 2ου ΤΕΕ-ΙΕΚ Θήβας», προεκτιμώμενης αμοιβής 358.341,93 € (με Φ.Π.Α.), αναδόχου «Λιόντος και Συνεργάτες ΕΠΕ».
Β) Έγκριση της μελέτης με τίτλο : «Συμπληρωματική Μελέτη ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού των κτιρίων του 1ου και 2ου ΤΕΕ-ΙΕΚ Θήβας», συμβατικής αμοιβής 81.488,79 € (με Φ.Π.Α.), χρήσης 2011.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Βοιωτίας Μαριγούδης Αθανάσιος.

 ΘΕΜΑ 12ο : «Έγκριση 3ης Τροποποίησης Περιφερειακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από πιστώσεις Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π), έτους 2012»
(αφορά τις Περιφερειακές Ενότητες Φθιώτιδας, Εύβοιας, Φωκίδας, Ευρυτανίας)
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.                        Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 13ο: «Έγκριση 1ης Τροποποίησης Περιφερειακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από πιστώσεις ΣΑΕ 047/6 (Ο.Σ.Κ. Α.Ε.), για το έτος 2012»
(αφορά τις Περιφερειακές Ενότητες Φθιώτιδας, Εύβοιας, Φωκίδας, Βοιωτίας)
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.                  . Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 14ο : «Έγκριση 2ης Τροποποίησης Περιφερειακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από πιστώσεις Τόκων, έτους 2012»
(αφορά τις Περιφερειακές Ενότητες Φθιώτιδας, Εύβοιας, Φωκίδας, Ευρυτανίας, Βοιωτίας)
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.                          Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 15ο : «Τροποποιήση πιστώσεων έργων του προγράμματος βοήθεια στο σπίτι της ΣΑΕΠ 056/3 (σύμφωνα με τον έλεγχο ολοκλήρωσης περιόδου 2002-2009)»
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.                           Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 16ο : «Έγκριση τροποποίησης πιστώσεων & προϋπολογισμών έργων της ΣΑΕΠ 056/8 και της ΣΑΝΑ 011/8 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2012»
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.  Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 17ο : «Έγκριση :α) κατάρτισης νέας Συλλογικής Απόφασης Μελετών (ΣΑΜΠ 766) και β) τροποποίησης της Συλλογικής Απόφασης Έργων ΣΑΕΠ 766 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 2012, στα πλαίσια χρηματοδότησης του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας»
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.                        . Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 18ο : «Έγκριση χρηματοδότησης υποέργων στα πλαίσια υλοποίησης του έργου: «Συντήρηση οδικού δικτύου Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» της Συλλογικής Απόφασης ΣΑΕΠ 066 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας»
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.  Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 19ο : Έγκριση Τροποποίησης πιστώσεων μελετών της συλλογικής απόφασης ΣΑΜΠ 056/3.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Π.Σ.Ε.                   . Αντωνόπουλος Αντώνης.

 ΘΕΜΑ 20ο : Ορισμός τακτικών και αναπληρωματικών μελών στο Εποπτικό Συμβούλιο της Φθιωτικής Αναπτυξιακής Α.Ε. σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 31 του καταστατικού της εταιρείας.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος της Φθιωτικής Αναπτυξιακής  Ντάνος Γρηγόριος.

 ΘΕΜΑ 21ο : Συμμετοχή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Φθιωτικής Αναπτυξιακής Α.Ε.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αντιπεριφερειάρχης   Στάϊκος Θωμάς.

Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2012

Δηλώσεις των ιδιοκτητών για τις θέσεις στο νέο καθεστώς από αναδασμό Μόρνου


Με απόφασή της η Επιτροπή Αναδασμού Πεδιάδας Μόρνου καλεί τους ιδιοκτήτες των αγροτεμαχίων να δηλώσουν τη θέση προτίμησης στο Νέο Ιδιοκτησιακό Καθεστώς.

1) Σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν.674/77 παραμένουν στην αυτή θέση

α) οικοδομημένοι χώροι με την προς εξυπηρέτηση του οικοδομήματος αναγκαίας περιοχής, β) κήποι, γ) αγροτεμάχια που λόγω θέσης ή προορισμού εμφανίζουν κατά την κρίση της Επιτροπής έντονη ιδιομορφία ή έχουν λόγω αυτών μεγάλη αξία, δ) μονοτεμαχισμένα κτήματα φυτειών ή αρδευόμενης έκτασης άνω των 6 στρεμμάτων ή ξηρικά άνω των 10 στρεμμάτων που δεν προέρχονται από δικαιοπραξία εν ζωή μετά την έκδοση της απόφασης περί αναδασμού.

2) Αιτήματα για συγκέντρωση και επιπλέον ιδιοκτησιών στις θέσεις που αναφέρεται η ανωτέρω παράγραφος δεν θα ικανοποιείται αν δεν είναι τεχνικά εφικτό για την τακτοποίηση του αναδασμού.

3) Η συγκέντρωση των αγροτεμαχίων κάθε παραγωγού εάν είναι εφικτό θα γίνεται πλησίον της θέσεως των μεγαλυτέρων εξ’ αυτών.

