Ειδησεογραφικό blog για τη ΔΩΡΙΔΑ

* To "DORIDA news" είναι ανεξάρτητο ειδησεογραφικό blog, που στελεχώνεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και επιστήμονες συνεργάτες.Διευθύνεται από το δημοσιογράφο Περικλή Ν. Λουκόπουλο - mail, perilouko@yahoo.gr *

Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΟΙΟΙ ΕΚΛΕΧΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΔΕ και για το ΔΣ της Περιφερειακής Ένωσης από του Δήμους της Στερεάς Ελλάδας

Ο Αντιδήμαρχος Δωρίδας Κώστας Αντωνόπουλος  εκλέχτηκε εκπρόσωπος στην ΚΕΔΕ


Εκλογές για την ανάδειξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων για την Στερεά Ελλάδα έγιναν χθες στη Λαμία.

Επίσης εκλέχτηκαν και οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) πρώην ΚΕΔΚΕ.

Από το Δήμο Δωρίδας ο Αντιδήμαρχος Κώστας Αντωνόπουλος εκλέχτηκε εκπρόσωπος για την ΚΕΔΕ.

Να επισημάνουμε ότι στο Γενικό Συμβούλιο της  ΚΕΔΕ συμμετέχουν εξ οφίτσιο όλοι οι Δήμαρχοι της χώρας.

Στις εκλογές έλαβαν μέρος πέντε Συνδυασμοί. Από τους 125 εγγεγραμμένους εκπροσώπους των Δήμων ,ψήφισαν οι 120. Τα αποτελέσματα είναι:

ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ  (Στηρίχτηκε από Ν.Δ. και Δημοκρατική Συμμαχία ),με επικεφαλής τον Γιώργο Κοτρωνιά,  58 ψήφους.

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΕΡΕΑΣ  (Στηρίχτηκε από ΠΑΣΟΚ) με επικεφαλής τον Νίκο Παπαγγελή, 46 ψήφους.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ  (Ανεξάρτητη φιλοπασοκική) με επικεφαλής τον Γιώργο Ντασιώτη,  8 ψήφους.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ Δ.ΘΩΜΑΣ ,  6 ψήφους

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ Κ.ΜΠΑΣΔΕΚΗΣ   (στηρίχτηκε από ΚΚΕ),  2 ψήφους.

Αναλυτικότερα για το 21μελές Δ.Σ. της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας εκλέχτηκαν οι εξής από κάθε συνδυασμό :

Αδέσμευτη Δημοκρατική Αυτοδιοικητική Κίνηση

Από τη λίστα των Δημάρχων
1.Κοτρωνιάς Γεώργιος ( Λαμίας )
2.Ζεμπέλης Αθανάσιος ( Χαλκίδας )
3.Νικολάου Σπύρος ( Θηβών )
4.Τάτσης Δημήτριος ( Αγράφων )
5.Φουσέκης Νικόλαος ( Δελφών )
6.Ζάκος Χριστόφης ( Ιστιαίας-Αιδηψού )

Από τη λίστα Δημοτικών Συμβούλων
7.Χατζησταμάτης Ανδρέας ( Θηβών )
8.Συλεούνης Δημήτριος (Λαμίας )
9.Μανανάς Αθανάσιος ( Δελφών )
10.Κωστάρας Χαράλαμπος ( Χαλκίδας )

Αυτοδιοικητικό Κίνημα Στερεάς

Από τη λίστα των Δημάρχων
1.Παπαγγελής Νικόλαος ( Λειβαδιάς )
2. Μπουροδήμος Γ. ( Διρφίων – Μεσσαπίων )
3.Λιόλιος Νικόλαος ( Λοκρών )
4.Τετραμίδας Κ. ( Μώλου-Αγ. Κωνσταντίνου )

Από τη λίστα των Δημοτικών Συμβούλων
5.Πέτσης Ηλίας ( Ιστιαίας-Αιδηψού )
6.Ρούλιας Ιωάννης ( Λαμίας )
7.Παγώνης Χρήστος ( Χαλκίδας )
8.Τσιβάρας Δημήτρης ( Δελφών )

Ανεξάρτητη Αυτοδιοικητική Κίνηση

Από τη λίστα των Δημάρχων
1.Ντασιώτης Γιώργος ( Αλιάρτου )

Από τη λίστα Δημοτικών Συμβούλων
2.Χαλβαντζης Σταμάτης ( Θηβών )

Ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο Δ.Θωμά

Θωμάς Δημήτριος ( Κύμης-Αλιβερίου )


ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΚΕΔΕ

Για εκπρόσωποι στη Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) εκλέχτηκαν οι 10 παρακάτω κατά συνδυασμό :

Αδέσμευτη Δημοκρατική Αυτοδιοικητική Κίνηση

Φέγγος Αθανάσιος ( Καρπενησίου )
Παλιαλέξης Ηλίας ( Λαμίας )
Τσιαχρήστας Δημήτριος ( Δομοκού )
Σουλιώτης Νίκος ( Καρπενησίου )
Παπαδημητρίου Ιωάννης ( Θηβών )

Αυτοδιοικητικό Κίνημα Στερεάς

Τσιάμης Ιωάννης ( Ορχομενού )
Τσέρτος Κωνσταντίνος ( Λοκρών )
Αντωνόπουλος Κώστας ( Δωρίδας )
Νταντούμη Ιωάννα ( Λειβαδιάς )

Ανεξάρτητη Αυτοδιοικητική Κίνηση

Γρίβας Ιωάννης ( Αμφίκλειας-Ελάτειας )

Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Δημοσκόπηση με το ΠΑΣΟΚ…μονοψήφιο !

Σε κατάσταση «κόκκινου συναγερμού» βρίσκεται το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς στα δημοσιογραφικά γραφεία κυκλοφορεί η πληροφορία ότι, δημοσκόπηση που ξεκίνησε στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, και ολοκληρώνεται σήμερα, δείχνει το ΠΑΣΟΚ να έχει υποχωρήσει σε… μονοψήφια ποσοστά, στην πρόθεση ψήφου.

Μια τέτοια εξέλιξη επιβεβαιώνει ότι η πρωτοφανής πολιτική φθορά που έχει υποστεί τον τελευταίο χρόνο το κυβερνών κόμμα, συνεχίζεται και διευρύνεται, καθώς μια αποτύπωση πρόθεσης ψήφου κάτω από το 10%, συνεπάγεται ότι ακόμη και με την τακτική της στάθμισης που ακολουθούν οι εταιρείες, προσμετρώντας μόνο τα έγκυρα ψηφοδέλτια, το ΠΑΣΟΚ δεν ξεπερνά σε συνθήκες εκλογών το 20%!

Η δημοσκόπηση «τρέχει» σε δυο κύματα από τις αρχές της εβδομάδας, καθώς επιχειρεί να αποτυπώσει τις εκτιμήσεις των πολιτών για τους χειρισμούς της Κυβέρνησης στο θέμα των μέτρων που προέκυψαν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με την τρόικα, για την εκταμίευση της 6ης δόσης.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, τα ποιοτικά στοιχεία της δημοσκόπησης καταγράφουν σημαντική μείωση εμπιστοσύνης για τον Γιώργο Παπανδρέου και τα κορυφαία στελέχη, καθώς και περαιτέρω αποσυσπείρωση της εκλογικής βάσης του ΠΑΣΟΚ, που ενισχύει τα κόμματα της Αριστεράς, ενώ παρατηρούνται και απευθείας μετακινήσεις προς τη Νέα Δημοκρατία.