4) Η υποβολή αιτήσεων καθορίζεται έως 31 Αυγούστου 2012 στα

α) Γραφείο Αγροτ. Οικονομίας & Κτηνιατρικής Ευπάλιου, στο Ευπάλιο.

β) Δ/νση Αγροτ. Οικονομίας & Κτηνιατρικής Π.Ε Φωκίδας-Τμήμα Εποικισμού & Αναδασμού , στην Άμφισσα.

γ) Μελετητικό Γραφείο "Αθηναϊκή Τεχνική Τ.Ε.Μ " , Μιχαλακοπούλου 105 ΑΘΗΝΑ Τ.Κ 11527

Επεμβάσεις στην εθνική Ιτέας-Ναυπάκτου και διαμόρφωση του κόμβου Γλυφάδας



Δημοπρατήθηκε την Παρασκευή 13 Ιουλίου από την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας το έργο «Αποκατάσταση οδοστρώματος της Ε.Ο. Ιτέας – Ναυπάκτου κατά τμήματα και προκαταρκτικές εργασίες διαμόρφωσης κόμβου Γλυφάδας» προϋπολογισμού 250.000€.

Όπως ανακοίνωσε η Αντιπεριφερειάρχης Γιώτα Γαζή η υφιστάμενη κατάσταση του οδοστρώματος εγκυμονούσε κινδύνους για τα διερχόμενα οχήματα καθώς σε διάφορα σημεία ήταν φθαρμένο. Για το λόγο αυτό χρειαζόταν άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος καθώς με την πάροδο του καιρού η υπάρχουσα κατάσταση θα δημιουργούσε περισσότερους κινδύνους καθώς θα αυξανόταν το μέγεθος των ζημιών του οδοστρώματος.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος θα πραγματοποιηθούν εργασίες επάλειψης των σημείων με ασφαλτική ισοπεδωτική συνολικού μήκους περίπου 2.250μ. και εν συνεχεία θα γίνει διαγράμμιση του οδοστρώματος.

Συγκεκριμένα, τα σημεία στα οποία θα πραγματοποιηθούν οι επεμβάσεις είναι στην περιοχή του Γαλαξιδίου μετά τη γέφυρα για 200μ., στην περιοχή των Αγ. Πάντων για 150μ. σε διάφορα τμήματα της περιοχής του Αγ. Νικολάου σε σύνολο 1.200μ. και λίγο πριν τον Αγ. Σπυρίδωνα για 700μ.

Ταυτόχρονα με τα προαναφερθέντα θα πραγματοποιηθούν και προκαταρκτικές εργασίες διαμόρφωσης του κόμβου Γλυφάδας με την προμήθεια δανείων από υλικό ποταμού και την κατασκευή επιχώματος.

Οι παραπάνω εργασίες, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επιφέρουν καμία απολύτως επίπτωση στο περιβάλλον.



Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Ν. ΖΕΡΒΑ προς Δημοτικούς Συμβούλους Δωρίδας

Η χώρα μας διέρχεται τα τελευταία οικονομική κρίση. Οι συνέπειες που υφίστανται οι πολίτες είναι τραγικές. Προσωπικές, κοινωνικές και κρατικές-εθνικές. Περικοπή παροχών (μισθοί, συντάξεις) ανεργία και περιορισμός κρατικών δραστηριοτήτων. Στόχος να μαζευτεί και το τελευταίο ευρώ και να περιορισθούν οι σπάταλες δαπάνες.

Για στέγαση των Δημοσίων Υπηρεσιών ξοδεύονται εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ. Όταν από την άλλη μεριά εκατοντάδες δημόσια και δημοτικά κτήρια παραμένουν ανεκμετάλλευτα. Απανωτές εγκύκλιοι και οδηγίες από τα αρμόδια Υπουργεία προς τις Δημόσιες Υπηρεσίες έχουν εκδοθεί, για να τα αξιοποιήσουν.

Στον Δήμο μας χορηγήθηκε τελευταία η 4η δόση της ΣΑΤΑ οικ. έτους 2011. Το ποσό είναι 386.273,00€ Με το πρακτικό σας 120/2012/5.6.2012 κάνατε κατανομή του ποσού σε διάφορους κωδικούς αριθμούς του προϋπολογισμού 2012.

Στον ΚΑ 10-7122.001 εγγράψατε (δηλ. διαθέσατε) ποσό 222.158,14€ για την αγορά κτηρίου στην Τ.Κ. Λιδωρικίου για την στέγαση των υπηρεσιών του Δήμου. Ασφαλώς τα χρήματα αυτά θα αυξηθούν γιατί θα προστεθούν έξοδα (συμβολαιογραφικά, φόροι, -ίσως να μην πληρώνει το δημόσιο- έξοδα επισκευής, αγορά επίπλων, τηλεφωνικές συνδέσεις κλπ)

Στο σκεπτικό-εισήγηση του πρακτικού 120/2012 αναφέρεται: Από τις πρώτες αποφάσεις της θητεία το 2011 ήταν να υπάρξει στον Δήμαρχο να διερευνήσει δυνατότητες, πιθανότητας, είτε ενοικίασης, είτε αγοράς ακινήτου γιά την λύση του προβλήματος στέγασης της Υπηρεσιών του Δήμου.
Καμία εξουσιοδότηση και καμία προσπάθεια αξιοποίησης των κτηρίων που υπάρχουν στις έδρες και την περιοχή των τέως Δήμων Βαρδουσίων, Ευπαλίου, Τολοφώνος.