Θυμίζουμε ότι και τους τελευταίους μήνες υπήρξαν δημοσκοπήσεις που εμφάνιζαν το ΠΑΣΟΚ, χωρίς στάθμιση, να έχει υποχωρήσει στην πρόθεση ψήφου ακόμη και στο 15%, φαίνεται ωστόσο ότι τα δεδομένα έχουν πλέον επιβαρυνθεί για την Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου.

Πηγή: statesmen.gr

… κι άλλο σοκ από τα Χανιά, όπου τό κόμμα της Ντόρας προηγείται της Νέας Δημοκρατίας !

Πραγματικό σοκ προκαλούν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε στα Χανιά η γνωστή εταιρεία Cretan Polls με θέμα την «πολιτική συγκυρία στο Ν. Χανίων». Το 65,5% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η κυβέρνηση δεν έχει την νομιμοποίηση να λάβει τα μέτρα που λαμβάνει.

Το 59,7% πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση θα χειροτερεύσει ή πως η χώρα θα πτωχεύσει. Το 58,9% των ερωτηθέντων Χανιωτών δηλώνει πως είτε θα απέχει από τις εκλογές, είτε θα ψηφίσει λευκό-άκυρο, είτε δεν έχει αποφασίσει τι θα ψηφίσει.

Όσον αφορά την πρόθεση ψήφου τα κόμματα συγκεντρώνουν τα εξής ποσοστά:

ΠΑΣΟΚ    ....................................24%
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ.....11,3%
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ...................10,6%
ΚΚΕ .............................................10,6%
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ............. 9,4%
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.........8,4%
ΛΑΟΣ .......................................... 5,7%
ΣΥΡΙΖΑ .........................................5,1%
ΑΛΛΟ .........................................14,9%
ΑΠΟΧΗ .......................................26%
Αδιευκρίνιστη ψήφος ..................16,8%
Λευκό άκυρο ..............................16,1%

Να σημειωθεί πως η συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ στο Ν. Χανίων είναι μόλις στο 32,9% και αντίστοιχα της ΝΔ στο 28,1%.

Πηγή: www.flashnews.gr

ΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΠΡΟΩΘΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΣΠΑ για τους δήμους Δωρίδας και Δελφών


Τι συζητήθηκε στη συνάντηση εργασίας της Άμφισσας παρουσία του Περιφερειάρχη Κλέαρχου Περγαντά


Σειρά σημαντικών έργων για τους Δήμους Δωρίδας και Δελφών προωθούνται μέσα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Άμφισσα υπό την Προεδρία του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδος Κλέαρχου Περγαντά.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπεριφερειάρχης Γιώτα Γαζή, οι Δήμαρχοι Δωρίδας Γ. Καπεντζώνης και Δελφών Ν. Φουσέκης, Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Φωκίδας όλων των παρατάξεων, Δημοτικοί σύμβουλοι και εκπρόσωποι των Δήμων, καθώς και στελέχη των υπηρεσιών της Περιφέρειας και των Δήμων.

Σύμφωνα με όλες τις πλευρές πραγματοποιήθηκε ένας εποικοδομητικός διάλογος με κοινή συνισταμένη την αποτελεσματική υλοποίηση του ΕΣΠΑ, την τελευταία μας ευκαιρία για όλα όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα χρόνια μέσα από τους κοινοτικούς πόρους!

Αναλυτικότερα, στα ποιοτικά και ποσοτικά μεγέθη του προγράμματος της Στερεάς Ελλάδας αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Κλέαρχος Περγαντάς, καθώς επίσης και σε δύο θετικές εξελίξεις, που, παρά το πιεσμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, εξασφαλίστηκαν με παρεμβάσεις στους Υπουργούς, και συγκεκριμένα :

- Στην εξασφάλιση της υπερδέσμευσης του προγράμματος, σε ποσοστό 120%, επί των νομικών δεσμεύσεων

- Στην εξαίρεση της Στερεάς Ελλάδας από την οριζόντια περικοπή της εθνικής συμμετοχής, γεγονός, το οποίο δεν μειώνει το πρόγραμμα.

Ο κ. Περγαντάς τόνισε χαρακτηριστικά : «Το μεγάλο θέμα που έχουμε να δούμε τώρα, είναι η δύσκολη και επίπονη δουλειά που έχουμε μπροστά μας : η υλοποίηση του ΕΣΠΑ. Αυτός είναι ο κύριος όγκος της δουλειάς μας, αυτό είναι το κέντρο βάρους των προσπαθειών μας, αυτή είναι η πραγματικότητα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Το 2011 είναι μια κρίσιμη χρονιά στο πεδίο υλοποίησης, διαχείρισης κι εφαρμογής του Προγράμματος της Στερεάς Ελλάδας. Στο πλαίσιο της επιτάχυνσης έχουμε σχεδιάσει ένα πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιήσουμε με ασφυκτικά περιθώρια και πιστεύουμε ότι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε και να επιτύχουμε τους στόχους μας»

Ειδική αναφορά στα έργα της Φωκίδας, που υλοποιούνται μέσα από το ΕΣΠΑ, έκανε ο Περιφερειάρχης, επισημαίνοντας : «Τα ενταγμένα έργα που αφορούν χωρικά τη Φωκίδα, είναι 25 : 24 στο Περιφερειακό Πρόγραμμα και 1 από την εκχώρηση του ΕΠΠΕΡΑΑ., με τελικούς δικαιούχους Υπηρεσίες της Περιφέρειας και της Περιφερειακής Ενότητας, Δήμους και Νομικά τους Πρόσωπα, καθώς και άλλους φορείς, όπως ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων και υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Ο συνολικός προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης είναι 39.086.521,87 εκ. €.

Από το ΕΣΠΑ υλοποιούνται σημαντικές παρεμβάσεις στη Φωκίδα, όπως ο δρόμος Άμφισσας – Λιδορικίου, από Αγία Ευθυμία ως διασταύρωση φυλακών Μαλανδρίνου, προϋπολογισμού 21.019.868 €. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασίες δημοπράτησης και έχουμε προγραμματίσει σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 29 Σεπτεμβρίου, την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου. Είναι προφανές το πόσο σημαντική είναι η παρέμβαση για τη βελτίωση της προσπελασιμότητας στη Φωκίδα και την άρση της απομόνωσης των ορεινών περιοχών.

Με την ευκαιρία, θα πρέπει να πούμε ότι οι μεγάλοι οδικοί άξονες της Περιφέρειας, όπως ο δρόμος Ιτέα – Αντίρριο, είναι στην κορυφή των διεκδικητικών μας προτεραιοτήτων και γιαυτό βρισκόμαστε σε άμεση συνεργασία με την ηγεσία και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών.