Το πνεύμα, οι οδηγίες και οι προσπάθειες που καταβάλλονται από όλους τους πολίτες, ακόμη και τον άνεργο, γιατί και αυτός πληρώνει “χαράτσι ΔΕΗ” για να έλθει η ΣΑΤΑ στους Δήμους, πάνε περίπατο.

Η εύκολη λύση, ξόδεμα άσκοπα 222.158,14€

Ασφαλώς και υπάρχουν κτήρια στην Ερατεινή, στο Ευπάλιο και το Κροκύλιο όπου μπορούν να στεγαστούν διάφορες υπηρεσίες και τουλάχιστον προσωρινά.Αν ξεπεραστεί η οικονομική κρίση και έχουμε την πολυτέλεια αγοράς ή ανέγερσης νέων κτηρίων στην έδρα κανένα πρόβλημα. Αλλά σ’ αυτή τη φάση ως Έλληνας πολίτης-Δημότης του Δήμου Δωρίδας που φορολογούμαι όπως όλοι οι Έλληνες αγριότατα, δεν είμαι διατεθειμένος να διαθέσω ούτε ένα λεπτό άσκοπα και σπάταλα.

Στο Ευπάλιο το Δημαρχιακό Μέγαρο, είναι έτοιμο να στεγάσει, χωρίς να ξοδευτεί ούτε ένα ευρώ όποια ή όποιες υπηρεσίες δεν έχουν χώρο.Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στις άλλες έδρες και περιοχές των τέως Δήμων.

Μην σας τρομάζουν οι αποστάσεις. Μην μένετε στον στείρο τοπικισμό και ακόμη μην παραμένετε στην παλιά και αρρωστημένη αντίληψη:Να φέρουμε μια Δημόσια Υπηρεσία στην πόλη μας για να αναπτυχθεί ο τόπος μας. Η ανάπτυξη θα έλθει με την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της περιοχής (Γεωργία, κτηνοτροφία, τουρισμός και ότι άλλο διαθέτει ο κάθε τόπος).

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν είναι έννοια και σύστημα κενό περιεχομένου.Ένα καλό ΚΕΠ στις έδρες των συγχωνευθέντων Δήμων μπορεί να εξυπηρετεί άνετα τους πολίτες. Μην παραβλέπετε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε νέο “Καλλικράτη”, αυστηρότερο. Οι 325 Δήμοι λέγεται και αποδεικνύεται στην πράξη, είναι πολλοί. Ήδη έχουν δρομολογηθεί αυστηροί “Καλλικράτηδες” σε εφορίες, Σχολεία, Αστυνομικά Τμήματα, υποκαταστήματα ΙΚΑ και μια σειρά άλλων Δημόσιων Υπηρεσιών.

Μην επικαλείσθε την εύκολη δικαιολογία, ότι ο νόμος προβλέπει όλες οι υπηρεσίες να βρίσκονται στην έδρα του Δήμου. Αυτή ισχύει εφ’ όσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Πέραν του αυστηρού dura lex, sed lex” -Νόμος σκληρός αλλά Νόμος-υπάρχει και ο νόμος της ανάγκης και της Λογικής που λέει το απλούστατο, προκειμένου να εξοικονομήσω χρήματα που είναι ζητούμενο αυτή την περίοδο αξιοποιώ την περιουσία μου. Αν ήταν έτσι έπρεπε όλοι οι Δήμοι δύο χρόνια τώρα να λειτουργούν ως Νομαρχίες. Αυτό προβλέπει ο Νόμος και αριθμήστε πόσες Δ/νσεις έπρεπε να λειτουργούν (Παιδείας Α/θμιας και Β/θμιας, Φυσικής Αγωγής, Πολεοδομία, Τεχνικές Υπηρεσίες, Αλιείας, Πρόνοιας, Τουρισμού κλπ) Κάθε σπίτι του Λιδωρικίου έπρεπε να στεγάζει και μια Δ/νση. Ένα ερώτημα στο αρμόδιο Υπουργείο όχι μόνο θα σας έδινε την άδεια αλλά και θα σας επιβράβευε.

Κύριοι Σύμβουλοι

η απόφασή σας 120/2012/5.6.2012 στο κεφ. 2 υποπαράγραφος α είναι για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα της χώρας και του Δήμου άστοχη.

Μπράβο όσοι την καταψήφισαν.

Παρακαλώ με δημοκρατικές διαδικασίες να την εξαφανίσετε όπως λένε οι νομικοί ή να την αναστείλετε επ’ αόριστον.

Κανένας πολίτης-δημότης δεν την εγκρίνει.

Η ΣΑΤΑ χορηγείται κατά κανόνα για την κατασκευή και συντήρηση έργων καθημερινότητας (Αγροτική Δημοτική οδοποιία, έργα ύδρευσης κλπ) Εδώ διατίθενται 76.000.000 δρχ. περίπου σε ένα έργο όχι απόλυτα απαραίτητο. Κακώς για δύο χρόνια όπως γράφεται στην εισήγηση ανέχεστε να υπολειτουργούν λόγω έλλειψης οι υπηρεσίες.