Έχουν ήδη προχωρήσει οι μελέτες για το τμήμα του δρόμου από Ιτέα ως το Γαλαξίδι, μήκους 13 χιλιομέτρων, με στόχο την ένταξη στο τομεακό του ΕΣΠΑ και τη δημοπράτησή του στο τέλος του 2011.

Επιδίωξή μας είναι να αναβαθμιστεί η πρόσβαση της Φωκίδας στον ΠΑΘΕ, μέσω των οδικών αξόνων Θήβα – Λιβαδειά – Αράχοβα και Λαμία – Μπράλλος – Άμφισσα. Για το σκοπό αυτό, προωθούμε και διεκδικούμε την ολοκλήρωση των μελετών και την κατασκευή αυτών των έργων.

Επίσης, και είναι πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την περιοχή, έχει προχωρήσει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου «Αρδευτικό Ελαιώνα Άμφισσας» (Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης), προϋπολογισμού 37.000.000 €.

Στο πρόγραμμά μας όπως ξέρετε έχουμε εντάξει και χρηματοδοτούμε με 7.166.000 € το κτίριο του ΤΕΙ Άμφισσας. Μια σημαντικότατη παρέμβαση στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ισχυροποιεί την παρουσία, την εξέλιξη και την αναβάθμιση του ΤΕΙ.

Όπως γνωρίζετε, με το έργο θα ολοκληρωθούν 4 κτίρια για τη στέγαση του Τμήματος Διαφήμισης και Εμπορίας, συνολικού εμβαδού 3.238 τετραγωνικών μέτρων και θα διαμορφωθεί ο περιβάλλων χώρος.

Η δημοπράτηση του έργου έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 27 Σεπτεμβρίου.

Επίσης, από το πρόγραμμά μας χρηματοδοτούνται έργα για τον Αρχαιολογικό χώρο Δελφών, που αποτελεί παγκόσμιο πολιτιστικό κέντρο.

Σε ότι αφορά τα ΣΧΟΟΑΠ, όπως γνωρίζετε, πήραμε ήδη αποφάσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο για τη λύση των προγραμματικών συμβάσεων, τονίζοντας ότι θα πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2011.

Για τα κρίσιμα θέματα της διαχείρισης των απορριμμάτων, η Φωκίδα, όπως και άλλες περιοχές της Περιφέρειας, παρουσιάζει υστέρηση στην υλοποίηση του Περιφερειακού Σχεδιασμού. Μια από τις πρώτες μας προτεραιότητες είναι να συντονιστούμε με τους Δήμους και τους φορείς τους, που είναι υπόχρεοι για τη διαχείριση των απορριμμάτων και να προχωρήσουμε άμεσα σε λύσεις. Λύσεις που θα είναι τεχνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά αποδεκτές.

Παράλληλα, ως Δήμοι, θα πρέπει να προχωρήσετε άμεσα στο κλείσιμο και στην αποκατάσταση των ΧΑΔΑ.»

Στη συνέχεια ο κ. Περγαντάς ανέφερε τους τρείς κεντρικούς άξονες που προτάσσει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για το ΕΣΠΑ, και απαιτούν την ενεργοποίηση όλων των φορέων, αναφέροντας :

«Πρώτον και κεφαλαιώδες : Τις δεσμεύσεις που έχουμε για την απορροφητικότητα του προγράμματος, το γνωστό κανόνας «ν + 3», δηλαδή την υποχρέωση να κάνουμε δαπάνες, μέχρι τέλους του 2011, ύψους 32,58 εκατομ. €. Η μη επίτευξη του κανόνα «ν + 3», επιφέρει αυτόματα αναλογική μείωση των κοινοτικών κονδυλίων. Να τονίσω, στο σημείο αυτό, ότι την απορρόφηση των 32,58 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή την επίτευξη του «ν+3» για το 2011, θα πρέπει να την πετύχουμε μέσα σε λιγότερο από 3,5 μήνες από σήμερα. Είναι προφανές πως για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, ο οποίος είναι πολύ δύσκολος και κρίσιμος, πρέπει όλοι να δουλέψουμε σκληρά, και να επιταχύνουμε τους ρυθμούς υλοποίησης των έργων.

Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, έτσι ώστε να συζητήσουμε έργο – έργο και να βρούμε λύσεις στα όποια προβλήματα υπάρχουν.

Δεύτερον: Να επιταχύνουμε τους ρυθμούς υλοποίησης, σε συνεργασία με το σύνολο των δικαιούχων και των εμπλεκόμενων φορέων.

Εμείς από την πλευρά μας ολοκληρώνουμε τη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων που έχουν υποβληθεί (14 προτάσεις από τη Φωκίδα, προϋπολογισμού 12.859.926 €) και την οριστικοποίηση των εντάξεων.

Από τη δική σας πλευρά, όπως σας έχουμε ζητήσει με έγγραφό μας, θέλουμε να επιλέξετε και να μας δώσετε ώριμα έργα και έργα – σημαία, που με την υλοποίησή τους θα συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα και στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου μας.

Τρίτον: Θα πρέπει να προχωρήσουμε στην εξυγίανση του προγράμματος, με απένταξη των έργων που έχουν σοβαρές αποκλίσεις στην υλοποίησή τους. Είναι γνωστό ότι το μέτρο αυτό προβλέπεται από το σχετικό έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας του ΕΣΠΑ».

Τέλος ο Περιφερειάρχης, αναφέρθηκε στις Συλλογικές Αποφάσεις και την διεκδίκηση διεύρυνσης της ΣΑΕΠ 766, που θα περιλαμβάνει και την Φωκίδα, λέγοντας χαρακτηριστικά :

«Είναι γνωστό ότι η ΣΑΕΠ 766 δεν περιλαμβάνει την Φωκίδα, η οποία είχε δικό της Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα. Επίσης, γνωρίζετε και γνωρίζουμε όλοι ότι, οι χρηματοδοτήσεις πολλών συλλογικών αποφάσεων, όπως του Προγράμματος της Φωκίδας, βρίσκονται σε στασιμότητα. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να εξομαλυνθεί η ροή των κονδυλίων και να συνεχιστεί η υλοποίηση των έργων.

Παράλληλα, επειδή, με έντονες παρεμβάσεις μας, η ΣΑΕΠ 766 συνεχίζει να χρηματοδοτείται, έχω ήδη θέσει και συζητήσει το ζήτημα της διεύρυνσης του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος της Περιφέρειας, που θα περιλαμβάνει φυσικά και τη Φωκίδα, εκτιμώντας ότι υπάρχει ανάγκη πολλαπλασιασμού της χρηματοδότησής του, σε ύψος πάνω από 500 εκατομμύρια €. Αυτή η δουλειά θα προκύψει μέσα από την εκπόνηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, το οποίο ξεκινήσαμε με τη συμμετοχή των Υπηρεσιών και των Νομικών Προσώπων μας.

Εκείνο πάντως, που γίνεται προφανές από τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία των Συλλογικών Αποφάσεων, είναι ότι θα πρέπει να ξεκινήσουμε άμεσα μια διαδικασία εξορθολογισμού τους, με στόχο να τις μετατρέψουμε σε συγκροτημένα και κυρίως εφαρμόσιμα προγράμματα».