Απλά και λαϊκά θα σας έλεγα, είμαστε άξιοι της τύχης μας και των ενεργειών σας.

Και παραφράζοντας τον ποιητή σας λέγω: Και η οικονομία θέλει αρετή και τόλμη!

Με την σημείωση ότι η επιστολή μου δεν έχει καμία σκοπιμότητα, αλλά μόνο σκέψεις και απορίες ενός Δημότη.

Ευχαριστώ

Νικόλαος Ζέρβας
Συνταξιούχος Λυκειάρχης
πρώην πρόεδρος της
Κοινότητας Ευπαλίου
και Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Ευπαλίου

ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΛΑΣ ΑΠΟ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ


Προσωπικούς λόγους επικαλείται ο Γιώργος  Γούλας στην επιστολή παραίτησης που έστειλε στον δήμαρχο Γ. Μπουλέ ο πρώην πλέον αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Ναυπακτίας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφων , αν υπάρχουν και άλλοι λόγοι που τον οδήγησαν να λάβει αυτή την απόφαση, ανέφερε ότι σε μια παραίτηση υπάρχουν περισσότεροι από ένας λόγους ώστε να το πράξεις, αφήνοντας ανοιχτά πολλά ενδεχόμενα.

Ίσως κάποιες διαφωνίες που είχε με την δημοτική αρχή σε θέματα συνεργασίας, αλλά και η παράταξη Νταουσάνη της οποίας είναι μέλος και η οποία εδώ και πολύ καιρό όπως γνωρίζουν οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, δεν βιώνουν τις καλύτερες δυνατές σχέσεις με την δημοτική παράταξη του δημάρχου.

Πολλοί λένε ότι η ρήξη η οποία είχε επέλθει εδώ και καιρό ανάμεσα σε Νταουσάνη και Μπουλέ είναι μη αναστρέψιμη, ενώ πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι ο πρώην δήμαρχος ετοιμάζει τα επόμενα βήματά του όσον αναφορά τις κινήσεις του στην δημοτική σκακιέρα της οποίας θα είναι παίχτης.

Το σίγουρο είναι ότι με αυτή του την κίνηση η παράταξη Μπουλέ δέχεται ένα χτύπημα. Ο καιρός και οι καταστάσεις τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες θα δείξουν αν θα είναι σημαντικό ή αν θα μπορέσει με διορθωτικές κινήσεις ο Δήμαρχος να διασκεδάσει τις εντυπώσεις.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες την θέση του Γ. Γούλα στις τεχνικές υπηρεσίες αναλαμβάνει η μέχρι πρότινος αντιδήμαρχος Πολιτισμού Μ. Ζιαμπάρα. Τη θέση της Μ. Ζιαμπάρα αναλαμβάνει ο Κ. Σταυρόπουλος της ΔΕΥΑΝ και στη θέση του Κ. Σταυρόπουλου, τοποθετείται ο Δ. Καρκατσούλης μέχρι τώρα δημοτικός σύμβουλος.

Τρίτη, 17 Ιουλίου 2012

Οι Δήμοι ένα στάδιο πριν την κατάρρευση


Το μεν πνεύμα πρόθυμο αλλά η σάρκα αδύνατη. Αυτό προκύπτει από την πολύωρη συνάντηση που είχε με το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Στην τετράωρη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές δόθηκε μεν η ευκαιρία να ενημερωθούν ο υπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών για τα οικονομικά και θεσμικά ζητήματα που είναι ανοιχτά, ωστόσο ο Ευρ. Στυλιανίδης δεν ήταν σε θέση να δώσει ξεκάθαρη απάντηση για το μείζον ζήτημα των 300 εκατομμυρίων που δεν έχουν εγγραφεί στο προϋπολογισμό. Αντίστοιχα ομιχλώδες παραμένει το σκηνικό και για τις επικείμενες περικοπές στην αυτοδιοίκηση.

Μετά από επιμονή των δημάρχων για να ξεκαθαριστεί το θέμα ο υπουργός Εσωτερικών διευκρίνισε ότι καταβάλει προσπάθειες προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα των 300 εκατ. ευρώ και θα δώσει ξεκάθαρη απάντηση όταν και ο ίδιος λάβει απάντηση από τον υπουργό Οικονομικών.

Οι δήμαρχοι από την πλευρά τους ξεκαθάρισαν ότι η ετήσια επιχορήγηση των δήμων δεν μπορεί να πέσει κάτω 2,7 δισ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσό αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για την αυτοδιοίκηση η οποία βρίσκεται υπό κατάρρευση.

Επίσης οι δήμαρχοι έκαναν γνωστό στον υπουργό Εσωτερικών ότι έχουν υποστεί περικοπές που ξεπερνούν σε ετήσια βάση το 20%, την ίδια ώρα που στα υπόλοιπα υπουργεία οι περικοπές δεν ξεπερνούν το 5%.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κώστας Ασκούνης επισήμανε στην τοποθέτησή του ότι αν είχαν γίνει οι αντίστοιχες περικοπές σε όλο το υπόλοιπο δημόσιο η χώρα αυτή τη στιγμή θα διέθετε πρωτογενές πλεόνασμα. Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι οι δήμοι βρίσκονται ένα στάδιο πριν την κατάρρευση η οποία θα επέλθει σε περίπτωση που συνεχιστεί η οικονομική αφαίμαξη.