Κλείνοντας ο Περιφερειάρχης Κλέαρχος Περγαντάς, απευθυνόμενος στους Δημάρχους, στους εκπροσώπους των Δήμων και στους συμμετέχοντες, τόνισε : «Είναι εντελώς προφανές, είναι αναγκαίο και χρειαζόμαστε τη συνεργασία, τη συμμετοχή σας και την ενεργοποίησή σας, ότι έχουμε μπροστά μας μια περίοδο σκληρής δουλειάς για να υλοποιήσουμε το Πρόγραμμα της Στερεάς Ελλάδας. Κεντρική επιδίωξή μας είναι να αξιοποιήσουμε όλους τους διαθέσιμους πόρους, να διαχειριστούμε με τον καλλίτερο τρόπο το Πρόγραμμα της Στερεάς Ελλάδας, να παράξουμε έργο και να μην αφήσουμε να χαθεί ούτε ένα ευρώ από την Περιφέρειά μας».

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗΣ

«Το κύριο θέμα που έχουμε είναι τα σκουπίδια»,τόνισε ο δήμαρχος Δωρίδας  Γιώργος Καπεντζώνης στην τοποθέτησή του. «Εμείς έχουμε και ιδιαιτερότητες γιατί συνορεύουμε με τη Ναύπακτο, την Αιτωλοακαρνανία και κάποιο κομμάτι ήδη το διαχειριζόμαστε με το Δήμο Ναυπακτίας. Τελικός στόχος είναι να λειτουργήσει ο ΧΥΤΥ στην Άμφισσα που έχει ήδη δρομολογηθεί.
Όσων αφορά την επάρκεια έχουμε απευθυνθεί σε ιδιωτικό φορέα. Έχουμε τον οργανισμό που περιμένουμε το ΦΕΚ από μέρα σε μέρα. Τα πιο πολλά ενταγμένα είναι ολοκληρωμένα έργα.
Μπορούμε να απορροφήσουμε όπως είναι η ΧΑΔΑ Τολοφώνος που είμαστε σε διαδικασία για την προγραμματική σύμβαση, κλείνουμε τις διαδικασίες αυτές, είμαι αισιόδοξος ότι αυτό θα το
προλάβουμε.
Στις προτάσεις έχουμε την ύδρευση της Ελαίας.
Αυτά τα βάζω με την έννοια ότι αυτά μπορούν να απορροφηθούν μέσα στο 2011. Τις υπόλοιπες προτάσεις θα τις δούμε με την διαχειριστική», υποστήριξε.

Αναφορικά με τις πλημμύρες και την πολιτική προστασία, καταστροφές κλπ , έχουμε μεγάλο πρόβλημα στο Μοναστηράκι. Ένα έργο που περνάει τα 2 εκ. προ«πολογισμό. Η αντιπεριφερειάρχης κα Γαζή τόνισε ότι είναι ώριμο έχει όλες τις μελέτες, περιβαλλοντικά κ.α.

Επίσης ο δήμαρχος αναφέρθηκε στον οδικό άξονα Θερμοπύλες – Άμφισσα – Αντίρριο, το κομμάτι που αφορά το Δήμο Δωρίδας είναι εκτός του έργου που πρόκειται να δημοπρατηθεί και αφορά δύο παρεμβάσεις που χρειάζεται να γίνουν. Δύο κόμβοι που είναι θανατηφόρες προσβάσεις στο οδικό δίκτυο, στα Μαλάματα και τη Γλυφάδα, είπε.

Η Γιώτα Γαζή παρεμβαίνοντας είπε ότι μίλησε με το Υπουργείο και δεν γίνεται, γιατί το κομμάτι αυτό που είναι οι κόμβοι δεν είναι καν στον άμεσο σχεδιασμό τους. Είναι έργα που πρέπει να γίνουν άμεσα αλλά είναι εκτός σχεδιασμού ΥΠΕΧΩΔΕ, κατέληξε.

Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011

Τα μικρο-Δωρικά … του Δωριάδη !



ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΙΕΚ ΚΑΣΤΡΑΚΙΟΥ

Συνεχίζονται οι εγγραφές στο ΙΕΚ Καστρακίου , ενώ ο Υποδιευθυντής του ΙΕΚ Άμφισσας πραγματοποίησε σήμερα συνάντηση ενημέρωσης στο Δημαρχείο Ευπαλίου με τους μέχρι τώρα εγγεγραμμένους σπουδαστές, ώστε να τους επισημάνει τα οφέλη της φοίτησης τους σε κάποιο δημόσιο ΙΕΚ .

Να επισημάνουμε πως για να λειτουργήσει το ΙΕΚ θα πρέπει απαραίτητα να συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός σπουδαστών, που ορίζεται στους 25 σπουδαστές για κάθε τμήμα.

Προσφέρονται οκτώ διαφορετικές ειδικότητες και πιο συγκεκριμένα Πληροφορικής,  Διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου,  Ειδικός δασικής προστασίας,  Στέλεχος υπηρεσιών ασφαλείας,  Ειδικός φοροτεχνικού γραφείου,  Ειδικός μηχανογραφημένου λογιστηρίου, Τεχνικός βιολογικής – οικολογικής γεωργίας,  Στέλεχος τουρισμού υπαίθριων δραστηριοτήτων.

Οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. αποκτούν Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης το οποίο: α) αναγνωρίζεται ως τυπικό προσόν διορισμού στο Δημόσιο Τομέα β) μοριοδοτείται σε διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ γ) εξασφαλίζει άδεια άσκησης επαγγέλματος, όπου αυτή απαιτείται.

Είναι μια πραγματική ευκαιρία για νέους ανθρώπους και πρέπει να επισημάνουμε ότι δημόσιο ΙΕΚ δεν λειτουργεί ούτε στη Ναύπακτο, ούτε στο Μεσολόγγι . Τα πιο κοντινά λειτουργούν στο Αγρίνιο και την Άμφισσα.


ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Τις κακές συνήθειες με το ωράριο εργασίας τους θα πρέπει να κόψουν κάποιοι Δημοτικοί Υπάλληλοι στο Δήμο Δωρίδας. Το 8ωρο πρέπει να τηρείται και όχι όποτε θέλουμε πάμε , όποτε θέλουμε φεύγουμε κι ενδιάμεσα πεταγόμαστε κάποιες ώρες για δουλειές μας. Ας το προσέξει το θέμα η Δημοτική Αρχή, γιατί ο κόσμος έχει πάρει ανάποδες.


ΤΟ ΕΣΠΑ ΣΤΗ ΦΩΚΙΔΑ

Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας έχει προγραμματίσει συνάντηση, για την πορεία του προγράμματος του ΕΣΠΑ, την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011 και ώρα 11:00 π.μ., στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δελφών, Πλατεία Κεχαγιά, στην Άμφισσα.

Στην συνάντηση έχουν προσκαλεστεί η Βουλευτής του Ν. Φωκίδας, οι Δήμαρχοι των Δήμων Δελφών και Δωρίδας, τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας.

Στη σύσκεψη θα προεδρεύσει ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος Κλέαρχος Περγαντάς.


ΤΟ ΚΤΕΛ , ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΚΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ψιλοχαμός γίνεται με τους μαθητές των σχολείων και την περίεργη στάση που κρατά το ΚΤΕΛ , να μη πραγματοποιεί τα δρομολόγια για την μεταφορά τους, σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογράψει. Οι άνθρωποι του ΚΤΕΛ δικαιολογούν τη στάση τους, πως δεν έχουν πάρει τα χρήματα που πρέπει. Πολλά από τα δρομολόγια αυτά δίνονται υπεργολαβία σε ΤΑΧΙ, οι ιδιοκτήτες των οποίων όμως αφού δεν τους πληρώνει το ΚΤΕΛ, κάνουν ¨λευκή απεργία¨ , με εξαιρέσεις για κάποια άτομα με ειδικές ανάγκες. Ο εκβιασμός του εκβιασμού δηλαδή με θύματα τα παιδιά.


ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΗ ΔΩΡΙΔΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 4€ ΤΟ Τ.Μ.

Όλη η Δωρίδα , σύμφωνα με τις αρμόδιες Οικονομικές Υπηρεσίες, το ¨χαράτσι¨ για τα ακίνητα θα το πληρώσει με 4€ το τετραγωνικό μέτρο. Οπότε πάρτε χαρτί και μολύβι , προσθέστε τα τετραγωνικά σας και υπολογίστε τη λυπητερή.


Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΛΙΜΝΗ ΜΟΡΝΟΥ-ΑΡΤΟΤΙΝΑ

Εγκαταστάθηκε , λέει σε σχόλιο της η ¨ΩΡΑ της ΦΩΚΙΔΑΣ¨ που προσυπογράφουμε , ξανά ο ανάδοχος του πολύπαθου έργου βελτίωση επαρχιακού οδικού δικτύου από Παραλίμνιο έως Πενταγιοί –Αρτοτίνα. Το έργο αυτό είναι το ένα από τα δυο συνολικά που έγιναν από το ΠΑΝΦΩΚΙΣ, ωστόσο η εταιρεία ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ διέκοψε τις εργασίες, αφού υπήρχαν μεγάλες οφειλές για τμήματα που είχαν ήδη εκτελεστεί. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 30 Ιουλίου 2008 με συνολικό κόστος κατασκευής 5.021.500 ευρώ, ενώ έχουν απορροφηθεί 2.250.827,51 ευρώ. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να ολοκληρωθεί και το υπόλοιπο του έργου να μην εγκαταλείψει ξανά ο εργολάβος.
Ειδάλλως, αν το κράτος δεν είναι σε θέση να καταβάλει το ποσό για την αποπεράτωσή του, ας διαλύσουν τη σύμβαση και ας το αφήσουν, όπως είναι.


¨ΚΥΝΗΓΟΙ¨… ΚΕΦΑΛΩΝ !

Κάποιοι ¨κυνηγοί¨ κεφαλών στο Ευπάλιο , αφού εξάντλησαν την κυνηγετική τους δυνατότητα, χωρίς φαίνεται επιτυχία, πάνω στα διάφορα θηράματα , ασχολήθηκαν με ευκολότερα σπορ. Κυνηγούν με φόλες κατοικίδια ζώα , σκυλάκια και γατάκια, εξολοθρεύοντάς τα. Συγχαρητήρια παιδιά ! Μήπως πρέπει ο Δήμος να τους επιδοτήσει , καλώντας τους θύτες να προσκομίσουν τα κεφαλάκια των άτυχων σπιτικών ζώων ;;;


ΚΑΛΑ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΔΩΡΙΔΑΣ

Τα πρώτα αποτελέσματα του Πανεπιστημίου Πατρών που πραγματοποίησε αναλύσεις στο πόσιμο νερό σε διάφορα χωριά της Δωρίδας, έδειξαν ότι αυτά βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

Όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος Ανδρέας Ευσταθίου, το νερό σε όλες τις περιοχές της Δωρίδας είναι σε καλή κατάσταση και ο κόσμος μπορεί να πίνει άφοβα.

Ωστόσο όπως υποστήριξε ανέκαθεν υπήρχαν και θα υπάρχουν κολοβακτηρίδια στο νερό σε μικρές ποσότητες, αφού αυτό είναι σχεδόν αναπόφευκτο από τη στιγμή που εντοπίζονται ακόμη και στο εμφιαλωμένο σε πολλές περιπτώσεις.

Ο Αντιδήμαρχος τόνισε ακόμα πως η Δημοτική Αρχή αναμένει τα τελικά αποτελέσματα του Πανεπιστημίου, ώστε να τους υποδείξει σε ποιες δεξαμενές υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα, για να προχωρήσει έτσι ο Δήμος στον καθαρισμό και την χλωρίωση.


ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΔΩΡΙΔΑ , ΟΕΟΟ !

Διάλεξη με θέμα "Η Δωρίδα της Κεντρικής Ελλάδας Νεότερα από την Επιγραφική και την Τοπογραφία της" πραγματοποιήθηκε από τον Γάλλο Καθηγητή Πανεπιστημίου αρχαιολόγο μελετητή Ντενις Ρουσσέ το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011 στην αίθουσα “Δελφοί” του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών στην Αθήνα.

Ο καθηγητής επανέφερε το παλιό γνωστό σενάριο ότι η αρχαία Δωρίδα δεν ήταν εδώ που είναι η σημερινή τους τελευταίους αιώνες, αλλά κάπου ψηλότερα κοντά στη Γραβιά. Κανένα πρόβλημα κύριε καθηγητά. Όταν σταθεροποιήστε τη θέση της , να το εισηγηθείτε και στη Κυβέρνηση να δούμε τι θα γίνει και με τους Δήμους !

Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε η Εταιρεία Δωρικών και Δρυοπικών Μελετών, που δεν αξιώθηκαν να αναφέρουν στην εκδήλωση ότι παρευρίσκεται και η Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας Γιώτα Γαζή και ο Αντιδήμαρχος Δωρίδας Κώστας Αντωνόπουλος. Ανέφεραν όμως ότι παρευρίσκεται η πολιτευτής της Ν.Δ. Μπουρδάρα και κάποιος εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ.

Κι ύστερα διαμαρτύρονται γιατί στην εκδήλωση παρευρέθηκαν καμιά 60αριά άτομα ! , από την Ρουμελιώτικη παροικία της Αθήνας.


ΣΤΟ ¨ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΕΦΙΑΛΤΗ¨ ΟΙ ΟΡΕΙΒΑΤΕΣ

Ορειβατικό περπάτημα στην “Ανοπαία Άτραπο” η αλλιώς “μονοπάτι του εφιάλτη” την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου πραγματοποιεί ο Ορειβατικός Σύλλογος Ιτέας-Κίρρας.

Η διαδρομή βρίσκεται στο όρου Καλλιδρομίου Φθιώτιδας και το μονοπάτι θεωρείται ιστορικό καθώς λέγεται πως είναι αυτό που χρησιμοποίησε ο Εφιάλτης για να οδηγήσει τους Πέρσες πίσω από τις Θερμοπύλες και όπως αναφέρει ο Σύλλογος της Ιτέας-Κίρρας σκοπός είναι να : “Συνδυάζουμε την ορειβασία με ....την Ιστορία “.