Πάντως ο υπουργός Εσωτερικών στην τοποθέτησή του επιχείρησε να φανεί ανοιχτός στο διάλογο, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με το ζήτημα των παρακρατηθέντων πόρων καθώς αυτοί έχουν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό. Το σχετικό ποσό υπολογίζεται λίγο πάνω από τα 213 εκατ. ευρώ.

Σε σχέση με τα οικονομικά των δήμων έκανε γνωστό ότι από την εικόνα που έχει το υπουργείο Εσωτερικών 17 δήμοι είναι στο κόκκινο και 30 τείνουν να «χτυπήσουν» κόκκινο. Αναφερόμενος στο ζήτημα της εξοικονόμησης πόρων είπε ότι εξετάζεται από το υπουργείο η δυνατότητα θεσμοθέτησης ενός μοντέλου μεταφοράς του συντελεστή δόμησης σε περιπτώσεις απαλλοτριώσεων.

Σχετικά με τις προσλήψεις συμβασιούχων σε κοινωνικές δομές και παιδικούς σταθμούς έκανε γνωστό ότι έχουν εγκριθεί 4.700 θέσεις οι οποίες και αναμένεται μέχρι το Σεπτέμβριο να έχουν καλυφθεί.

Το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι θα συνεχιστεί, λόγω όμως συγχρηματοδότησης με το υπουργείο Εργασίας θα πρέπει να υπάρξει από κοινού συνεννόηση. Θετικό είναι το υπουργείο και για την υλοποίηση του προγράμματος αυτεπιστασίας. Στην πλήρη ανάπτυξή του αναμένεται να απασχοληθούν σε έργα της τοπικής αυτοδιοίκησης 100 με 120 χιλιάδες μακροχρόνια άνεργοι.

Τέλος διερευνάται η δυνατότητα επίλυσης του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών. Ο υπουργός Εσωτερικών πριν ολοκληρώσει την επίσκεψή του ενημέρωσε τους αιρετούς ότι οι κατανομές με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια θα ανατραπούν καθώς έχει ολοκληρωθεί η απογραφή.

Στην κόψη του ξυραφιού

Του  Γιάννη  Κοτόφωλου *

Δυστυχώς τα καλά νέα από την Ευρώπη είναι λιγότερα, σε σύγκριση με τα κακά νέα και κυρίως τις αβεβαιότητες που προμηνύουν μια πιθανή αρνητική προοπτική αλυσιδωτών εξελίξεων σε πανευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα. Εάν συγκεντρώσει κανείς τις δυσοίωνες προβλέψεις που διατυπώνονται από τους διεθνείς αναλυτές τούτη την ώρα, θα έλεγε ότι το προσεχές εξάμηνο του έτους είναι ίσως το κρισιμότερο.

Το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών το Νοέμβριο διαμορφώνεται εξαιρετικά αβέβαιο και μία νίκη των ρεπουμπλικάνων θα μπορούσε να γυρίσει πίσω την οικονομική προσπάθεια της Αμερικής και κατ’ ακολουθία την παγκόσμια οικονομία. Έτσι κι αλλιώς η οικονομία των Η.Π.Α. κινείται με ρυθμό κοντά στο μηδέν, ενώ η κατάσταση στην Ευρώπη παραμένει εντελώς εύθραυστη και οι οικονομικές ενδείξεις διαγράφονται χειρότερες.

Τα προγράμματα λιτότητας στην Ευρώπη αρχίζουν και πλήττουν την ίδια της την καρδιά. Εκτός φυσικά από τις χώρες του Νότου, μικρές και μεγάλες, Ισπανία και Ιταλία, που η κρίση κοντεύει να τις γονατίσει. Το μέγεθος του χρέους στην Ευρώπη παίρνει διαστάσεις εκρηκτικές και η διαχείριση του, ακόμη, αποδεικνύεται από την Ευρώπη πολιτικά ανεπαρκέστατη.

Ακόμη και  η συμφωνία για την ενοποίηση του τραπεζικού συστήματος μετατέθηκε για λίγο αργότερα. Η ταχύτητα των οικονομικών προκλήσεων αποδεικνύεται υπερτριπλάσια από τον χρόνο που σκέφτεται και αποφασίζει η πολιτική Ευρώπη.

Η Γερμανία ήταν ένα πρόβλημα μεγάλο όλο αυτό το διάστημα, κινδυνεύει όμως να γίνει ακόμα μεγαλύτερο για την ενοποίηση της Ευρώπης και τη διατήρηση της συνοχής και της ευρωστίας του ευρώ. Στη Γερμανία, τώρα άρχισε να αναπτύσσεται ένα οικονομικό και πολιτικό ρεύμα ευρώ-σκεπτικισμού και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο.

Κάποιοι δεν αποκλείουν πλέον και τη δημιουργία αντί-ευρωπαϊκού κόμματος, πράγμα που θα φρενάρει σοβαρά τις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Ας μην ξεχνάμε ότι ο σκληρός πυρήνας της Bundesbank είναι πάντα υπέρ της επιστροφής στο μάρκο…

Και στην πανευρωπαϊκή σκακιέρα πάντως, οι  πολιτικές ισορροπίες μεταξύ των ισχυρών κυβερνητικών κέντρων δεν βρίσκονται σε εύρυθμη λειτουργία. Ο γάλλο-γερμανικός άξονας που αποτελεί το άλφα και το ωμέγα για την προώθηση των ευρωπαϊκών πραγμάτων, βρίσκεται σε μεγάλη δυσαρμονία και δεν μπορεί να παίξει τον απαιτούμενο λειτουργικό του άλλοτε ρόλο.

Η Ιταλία του Μόντι, ωστόσο, είναι μια συγκολλητική δύναμη η οποία λειτουργεί τούτη την ώρα πολύ γόνιμα μεταξύ των δύο άλλων πόλων, του Ολάντ και της Μέρκελ,. Εάν όμως ο Μόντι απολέσει την εξουσία, τότε το μείγμα όλο μπορεί να γίνει κομμάτια και να κινδυνέψει άμεσα το ευρώ.

Μια ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα, η οποία μπορεί να επιταχύνει το ντόμινο των αρνητικών γεγονότων είναι τυχόν σοβαρή απώλεια ελέγχου του παιχνιδιού στην Ελλάδα. Οι ξένοι αναλυτές δείχνουν πολύ περιορισμένη εμπιστοσύνη στο ελληνικό πολιτικό σύστημα (κυβέρνηση και αντιπολίτευση), για την ωριμότητα και την βούληση με  την οποία θα διαχειριστεί τις μεγάλες ανάγκες τις χώρας, το προσεχές -πολύ κρίσιμο - εξάμηνο.

Στις αβεβαιότητες τέλος θα πρέπει να προστεθούν και οι πιθανότητες (ίσως πάνω από 50%) μίας επίθεσης του Ισραήλ στο Ιράν, που θα επηρέαζε αρνητικά τα πάντα στις οικονομίες.

* Γιάννης Κοτόφωλος είναι δημοσιογράφος στη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ , με καταγωγή από την Δωρίδα

Δευτέρα, 16 Ιουλίου 2012

Τα πρώτα γκάλοπ μετά τις εκλογές για κόμματα, συνδικαλιστές και μνημόνιο

Την άποψη των πολιτών για το θέμα που τις τελευταίες ημέρες αποτέλεσε αντικείμενο αντιπαράθεσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην αντιπολίτευση, για τις αποκρατικοποιήσεις , δηλαδή, αλλά και την πρόθεση ψήφου, καταγράφουν τελευταίες δημοσκοπήσεις. Από αυτές συμπεραίνεται αφενός ότι η πλειοψηφία των πολιτών τάσσεται υπέρ των αποκρατικοποιήσεων, αλλά και ότι οι Έλληνες εξακολουθούν να είναι αναποφάσιστοι.

Στη δημοσκόπηση της Κapa Research για λογαριασμό της εφημερίδας Βήμα της Κυριακής, οι πολίτες δηλώνουν απογοητευμένοι από τα κόμματα και αδιάφοροι για τις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα.

Στην πλειονότητά τους οι πολίτες ζητούν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας, ενώ πέφτει στην τρίτη θέση η επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου .

Το σημαντικότερο, στοιχείο της έρευνας αυτής, βέβαια, είναι το γεγονός ότι οι πολίτες σε ποσοστό 62,7% φαίνεται να τάσσονται «υπέρ» των αποκρατικοποιήσεων και μόνο το 29,4% «κατά».

Μάλιστα, το 62,7% κατακρίνουν τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών πάνω στο επίμαχο θέμα των αποκρατικοποιήσεων και μόνο το 30,9% αξιολογούν θετικά τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών.

Επίσης, ένας στους τέσσερις Έλληνες φαίνεται να μην εμπιστεύεται κανένα κόμμα, ενώ σε ποσοστό 55,2% φέρονται να θεωρούν θετική εξέλιξη την κυβερνητική συνεργασία ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ.

Στην πρόθεση ψήφου τώρα η ΝΔ προηγείται με 23,6% ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί με περίπου τρεις μονάδες λιγότερο.

Αναλυτικά στην πρόθεση ψήφου τα κόμματα συγκεντρώνουν:

ΝΔ:                                23,6%
ΣΥΡΙΖΑ:                       20,7%
ΠΑΣΟΚ:                        11,1%
Ανεξάρτητοι Έλληνες:    6,4%
Χρυσή Αυγή:                  7,4%,
Δημοκρατική Αριστερά: 5,7%
ΚΚΕ:                               4,8%.