Αρχή διαδρομής από Μονή Δαμάστας τερματισμός στις Θερμοπύλες .
Μονοπάτι με καλή σήμανση ώρες πορείας 6 . υψομ.διαφ. 430 μ.. Βαθμός δυσκολίας Α +.
Ώρα αναχώρησης από τον Σύλλογο 7.και 30΄ .Δηλώσεις συμμετοχής κάθε βράδυ στο Σύλλογο . Τηλέφωνα 2265032100 , 6972445201 , 6945703548

Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2011

Η αυριανή (φτωχή) Ελλάδα

Του  Γιάννη Κοτόφωλου*

Οι Eυρωπαίοι εταίροι είναι πολύ προβληματισμένοι με τον τρόπο που η κυβέρνηση χειρίζεται την ελληνική κρίση, οι Γερμανοί ειδικότερα είναι εξαγριωμένοι επειδή - με αφορμή την πολιτική ανεπάρκεια στην Ελλάδα - η Μέρκελ κινδυνεύει να χάσει την καγκελαρία, ενώ, από την άλλη πλευρά, οι Έλληνες πολιτικοί δείχνουν εντελώς ανίκανοι να κρατήσουν με σοβαρότητα το τιμόνι της χώρας, όταν η ελληνική οικονομία διαλύεται κυριολεκτικά και ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού βυθίζονται στη φτώχεια και την απόγνωση.

 Αυτή είναι σήμερα η αδιαμφισβήτητη εικόνα εντός και εκτός των συνόρων της χώρας μας. Δυστυχώς…Tο ερώτημα είναι: με αυτά τα δεδομένα, πώς μπορεί να διαγράφεται πλέον το μέλλον της Ελλάδας; Ποια μπορεί να είναι η «επόμενη ημέρα» για την οικονομία και την κοινωνία;

Κατά την προσωπική μας άποψη, σε ενάμιση ή δύο χρόνια, η Ελλάδα θα είναι μία χώρα πολύ φτωχότερη από αυτήν που ζούσαμε έως πρότινος. Θα έχει μετατραπεί, το πιθανότερο, σε μία φτωχή επαρχία της Ευρώπης και θα παραμείνει καθηλωμένη σε αυτό το χαμηλό επίπεδο για μεγάλο διάστημα. Οι περισσότεροι Έλληνες θα δουλεύουμε σχεδόν για τα μισά λεφτά, σε σχέση με τα εισοδήματα προς τριετίας, η ανεργία θα ξεπεράσει το 20% και το κατά κεφαλήν εισόδημα των Ελλήνων θα έχει συρρικνωθεί από τα 24 χιλιάδες ευρώ, στα 15 ή 16 χιλιάδες ευρώ.

Δρόμος διαφυγής προς τα εμπρός, ίσως ακόμη και τούτη την ύστατη στιγμή να υπάρχει, αλλά θα πρέπει οι πολιτικοί της χώρας να αλλάξουν άρδην την σημερινή τους νοοτροπία, να ανατρέψουν τις πελατειακές τους σχέσεις, να ξανακερδίσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου και να κινητοποιήσουν γρήγορα τις εγχώριες παραγωγικές δυνάμεις. Αλλά, πόσο μπορεί να ελπίζει κανείς σε αυτό, την τελευταία μάλιστα ώρα, όταν πέρασαν δύο χρόνια μέσα στην κρίση, χωρίς να γίνει τίποτε το ουσιαστικό και αντί να πηγαίνουμε λίγο καλύτερα, μετά από τόσες θυσίες, τα πράγματα στην ελληνική οικονομία να γίνονται κάθε μήνα και ακόμη χειρότερα;

Οι Ευρωπαίοι εταίροι, κατά την προσωπική μας πάλι άποψη, δεν πρόκειται να αφήσουν την Ελλάδα να καταρρεύσει πλήρως, να χρεοκοπήσει και «τελειωμένη» για την Ευρώπη να βγεί από το ευρώ. Διότι, τα κεφάλαια που μας έχουν δανείσει είναι πάρα πολλά και τα συμφέροντα που διακυβεύονται από ένα ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων σε όλη τη Ευρωζώνη είναι πολύ μεγάλα.

 Η Ευρώπη, το χρηματοοικονομικό της σύστημα και τα δημόσια οικονομικά της στη συνέχεια, θα υποστούν κολοσσιαίες ζημιές. Οι συνέπειες θα τραυματίσουν ακόμη και την οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών. Εξού και η μεγάλη αγωνία, η οποία οδήγησε τον υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ Γκάϊντερ στην προχθεσινή συνεδρίαση του Eurogroup (τη λύση πού πρότεινε για την αναχαίτιση της κρίσης, την περιγράψαμε πρώτοι από τη στήλη αυτή πριν από 15 ημέρες, στο φύλλο της 4ης Σεπτεμβρίου).

 Η Ευρώπη, λοιπόν, είναι βέβαιο ότι θα εξακολουθεί να «βάζει πλάτη» για την Ελλάδα. Ομως, πλέον, επιβάλλοντας πλήρως και με κάθε τρόπο τους όρους της, για την δημοσιονομική εξυγίανση και την αναδόμηση της ελληνικής οικονομίας. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα, θα απολέσει εντελώς και την εθνική της κυριαρχία!

*  Ο  Γιάννης Κοτόφωλος είναι δημοσιογράφος στη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Για τα έργα της οδού Κορίνθου-Πατρών, το παίζουν όλοι … Πόντιοι Πιλάτοι !


Τα έργα στην εθνική οδό Πατρών-Κορίνθου έχουν σταματήσει εδώ και εβδομάδες, ο δρόμος είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από ότι ήταν πριν ξεκινήσουν οι εργολάβοι τα έργα και τα παράνομα διόδια που θα έπρεπε να είχαν σταματήσει να εισπράττονται από τον Απρίλη σύμφωνα με την σύμβαση του έργου (ημερομηνία που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το έργο), όχι μόνο δεν σταμάτησαν αλλά έχουν αυξηθεί κιόλας. Το κράτος άφαντο φυσικά!

Δύο μήνες μετά την υπογραφή του «μνημονίου συναντίληψης» μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός, το μόνο που έχει μείνει είναι η απίστευτη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών, τα πανάκριβα διόδια και λιγοστά συνεργεία συντήρησης της Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών. Στα 3,10 ευρώ αυξήθηκε πρόσφατα το κόστος διέλευσης, για ένα Ι.Χ., στα διόδια του Ζευγολατιού (Κόρινθος) και Ρίου (Πατρών), παρά το ότι οι άμεσα εμπλεκόμενοι έβλεπαν το αδιέξοδο στο οποίο είχε οδηγηθεί το έργο. Αδιέξοδο στο κατασκευαστικό μέρος, στο χρηματοδοτικό, στον τομέα των απαλλοτριώσεων, των θέσεων εργασίας, που ωστόσο δεν εμπόδισε το κράτος όχι μόνο να συνεχίσει την... αιμοδοσία της κοινοπραξίας, αλλά και να δεχτεί την αύξηση των διοδίων, αφήνοντας ανενόχλητες τις τράπεζες που βάσει της σύμβασης είναι υποχρεωμένες να χρηματοδοτήσουν το έργο.