Στο ερώτημα τι γνώμη έχετε για τους πολιτικούς αρχηγούς του νέου Κοινοβουλίου , οι θετικές γνώμες ήταν

Φώτης Κουβέλης         61,5%
Αντώνης Σαμαράς       50.6%
Αλέξης Τσίπρας           42,8%
Ευάγγελος Βενιζέλος   35,7%
Πάνος Καμένος            30,4%
Αλέκα Παπαρήγα         23,5%
Νίκος Μιχαλολιάκος    18,9%

Παρόμοια είναι και τα ποσοστά που προκύπτουν από τη δημοσκόπηση της MRB για τη Real News. Αναλυτικά στην πρόθεση ψήφου με την αδιευκρίνιστη ψήφο να κυμαίνεται στο 18,5% τα κόμματα φαίνεται να συγκεντρώνουν:

ΝΔ:                                 23,5%
ΣΥΡΙΖΑ:                         21,7%
ΠΑΣΟΚ:                         10,1%
Ανεξάρτητοι Έλληνες:      6,3%
Χρυσή Αυγή:                     6,1%
Δημοκρατική Αριστερά:   5,1%
ΚΚΕ:                                 4,1%

Σημαντικά τέλος είναι τα ευρήματα και από πανελλαδικό γκάλοπ που έκανε η εταιρία RASS για την εφημερίδα ΤΟ ΠΑΡΟΝ, όπου το 66,7% των πολιτών βλέπουν θετικά τη συγκυβέρνηση , ενώ αρνητική εμφανίζεται η εικόνα των συνδικαλιστών , όπου το 76,8% θεωρεί ότι επιδιώκουν το προσωπικό τους συμφέρον και μόνο το 17,7% πιστεύει ότι εκφράζουν τα συμφέροντα των εργαζομένων.

Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΚΛΗΡΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ


Του Θανάση  Λουκόπουλου

Αναμενόμενο ήταν και σ’ ένα βαθμό λογικό, οι ηγεσίες των κομμάτων να μην τολμήσουν ξεπεράσουν το σύνδρομο της αυτοεπιβεβαίωσης. Συνέχισαν να υπερασπίζονται τις προεκλογικές τους θέσεις κατά την συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή χωρίς τις απαραίτητες προσαρμογές.
Έκαναν ξανά το λάθος να θεωρούν ότι οι θέσεις αυτές μπορούν ν’ αποτελέσουν από μόνες τους, τους άξονες της εθνικής στρατηγικής που αναζητάει η χώρα, όταν είναι γνωστό σε όλους ότι διαμορφώθηκαν  κάτω από καθεστώς μικροπολιτικών διαγκωνισμών και υπερβολής καθώς και ανάδειξης της αρρωστημένης πλέον νοοτροπίας, ότι κάθε μια ξεχωριστά μπορεί να εκφράσει αυθεντικά τα μηνύματα που θέλει να στείλει ο λαός στην πολιτική ηγεσία.

Ήταν αναμενόμενο γιατί οι ηγεσίες των κομμάτων, δυσκολεύονται να αφομοιώσουν την ανάγκη διαμόρφωσης όχι απλά ενός πλαισίου, αλλά διαμόρφωσης συγκεκριμένων εθνικών προτεραιοτήτων που θα οδηγήσουν την χώρα στη νέα πραγματικότητα. Του νέου, δηλαδή, παραγωγικού και οικονομικού μοντέλου καθώς και μιας άλλης παραγωγικής ανασυγκρότησης με εθνικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά.

Παρά ταύτα δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε τις φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλαν οι ηγεσίες των περισσοτέρων κομμάτων, να προσαρμόσουν κάποιες από τις κομματικές τους θέσεις, στις ανάγκες της δύσκολης και περίπλοκης συγκυρίας.

Το έκαναν εξ’ ανάγκης οι ηγεσίες  Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, χωρίς παρόλα αυτά να καλύπτουν όλο το φάσμα των αναπάντητων ερωτημάτων που έχουν ενώπιών τους. Υπάρχει, βεβαίως, το ελαφρυντικό της πρωτόγνωρης διαδικασίας της τρικομματικής κυβερνητικής συνεργασίας. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για χρονική παράταση των αξόνων εκείνων κυβερνητικής πολιτικής, που πρέπει να υλοποιηθούν καθώς αυτή την ώρα οι ανάγκες των κοινωνικών τάξεων και των παραγωγικών δυνάμεων είναι πολλαπλάσιες από μια άλλη φυσιολογική πολιτική περίοδο.

Το έκανε σ’ ένα βαθμό και ο ΣΥΡΙΖΑ, κυρίως μέσω των ομιλιών κορυφαίων στελεχών –βουλευτών του, που έκριναν ότι είναι η ώρα για μια δημιουργική αντιπαράθεση με προσαρμογές και υλοποιήσιμες προτάσεις. Ο ίδιος, ο Αλέξης Τσίπρας, στα πλαίσια προφανώς του εξισορροπητικού του ρόλου, θέλησε να εστιάσει στην πόλωση και στην σκληρή αντιπαράθεση σε μια προσπάθεια να εκφράσει τις πολλές ενδοπαραταξιακές αντίρροπες τάσεις και τις πολλές αντιφάσεις του προγράμματός του.

Οι σκοπιμότητες, ωστόσο, που επέβαλαν στις ηγεσίες των κομμάτων να εμφανιστούν στη Βουλή με το συγκεκριμένο ύφος και  πολωτική επιχειρηματολογία, πρέπει ν’ απαλειφθούν από τον δημόσιο διάλογο, που αρχίζει από αύριο, για τα μέσα, τον τρόπο και το χρονοδιάγραμμα εξόδου της χώρας από την κρίση.