Δεκάδες και οι απολύσεις από τα εργοτάξια του συγκεκριμένου έργου. Η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός (αποτελείται από την γαλλική Vinci, τη γερμανοϊσπανική Hochtief και τις ελληνικές Ακτωρ, J&Ρ Αβαξ, ΓΕΚ/Τέρνα) επιβεβαιώνει τις εκατοντάδες απολύσεις, που εδώ και μήνες καταγγέλλει το σωματείο εργαζομένων «Η Γαλαρία» και σημειώνει πως το προσωπικό θα περιοριστεί τόσο, ώστε να καλύπτει μόνο ανάγκες συντήρησης του υφιστάμενου τμήματος και εργοταξίων.

Αμέτοχες όμως και οι 24 (!) ξένες και εγχώριες τράπεζες, καθώς επικαλούμενες τη διεθνή οικονομική κρίση, τη μείωση των εσόδων από τα διόδια και την ασυνέπεια του Δημοσίου, έχουν επί της ουσίας παγώσει κάθε χρηματοδότηση προς την κοινοπραξία. Από το Δημόσιο όμως έχει «παγώσει» η εξόφληση σε δεκάδες δικαιούχους των απαλλοτριώσεων.

Η μόνη πηγή εσόδων έχει παραμείνει ο οδηγός που καταβάλλει διόδια για τη χρήση μιας καρμανιόλας, που κινδυνεύει να μετατραπεί σε κατ' ευφημισμόν εθνική οδό-φάντασμα, διακινδυνεύοντας τη ζωή του στον χειρότερο δρόμο της Ευρώπης. Συνολικά στα 312 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η συνεισφορά των φορολογουμένων (202 από τα διόδια και 110 η συμμετοχή του Δημοσίου), έναντι 336 εκατ. ευρώ που φτάνουν οι τραπεζικές χρηματοδοτήσεις και περίπου 80 εκατ. ευρώ που βάζει ο παραχωρησιούχος .

ΣΕ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Στην αντεπίθεση περνά το ελληνικό Δημόσιο το οποίο ζητά αποζημιώσεις από τις κατασκευάστριες εταιρείες για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα μεγάλα οδικά έργα, όπως είναι και η Ολυμπία Οδός. Η αρχή έγινε με την κατασκευάστρια κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» από την οποία ζητείται αποζημίωση ύψους 50 εκατ. ευρώ για υπέρβαση (εκ μέρους της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου») της 2ης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει και τα μέτρα καθαρισμού και προστασίας από τις βραχοπτώσεις στα Τέμπη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» της Λάρισας, ανάλογες αποζημιώσεις προτίθεται να ζητήσει το Ελληνικό Δημόσιο και από τις κατασκευάστριες εταιρίες των υπόλοιπων οδικών αξόνων όπως είναι ο Ε-65, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πάτρας - Πύργου (Ολυμπία Οδός), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο - Γιάννενα).

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο ενεργοποιεί τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης του 2007.

Παράλληλα, το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα ζητεί :

-Από τις κατασκευάστριες εταιρίες να αποδείξουν ότι νομίμως συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια, παρόλο που στην ουσία έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων. Οι κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι οι εισπράξεις από τα διόδια διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης των δρόμων.

-Από τις 43 τράπεζες (11 ελληνικές και 32 ξένες) που χρηματοδοτούν τα έργα να καταθέσουν το μοντέλο βάσει του οποίου χαρακτηρίζονται «μη βιώσιμα» και έχουν σταματήσει τη χορήγηση δανείων από το φθινόπωρο του 2010.

Ως τώρα το μοντέλο αυτό δεν έχει γίνει γνωστό με το επιχείρημα ότι πρόκειται για συμφωνία μεταξύ ιδιωτών. Το Δημόσιο το αμφισβητεί και επικαλείται ότι οι συμβάσεις μεταξύ τραπεζών – κατασκευαστών περιλαμβάνονται στις συμφωνίες που ψήφισε η Βουλή.

Από το υπουργείο Υποδομών, τα «μοντέλα» που είχαν εκπονήσει οι τράπεζες πριν φυσικά την υπογραφή των συμβάσεων «άντεχαν» μείωση κυκλοφορίας έως και 27%. Σήμερα, οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης υπολογίζεται σε 10-20%.

Η σκλήρυνση της στάσης από την πλευρά του Δημοσίου συμπίπτει με την πιο κρίσιμη καμπή στις διαπραγματεύσεις του με τις τράπεζες και τις κατασκευάστριες εταιρίες. Τα έργα έχουν επί της ουσίας σταματήσει, εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται χωρίς δουλειά, τα διόδια παραμένουν τσουχτερά παρά την προεκλογική εξαγγελία του ΠΑΣΟΚ περί μείωσής τους, ενώ παρά το κλίμα αισιοδοξίας που είχε διαμορφώσει η κυβέρνηση πριν το Πάσχα, η συμφωνία με τράπεζες και κατασκευάστριες εταιρείες για τη συνέχιση των έργων δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη κι ενώ το καλοκαίρι οδεύει προς το τέλος του.

Η εμπλοκή στη συμφωνία οφείλεται κυρίως στις τράπεζες που ζητούν περισσότερες διασφαλίσεις και υψηλότερα επιτόκια για να ανοίξουν ξανά την κάνουλα της χρηματοδότησης στους εργολάβους καθώς μάλιστα τα επιτόκια που συμφωνήθηκαν (υπό άλλες οικονομικές συνθήκες) το 2007 κρίνονται (από τους τραπεζίτες) πολύ χαμηλά.

ΔΕΝ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ ΛΕΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Μπορεί να υπήρξε συμφωνία με το Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ της εταιρείας και του Ελληνικού Δημοσίου, όμως για το πότε θα ξαναξεκινήσουν τα έργα κανείς δεν δίνει πειστικές απαντήσεις και ο ένας τα ρίχνει στον άλλον. Επειδή ο κόμπος έφτασε στο χτένι και τα ερωτήματα μένουν αναπάντητα , χωρίς το έργο να προχωρά , η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ περνά στην αντεπίθεση , ρίχνοντας τις ευθύνες ουσιαστικά στους … άλλους , με διευκρινιστικές απαντήσεις που δίνει επισημαίνοντας :

Από μόνο του, το Μνημόνιο δεν αποτελεί
μακροπρόθεσμη λύση για τη βιωσιμότητα του έργου.

Το Μνημόνιο Συναντίληψης εντοπίζει και αναγνωρίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο και περιγράφει τη μεθοδολογία και το χρονοδιάγραμμα για την επίλυσή τους. Για την επανεκκίνηση της χρηματοδότησης του έργου από τους 26 Δανειστές και ως εκ τούτου την επίτευξη της επανέναρξης των εργασιών, πρέπει να συμφωνηθεί μεταξύ της Κυβέρνησης, της Ολυμπίας Οδού και των 26 Δανειστών μια λύση βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Έπειτα, το Ελληνικό Κοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να εγκρίνουν την υποστηρικτική τεκμηρίωση της λύσης.

Μέχρι τα μέσα Ιουλίου καμία λύση δεν είχε συμφωνηθεί

Από τις 9 Ιουνίου, όταν συμφωνήθηκε το Μνημόνιο Συναντίληψης, έχουν πραγματοποιηθεί πολυάριθμες συναντήσεις μεταξύ του Δημοσίου, της Ολυμπίας Οδού και κορυφαίων τραπεζών που χορηγούν τα δάνεια, όπου σημειώθηκε πρόοδος στον εντοπισμό και τον ποσοτικό προσδιορισμό των προβλημάτων. Ωστόσο, μέχρι τα μέσα Ιουλίου, προθεσμία που όριζε το Μνημόνιο Συναντίληψης για την εκπόνηση της μακροπρόθεσμης λύσης, τα μέρη δεν είχαν καταλήξει σε συμφωνία.

Η Ολυμπία Οδός διαβίβασε πρόταση μακροπρόθεσμης λύσης

Με βάση τις συζητήσεις, η Ολυμπία Οδός, σε στενή συνεργασία με κορυφαίες δανείστριες τράπεζες που συμμετέχουν στις συζητήσεις, διαβίβασε στο Δημόσιο στα τέλη Ιουλίου πρόταση μακροπρόθεσμης λύσης. Μέχρι και σήμερα, η Ολυμπία Οδός αναμένει την επίσημη θέση του Δημοσίου. Κάτι που είναι απολύτως ζωτικής σημασίας προκειμένου να εξασφαλιστεί η υποστήριξη των τραπεζών για τη συνέχιση του έργου.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΗΜΕΡΑ:

Ακόμη και σήμερα, η γη δεν είναι ακόμη διαθέσιμη

Στα τέλη Αυγούστου 2011, είχε παραδοθεί το 77% των προς απαλλοτρίωση χώρων στο τμήμα Κορίνθου-Πατρών και 50% στο τμήμα Πατρών-Πύργου. Σημειώνεται ότι με βάση τη Σύμβαση Παραχώρησης το Δημόσιο έπρεπε να έχει παραδώσει το σύνολο των χώρων τον Αύγουστο 2009. Σε ολόκληρα τμήματα αυτοκινητόδρομου, τα οποία έπρεπε να έχουν ήδη παραδοθεί στους χρήστες, οι χώροι δεν είναι ακόμη διαθέσιμοι. Σχεδόν στο σύνολο του υπόλοιπου έργου, ο κατακερματισμός των διαθέσιμων χώρων παρεμποδίζει την εκτέλεση των εργασιών, κατάσταση που επιβαρύνεται σοβαρά από την ύπαρξη δικτύων και αρχαιολογικών χώρων, ενώ οι χώροι που δεν έχουν ακόμη απαλλοτριωθεί δεν επιτρέπουν να προχωρήσουν οι εργασίες.

Οι καθυστερήσεις δημιούργησαν έλλειψη διαθεσίμων κεφαλαίων

Οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις μεταφορές δικτύων ΟΚΩ, τις αρχαιολογικές ανασκαφές και στην απεμπλοκή τμημάτων που έχουν μπλοκάρει λόγω ΣτΕ, μειώνουν κατά αρκετές εκατοντάδες εκατ. ευρώ έσοδα που είχε υπολογιστεί ότι θα συγκεντρώνονταν από τα διόδια μεταξύ 2008 και 2014. Τα έσοδα αυτά αποτελούν σημαντικό μέρος της χρηματοδότησης του έργου. Το έργο πάσχει πρώτα απ’ όλα από έλλειψη διαθέσιμων κεφαλαίων για την κατασκευή του. Λόγω αυτού του ελλείμματος, οι τράπεζες έχουν νομίμως διακόψει την εκταμίευση των δανείων.

Η μείωση διοδίων έχει αντίκτυπο στην ικανότητα κατασκευής

Οποιαδήποτε μείωση του ύψους των διοδίων αυξάνει το μέγεθος του ελλείμματος και καθιστά την εξεύρευση λύσης πιο δύσκολη. Προσωρινές πολιτικές μείωσης διοδίων έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ικανότητα κατασκευής του τμήματος Πατρών-Πύργου. Μόνιμες πολιτικές μείωσης διοδίων δεν είναι συμβατές με τη συνέχιση του έργου. Η Ολυμπία Οδός συμφωνεί με την εφαρμογή πολιτικής μείωσης διοδίων, στο βαθμό που δεν οδηγεί στην κατάρρευση του έργου. Με την προοπτική αυτή, η Ολυμπία Οδός υποστηρίζει πλήρως τη σημαντική μείωση των διοδίων σε τμήματα της Κορίνθου-Πατρών υπό κατασκευή. Μια τέτοια μείωση μπορεί να εφαρμοστεί μόνο μετά τη συμφωνία με το Δημόσιο σχετικά με την μακροπρόθεσμη λύση.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες, καμιά έκπτωση στην οδική ασφάλεια

Δεδομένου ότι οι δανειστές ανέστειλαν τη χρηματοδότηση στα τέλη Νοεμβρίου 2010, η κατασκευή συνεχίστηκε με τους οικονομικούς πόρους των κατασκευαστικών εταιρειών. Σήμερα, τους οφείλονται περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ εκτελεσμένων και ανεξόφλητων έργων. Στο σημερινό περιβάλλον, όταν ο κύκλος εργασιών του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου έχει μειωθεί κατά 70%, αυτή η κατάσταση δεν είναι βιώσιμη. Η κατασκευή θα συνεχιστεί, όταν τα έργα που έχουν ήδη εκτελεστεί εξοφληθούν στο ακέραιο.

Τα έσοδα από τα διόδια που συλλέγονται σήμερα δεν καλύπτουν το κόστος των υπηρεσιών λειτουργίας, της συντήρησης και αποπληρωμής του χρέους της εταιρείας, ακόμη και πριν από τις πληρωμές στον Κατασκευαστή. Παρά την κατάσταση αυτή, οι εργασίες ασφαλείας συνεχίζουν να εκτελούνται στο έργο, καθώς και η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση, υπηρεσίες που απαιτούνται για την οδική ασφάλεια

Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΠΛΕ ΑΣΤΑΚΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ !


Ένα είδος σπάνιου αστακού αλιεύτηκε στα νερά του Κορινθιακού, κοντά στην Ιτέα. Το χρώμα του αστακού μπλε! Το αν κατέληξε σε κάποιοι πιάτο δεν το γνωρίζουμε αλλά μπλε αστακός γεννιέται ένας στα 3 εκατομμύρια!!!

Η Catherine Ellis, έφορος αρχαιοτήτων των ψαριών και ασπόνδυλων σε ενυδρείο, είπε ότι μόνο ένα σε τρία εκατομμύρια αστακούς είναι "αληθινά μπλε," το οποίο σημαίνει πως το χρώμα τους είναι αποτέλεσμα γενετικής και όχι του περιβάλλοντος.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ στις ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι ο μπλε χρωματισμός εμφανίζεται όταν οι αστακοί παράγουν υπερβολική ποσότητα πρωτεΐνης λόγω μιας γενετικής μεταλλαγής

Αναδημοσίευση από το karteria1.blogspot.com