Δεν είναι αδόκιμο, ούτε εξωπραγματικό να πούμε ότι ακόμα κι αυτή η πρωτοφανής κρίση, γεννάει ευκαιρίες. Αυτό που πρέπει ν’ απαντηθεί τώρα είναι κατά πόσο οι πολιτικές ηγεσίες έχουν τη δύναμη, την  θέληση και την αποφασιστικότητα να τις εκμεταλλευτούν.

Ευκαιρίες που πρώτα απ’ όλα μπορούν ν’ αλλάξουν τις λειτουργίες του ίδιου του πολιτικού συστήματος, κάτι που έμοιαζε σχεδόν αδύνατο σε άλλες κοινοβουλευτικές περιόδους. Μπορούν ν’ αλλάξουν το παρασιτικό πλαίσιο πλειάδας αντιπαραγωγικών-οικονομικών δραστηριοτήτων, ώστε ν’ απαλλαγεί η οικονομία από τα βαρίδια που την κρατούσαν καθηλωμένη. Μπορούν, επίσης, ν’ αλλάξουν τον χάρτη των  διαχρονικών καρκινωμάτων που συνιστούσαν οι πρακτικές της φοροδιαφυγής, της διαπλοκής, της διαφθοράς, των εναρμονισμένων πρακτικών  του αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και της σύμπτυξης πάσης φύσεως καρτέλ που εκτίναξαν στα ύψη το κόστος ζωής των Ελλήνων.

Αν αυτά τα αρνηθούν η Τρόικα και τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε., τότε θα είναι αυτοί οι υπόλογοι απέναντι στις κοινωνίες και τις παραγωγικές δυνάμεις των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, οι οποίες θα πληγούν βάναυσα από την μετάδοση της κρίσης, που είναι βέβαιο ότι  θα γίνει αν αποτύχει το ελληνικό εγχείρημα.

Ας αναφέρουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Θα επιμείνουν η Τρόικα και τα θεσμικά κοινοτικά όργανα να πιέζουν για μεταρρυθμίσεις, ιδιωτικοποιήσεις  και πιστή εφαρμογή του δημοσιονομικού συμφώνου, αλλά θα είναι δύσκολο ν’ αρνηθούν την απαίτηση ολοκλήρου της κοινωνίας, για δραστικές αλλαγές στη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος. Θα είναι δύσκολο ν’ αρνηθούν την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών κατά το πρότυπο Ιταλίας-Ισπανίας-Πορτογαλίας που θα διευκολύνει κατά πολύ τις εθνικές προτεραιότητες για ρευστότητα στην αγορά. Θα είναι δύσκολο να συνεχίζουν να προστατεύουν τις κλειστές ομάδες τραπεζιτών, που μπλοκάρουν το άνοιγμα όλων των διαδικασιών, που οδηγούν σε επενδύσεις και ανάπτυξη.

Θα επιμείνουν να πιέζουν για άμεσες ιδιωτικοποιήσεις, αλλά θα είναι δύσκολο να αρνηθούν ολοκληρωμένες αντιπροτάσεις, για πιο ελαστική εφαρμογή κάποιων κοινοτικών οδηγιών, που εμποδίζουν τη δημιουργία διακρατικών συμφωνιών, κοινοπρακτικών σχημάτων και συμπράξεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα για την αποδοτική αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας.

Ακόμη, θα είναι δύσκολο για την Τρόικα και τα αρμόδια κοινοτικά όργανα να υπερασπισθούν κάποιες λεόντειες συμφωνίες που οι επιτήδειοι έχουν κατά νου να προωθήσουν στον χώρο π.χ. της ενέργειας και ν’ αρνηθούν σοβαρές αντιπροτάσεις για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μικτού συστήματος στη ΔΕΗ, που δεν θα την αποκόπτει από το δημόσιο έλεγχο, αλλά από την άλλη θα εξαλείφει τις εστίες σπατάλης και διαφθοράς που δημιουργούσαν ελλείμματα.

Ιδού κατά συνέπεια πεδίον διαπραγμάτευσης λαμπρόν.

Με σοβαρότητα και  μεθοδικότητα. Σημείο προς σημείο και περίπτωση με περίπτωση, αλλά και μ’ ένα ισχυρό ενιαίο μέτωπο απέναντι στις παντοειδείς πιέσεις. Αλλά και με απόκρουση όλων των ύπουλων διεμβολήσεων που είναι βέβαιο ότι θα εκδηλωθούν από τους δανειστές μας. Στοιχεία, δυστυχώς, που δεν είχαν οι κυβερνήσεις Γιώργου Παπανδρέου και Λουκά Παπαδήμου.

Σε κάθε σκληρό μέτρο που προτείνουν οι τροϊκανοί θα πρέπει να υπάρξει ολοκληρωμένη αναπτυξιακή αντιπρόταση για παρεμφερή θέματα.

Οι μονομανίες των υπηρεσιακών στελεχών της Τρόικας, αντιμετωπίζονται μόνο με πολιτική διαπραγμάτευση σε επίπεδο κορυφής και όχι το αντίστροφο.